متن کامل نامه مدیرعامل بانک ملی
نخستین استعفا در شبکه بانکی/خاوری:از ملت و رهبری عذرخواهی می کنم

خبرگزاری فارس: وزیر امور اقتصادی با تقاضای استعفای مدیر عامل بانک ملی ایران، موافقت کرد.

خبرگزاری فارس: نخستین استعفا در شبکه بانکی/خاوری:از ملت و رهبری عذرخواهی می کنم

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» صبح امروز در حالی خبر استعفای محمودرضا خاوری مدیر عامل بانک ملی و البته موافقت وزیر اقتصاد با این استعفا مطرح شد که دقایقی قبل شبکه اخبار اقتصاد و دارایی (شادا)، نیز این خبر را تأیید و متن استعفای خاوری را منتشر کرد.
خاوری درحالی استعفای خود را به حسینی ارائه کرده که وزیر اقتصاد به دلیل شرکت در اجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن آمریکا به سر می‌برد.
براین اساس سید‌شمس‌الدین حسینی، ضمن موافقت خود با درخواست استعفای محمودرضا خاوری، آقای فرزاد احمدی عضو هیئت مدیره این بانک را از سمت خود عزل کرد.

*متن کامل نامه استعفای مدیرعامل بانک ملی ایران به شرح زیر است:

احتراماً سوء استفاده گروه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا، از ابزارهای تأمین مالی بانکی خشم افکار عمومی را برانگیخت و موجب قضاوت های متفاوتی در مورد عملکرد نظام بانکی کشور شد.
گرچه ریشه اصلی این سوء استفاده در بانک صادر کننده اعتبارات اسنادی بوده و تردیدی در مسئولیت بانک صادرات نمی باشد، لیکن «اداره کل امور شعب» بانک ملی ایران هم با تجاوز از حدود اختیارات، بدون توجه به دستورات کتبی این جانب و عضو ذی‌ربط هیئت مدیره و نقض تذکرات کتبی مدیریت امور اعتباری و مدیریت امور نظارت و بازرسی، با قبول ریسک فوق‌العاده عظیمی در تنزیل اعتبارات اسنادی (صرفاً به اتکای تعهد قطعی بانک صادرات ایران) در شکل گیری این پدیده شوم بی‌تأثیر نبوده است.
لذا این جانب از طرف خود و کارکنان شریف و زحمتکش بانک ملی ایران با ابراز تأسف از عملکرد «اداره کل امور شعب مناطق آزاد» از محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران عذرخواهی کرده و ضمن تأکید بر بقای مسئولیت بانک صادرات ایران، به احترام افکار عمومی استعفای خود را تقدیم حضور جناب‌عالی می‌کنم.
بدیهی است دفاع از شخصیت حقیقی خود را موکول به فرصت مناسب نموده و از خداوند بزرگ توفیق و عزت همه خدمتگزاران امین و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواهانم.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 27th سپتامبر 2011 | ۱۱۲۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.