آیت الله خاتمی در خطبه‌ دوم نمازجمعه تهران:
اختلاس بزرگ کار یک نفر نیست/ مردم خواهان برخورد سریع هستند
خبرگزاری فارس: اختلاس بزرگ کار یک نفر نیست/ مردم خواهان برخورد سریع هستند

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه پرونده اخیر اختلاس سیستم بانکی آزمون بزرگی برای دستگاه قضایی است، گفت: اختلاس این چنینی نمی‌تواند کار یک نفر باشدبلکه کار مجموعه و روابط است، بنابراین مردم خواهان برخورد سریع و دقیق و اشد مجازات برای عاملان آن هستند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه دوم نماز جمعه عبادی – سیاسی تهران صبر و استقامت در راه خدا را از دلایل بهشتی شدن دانست و اظهار داشت: خداوند در مقابل صبر بهترین پاداش را به صابرین عطا می‌فرماید.
وی در ابتدا با اشاره به سالروز شهادت شهدای صدر اسلام و معاصر، از جمله حضرت حمزه سید‌الشهدا (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، شهید آیت‌الله مدنی و آیت‌الله طالقانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگان گفت: ما همچنین از مادر شهیدان جهان‌آرا تجلیل می‌کنیم و برای ایشان مغفرت و رحمت از خداوند خواهانیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روند جریان بیداری اسلامی در منطقه بیان داشت: شعله بیداری اسلامی حدود ۸ ماده است که در منطقه زده شده است و موفقیت‌های زیادی را نصیب جهان اسلام کرده است که سقوط دیکتاتوری‌های منطقه، تشدید روحیه ضد استکباری، اشغال سفارتخانه‌های رژیم جعلی صهیونیستی در مصر و اردن و فرار مفتضحانه آنان از آن جمله است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: آمریکا که روزی خاورمیانه بزرگ و شعار از نیل تا فرات را در دستور کار داشت امروز دچار ذلت روزافزون شده است و فریاد “مرگ بر آمریکا و اسرائیل” در منطقه طنین‌انداز است. این پیامی به سایر ملت‌های منطقه است که آنها هم می‌توانند وارد صحنه شوند و کار رژیم صهیونیستی را یکسره کنند، ملت‌ها باید تودهنی به دولت‌های سازشکاری بزنند که سفارتخانه این رژیم جعلی را در کشورشان بنا کرده‌اند.

وی افزود: از ثمرات دیگر بیداری اسلامی، اعلام رسمی انقلابیون است مبنی براینکه خواهان اسلام و مردم‌سالاری دینی است. این همان چیزی است که استکبار از آن به شدت هراسان بوده و هست.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان برخی دولت‌های منطقه که این روزها به دوره‌گردی افتاده‌اند، گفت: نسخه حکومت‌های سکولار دیگر قابل پذیرش نیست، این حکومت‌ها بیماری‌‍‌زا و مرتجعانه هستند و مردم در مقابل آنها ایستاده‌اند. حاکمان باید دنبال حاکمیت اسلام باشند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و حضور ۵۰۰ نفر از میهمانان بین المللی در این اجلاس و همچنین با اشاره به  اجلاس آینده بیداری اسلامی در تهران گفت: این گامی ستودنی و بی‌سابقه است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیق ایستادگی، مقاومت و خستگی‌ناپذیری به مردم مظلوم بحرین عنایت کند و خواسته‌های حق آنها را محقق فرماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مسائل داخلی به اختلاس ۳ هزار میلیاردی اشاره کرد و در این باره نکاتی را متذکر شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اول از مسئولانی که می‌گویند این فساد را کشف کرده‌اند تقدیر می‌کنیم، اما چرا باید کار به اینجا بکشد. مشکل ما در سیستم نظارتی است و این در حالی است که مردم و زوج‌های جوان برای گرفتن وامهای کوچک با مشکل مواجه‌‌اند.

خاتمی اظهار داشت: از اقدامات ستودنی در این زمینه، اقدام رئیس قوه قضاییه است که با ابلاغ مسئولیت پیگیری پرونده به حجت‌الاسلام اژه‌ای که مشهور به قاطعیت هستند، خواستند که موضوع با جدیت پیگیری شود. مردم نیز خواهان این هستند.

وی تاکید کرد: اشد مجازات باید برای این مجرمان در نظر گرفته است، زیرا انتظار مردم از قوه قضاییه همین است. لذا مردم می‌خواهند همانطور که قوه قضائیه در ایجاد امنیت اجتماعی قاطع بوده است در رابطه با مفسدین اقتصادی نیز همین قاطعیت را ببینند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این آزمون بزرگی برای دستگاه قضایی است و ما از خدا می‌خواهیم آنها از این امتحان سربلند بیرون بیاید، اختلاس اینچنینی نمی‌تواند کار یک نفر باشدبلکه کار مجموعه و روابط است. آقای دادستان باید این روابط و مجموعه را پیدا و به سزای اعمال ننگین ‌خود برساند.

خاتمی با تأکید بر اینکه در این موضوع علاوه بر دقت باید سرعت هم مورد توجه باشد، گفت: مردم خواهان سرعت در برخورد هستند، چرا که در غیر این صورت تأثیر لازم را نخواهد داشت.

 

 

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 16th سپتامبر 2011 | ۹۹۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.