به گزارش فارس به نقل از روزنامه “جوئیش کرانیکل” چاپ لندن”، کنگره اتحادیه های تجاری انگلیس که بیش از ۵۸ اتحادیه تجاری در این کشور عضو آن هستند، در کنفرانس سالانه خود به قطع همکاری این اتحادیه ها با سازمان های اسرائیلی از جمله اتحادیه تجاری اسرائیل رأی داد.

این کنگره اعلام کرده است: اتحادیه های تجاری در انگلیس باید روابط دو جانبه خود را با تمام سازمان های اسرائیلی مورد بازبینی قرار دهند.


روزنامه جوئیش کرانیکل در گزارش خود نوشت: این طرح اگرچه با رأی قاطع به تصویب نرسید اما به هر حال تصویب آن گام مهمی در انگلیس به شمار می آید.

این گزارش افزود: این اقدام نمایانگر قطع بی سابقه روابط میان اتحادیه های تجاری در انگلیس و اتحادیه تجاری در تل‌آویو است؛ رابطه ای که به بنیان کشور یهودی در سرزمین اشغالی ارتباط دارد.

بنا بر این گزارش، این اصلاحیه توسط “اندرو موری” رئیس ائتلاف ضدجنگ انگلیس و “هیو لنینگ” رئیس کمپین همبستگی فلسطین مطرح شده بود.

لنینگ در این رابطه اعلام کرد: امروز اتحادیه های تجاری در انگلیس تصمیم گرفته اند تا دیگر به اشغالگری اسرائیل کمک نکنند و دیگر از شرکت ها و سازمانهای اسرائیل کالا خریداری نکنند و به این ترتیب همدست اشغال، شهرکسازی ها و همچنین ایجاد دیوار حائل غیرقانونی در سرزمین اشغالی نباشند.

وی افزود: اسرائیل باید به قوانین بین المللی احترام بگذارد. سازمان ملل، اوباما و اتحادیه اروپا باید فلسطین را به یک واقعیت تبدیل کنند نه اینکه آزادی آن را نیز سلب کنند.

این فعال ضدجنگ انگلیسی تأکید کرد که شرکت های این کشور که تا کنون با رژیم صهیونیستی روابط تجاری داشته اند در حقیقت به جنایات این رژیم کمک کرده اند که این ارتباط باید هر چه سریعتر قطع شود

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 19th سپتامبر 2011 | ۱۰۹۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.