وی افزود :‌” (طی این مدت ) ماموران سازمان جاسوسی خارجی بریتانیا ( ام آی ۶) در جاهای مختلف از جمله فرودگاه فرانسه ، مراکز علمی لهستان ، ایتالیا ، هلند و مالزی و… همواره به دنبال جمع آوری اطلاعات از من بوده اند.”

دکتر فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه سازمان جاسوسی بریتانیا را متهم کرد که سایه به سایه دنبال اوست.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز عباسی روز دوشنبه در حاشیه نشست آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین اتریش ضمن اعلام این مساله افزود که از ۶ سال پیش  سازمان جاسوسی بریتانیا سایه به سایه دنبال جمع آوری اطلاعات حتی از پشت در بسته اتاقش در دانشگاه است.

عباسی در جریان یک کنفرانس خبری در وین گفت :‌” از شش سال پیش سازمان جاسوسی بریتانیا شروع به جمع آوری اطلاعات درباره من کرده است اطلاعاتی درباره گذشته من ، خانواده و تعداد فرزندانم .”

وی افزود :‌” (طی این مدت ) ماموران سازمان جاسوسی خارجی بریتانیا ( ام آی ۶) در جاهای مختلف از جمله فرودگاه فرانسه ، مراکز علمی لهستان ، ایتالیا ، هلند و مالزی و… همواره به دنبال جمع آوری اطلاعات از من بوده اند.”

عباسی افزود :‌” آنها حتی تا پشت در اتاق من در دانشگاه هم آمدند و به دنبال این بودند تا ببینند آیا من محافظ شخصی دارم یا نه؟”

عباسی همچنین آمریکا و اسراییل را به تلاش برای  ترور سازمان یافته خود و دیگر دانشمندان هسته ای ایران متهم کرد.

عباسی در پاسخ به سوالی درباره همکاری های هسته ای ایران و کره شمالی گفت که ایران نیازی به کمک گرفتن از کره شمالی ندارد.

دکتر عباسی ۵۲ ساله دارای دکترای فیزیک هسته ای در ۸ آبان سال گذشته از یک سوء قصد در تهران جان سالم به در برد.

وی در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت ملل متحد برای تحریم ایران با عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و مرتبط با انستیتو فیزیک کاربردی نام برده شده و مشمول تحریم قرار گرفته است.

وزارت خارجه بریتانیا هنوز درباره اتهام تلاش سازمان جاسوسی این کشور ( ام آی ۶) برای جاسوسی از رییس سازمان انرژی هسته ای ایران واکنشی نشان نداده است.

فریدون عباسی کیست؟

فریدون عباسی دوانی رییس کنونی سازمان انرژی اتمی ایران است.

از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده و   در جبهه های دفاع مقدس حضور داشت. وی بعد از جنگ دکترای فیزیک هسته‌ای گرفت.

عباسی ۵۲ ساله از متخصصین لیزری است که در طرح جداسازی و غنی‌سازی اورانیوم با لیزر نیز شرکت داشته است. فریدون عباسی ریاست گروه فیزیک در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران هم دارد. وی روز دهم اردیبهشت ۱۳۸۶ توسط محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور به علت خدمات علمی به کشور، به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد و ۲۷ مهر ۱۳۸۹ نیز در مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور پرویز داوودی و غلامعلی حدادعادل برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

فریدون عباسی دوانی از سال ۱۳۷۲ عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه شده است و در ادامه به ریاست دانشکده فیزیک این دانشگاه رسید . عباسی عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران است که مقر آن نیز پژوهشکده کاربرد پرتو سازمان انرژی اتمی است.

محمود احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ او را به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد. پیش از او علی اکبر صالحی این منصب را در اختیار داشت.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 20th سپتامبر 2011 | ۱۰۳۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.