همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفت
مطالبات مردمی برای آزادی و لغو اخراج دانشجویان بحرینی

به نقل از خبرگزاری فارس: مردم و سازمان‌های حقوقی بحرین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خواستار آزادی و لغو اخراج‌ها و تعلیق‌های دانشجویان و کادر آموزشی مدارس و دانشگاه‌های بحرین شدند.

خبرگزاری فارس: مطالبات مردمی برای آزادی و لغو اخراج دانشجویان بحرینی

 

 

به گزارش فارس، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سرکوب‌گری‌های رژیم آل خلیفه برای ساکت کردن دانش آموزان و دانشجویان، اساتید دانشگاه و پزشکان در بحرین تشدید شده است، در همین راستا پایگاه اینترنتی مرکز حقوق بشر بحرین در گزارشی اعلام کرد که شمار زیادی از دانشجویان بحرینی بدنبال شرکت در تظاهرات و اعتراضات مردمی برای اعلام مطالبات خود، بطور ظالمانه از دانشگاه‌های این کشور اخراج شده‌اند.

العالم به نقل از این گزارش اعلام کرد که رژیم بحرین با ارائه آمار ضد و نقیض از شمار دانشجویان اخراج شده، تلاش می‌کند از مسئولیت خود در این زمینه فرار کند.

روزنامه الوسط بحرین ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۱ گزارشی درباره دانشجویان اخراج شده دانشگاه پلی تکنیک این کشور منتشر کرد. بر اساس این گزارش دانشکده پلی تکنیک به توصیه کمیته تحقیق متشکل از نمایندگان دانشکده و وزارت آموزش، ۴۹ دانشجو را به علت مشارکت در اعتراضات اخراج و تحصیل ۱۴ دانشجو را به حال تعلیق در آورده است.

این مرکز حقوق بشری خواستار ارائه آمار دقیق و رسمی از تعداد دانشجویان اخراج بازداشت شده در تمام کشور و بازگرداندن تمام آنها به تحصیل شده و تاکید کرد که وزارت آموزش باید غرامت زیان‌های مادی و معنوی این افراد را نیز بپردازد.

این در حالی است که جمعیت اسلامی الوفاق بحرین نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در این کشور خواهان بازگشت دانشجویان و کادر علمی بازداشت شده به مراکز آموزشی شد.

از سوی دیگر کارکنان اخراج شده در بحرین نیز در برابر وزارت کار این کشور تحصن کردند. بنا به گزارش محمود خلیلی خبرنگار این شبکه تظاهرات مسالمت‌آمیز در بحرین علیه سرکوبگری رژیم آل خلیفه و حمایت‌های عربستان سعودی از این سرکوبگری و سکوت جامعه بین‌المللی ادامه دارد.

ساکنان منطقه معامیر نیز تظاهرات مسالمت‌آمیز در همبستگی با معلمان و دانش‌آموزان اخراجی برگزار کردند، ولی مزدوران رژیم با تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور به انقلابیون پاسخ دادند.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 12th سپتامبر 2011 | ۹۵۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.