امیر چیت فروش در جمع خبرنگاران:
جدیدترین سامانه فرماندهی و کنترل نیروی هوایی ارتش عملیاتی شد

به نقل از خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت ۳ گفت: در مراحل تمرینی رزمایش از سامانه جدید کنترل و فرماندهی استفاده شده است.

خبرگزاری فارس: جدیدترین سامانه فرماندهی و کنترل نیروی هوایی ارتش عملیاتی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر حسین چیت فروش سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت ۳ امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین و آخرین روز مرحله تمرینی رزمایش نیروی هوایی از نخستین ساعات بامداد امروز با شرکت ۷ گروه پروازی از هواپیماهای جنگنده اف ۴، اف ۷، میگ ۲۹، صاعقه، سوخو ۲۴ و هواپیمای ترابری سی ۱۳۰ در منطقه عمومی رزمایش در شمالغرب کشور آغاز شده است.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش که با آخرین فناوریهای جنگ الکترونیک، ضد جنگ الکترونیک و ادامه سکوت رادیویی توسط گروه‌های پروازی همراه بود، دقت خلبانان در رهاسازی و پرتاب انواع بمب‌های لیزری، حرارتی، راداری و تلویزیونی و شلیک موشکها و راکت‌ها به اهداف ثابت و سیار مورد نظر در منطقه رزمایش مورد بررسی و ارزیابی قرار گفت.

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت ۳ در ادامه تصریح کرد:‌ کلیه تاکتیکها و تکنیکهای به کار گرفته شده در مراحل تمرینی رزمایش از جمله سامانه جدید کنترل فرماندهی، نحوه بارریزی هواپیمای ۱۳۰، عملیات رزم شبانه، عملکرد سامانه‌های ناوبری و لایه‌های امن ارتباطی و عملکرد گروه‌های پروازی به ویژه خلبانانی که برای اولین بار در رزمایش شرکت کرده‌اند توسط هیئت داوران رزمایش و ناظران اعزامی ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد ارتش و ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش مورد ارزیابی و جمع‌بندی قرار گرفته است.

چیت‌فروش در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: زمایش فدائیان حریم ولایت ۳ از فردا سه شنبه به مدت ۳ روز وارد مرحله اصلی و عملیاتی شده و بمباران اهداف موردنظر در منطقه عمومی رزمایش با عملیات جنگی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت ۳ در پایان از حضور امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مرحله سوم رزمایش خبر داد و گفت: این مرحله از رزمایش با فرماندهی مستقیم امیر شاه صفی برگزار خواهد شد.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 12th سپتامبر 2011 | ۹۸۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.