حضور ولی‌امر مسلمین در پنجمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین

“همه فلسطین برای همه مردم فلسطین”. این، اصلی‌ترین نکته‌ای بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در تبیین راهبرد امت اسلامی در موضوع فلسطین، بر‌ آن تأکید کردند.

ایشان در جمع رهبران بلندپایه گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، علما، اندیشمندان و متفکران عدالت‌طلب و آزاداندیش جهان و رؤسا و مسئولان پارلمانی جهان اسلام با تشریح طرح جمهوری اسلامی در قضییه فلسطین، خاطرنشان کردند: هدف والای امت اسلامی یعنی آزادسازی همه فلسطین بدون چشم‌پوشی از یک وجب از این سرزمین اسلامی، تنها با صبر و تدبیر و توکل و مجاهدت همگانی گروه‌های مقاومت و ملتها و دولت‌های اسلامی محقق خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فلسطین را در میان همه موضوعات مشترک امت اسلامی، مهم‌ترین مسئله برشمردند و در تبیین دلایل این واقعیت افزودند: غصب یک کشور اسلامی و سپردن آن به بیگانگانی که از کشورهای مختلف گردآوری شده‌اند، کشتار و جنایت و اهانت مستمر به مسلمانان در این حادثه بی‌سابقه تاریخی و تلاش برای تخریب و زوال قبله اول مسلمانان و دیگر مراکز دینی فلسطین از جمله دلایلی است که نشان می دهد فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است.
ایشان، رژیم صهیونیستی را خنجر غرب در پهلوی امت اسلامی نامیدند و افزودند دولت و جامعه جعلی صهیونیستی در حساس‌ترین نقطه جهان اسلام، به پایگاه نظامی، امنیتی و سیاسی دولت‌های استکباری برای مقابله با اسلام و مسلمانان تبدیل شده است و این واقعیت، دلیل دیگری بر اولویت مسئله فلسطین است.
استفاده صهیونیسم از غصب سرزمین فلسطین به عنوان نقطه اتکا و جای پایی برای گسترش نفوذ و سلطه خود در جهان، پنجمین دلیل عمده‌ای بود که رهبر انقلاب برای اثبات اولویت مسئله فلسطین به آن استناد کردند.
ایشان افزودند: هزینه مالی و انسانی سنگینی که کشورهای اسلامی تاکنون در مسئله فلسطین پرداخت کرده‌اند، رنج بی‌پایان میلیون‌ها آواره فلسطینی، انقطاع تاریخ یک کانون مهم تمدنی در جهان اسلام و دلایل متعدد دیگر نشان می‌دهد مسلمانان باید حل مسئله فلسطین را در صدر مسائل مهم خود قرار دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پس از برشمردن این دلایل اعتقادی، انسانی، سیاسی و تاریخی، به نکته‌ای جدید اما کلیدی و اساسی پرداختند و تأکید کردند: تأثیر محسوس  مسئله فلسطین در شکل‌گیری نهضت عظیم و فراگیر بیداری اسلامی که آغاز فصلی تعیین‌کننده در سرنوشت امت اسلامی بشمار می‌رود، دلیل مهم دیگری است که اهمیت بی‌بدیل موضوع فلسطین را اثبات می‌کند.
ایشان در همین زمینه افزود: بیداری اسلامی که بی‌تردید می‌تواند به ایجاد مجموعه‌ای مقتدر، پیشرفته و منسجم اسلامی منتهی شود و به یاری خدا و با عزم راسخ پیشروان نهضت، نقطه پایانی بر دوران عقب‌ماندگی و ضعف و حقارت ملت‌های مسلمان بگذارد، بخش مهمی از نیرو و حماسه خود را از قضیه فلسطین گرفته است.
رهبر انقلاب اسلامی در اثبات تأثیرگذاری موضوع فلسطین بر شکل‌گیری بیداری اسلامی، به ظلم و زورگویی روزافزون رژیم صهیونیستی، همراهی برخی حکام مستبد و فاسد و مزدور آمریکا با این رژیم، مقاومت الهام‌بخش و پیروزی‌های معجزه‌آسای جوانان مؤمن در جنگ ۳۳ روزه لبنان و نبرد ۲۲ روزه غزه اشاره کردند و افزودند: این واقعیات، از جمله عوامل مهمی است که اقیانوس به ظاهر آرام ملت‌های مصر و تونس و لیبی و دیگر کشورهای منطقه را به تلاطم درآورده و بیداری پُر برکت اسلامی را شکل داده است .
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه مسائل یاد شده، باید در تحلیل اوضاع منطقه، مورد ملاحظه جدی قرار گیرد خاطرنشان کردند: درستی یا نادرستی هر  تصمیمی، با توجه به این واقعیات، مشخص خواهد شد.
رهبر انقلاب در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود خاطرنشان کردند: قضاوت دقیق، نشان می‌دهد که مسئله فلسطین امروز اهمیت و فوریت مضاعف یافته و ملت فلسطین حق دارد در این اوضاع، انتظار بیشتری از کشورهای اسلامی داشته باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در نگاهی اجمالی اما چاره‌جویانه و راه‌گشا به ماجرای غصب فلسطین، به نقش و همکاری خائنانه دولت‌های مستکبر به ویژه دولت استعمارگر انگلیس در فاجعه خونین قتل عام و آوارگی ملت فلسطین اشاره کردند وافزودند: سرکوب قساوت‌آمیز مقاومت‌های اولیه در داخل فلسطین، جنگ‌های کلاسیک اما ناکام چند کشور عرب با رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از صهیونیست‌ها به از دست رفتن بخش‌های دیگری ازسرزمین‌های اسلامی منجر شد و در نهایت تشکیل سازمان آزادی‌بخش فلسطین از گروه‌های مسلح فلسطینی از جمله مراحلی بود که امیدهایی را به دنبال آورد اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسید.
ایشان، تکیه بر ایدئولوژی چپ و یا احساسات ناسیونالیستی، دوری از مردم، و بی توجهی به اعتقادات و ایمان اسلامی ملت فلسطین را مهم‌ترین علت ناکامی سازمان آزادی‌بخش فلسطین دانستند و خاطرنشان کردند: این عوامل، به تدریج  این سازمان را خنثی، بی‌تأثیر و منحرف کرد و این انحراف باعث شد آنها نیز همچون برخی دولتهای خائن عربی به آرمان مقاومت یعنی تنها راه نجات فلسطین پشت کنند و به خود و مسئله فلسطین، ضربه سختی وارد آورند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به روند ناکامی و ناامیدی حاکم بر موضوع فلسطین تا مقطع پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: با پیروزی این انقلاب، دست قدرت خدا، ورق را برگرداند و در چارچوب تأثیرات شگرف جهانی و منطقه‌ای ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت جعلی صهیونیست، سریع‌تر و آشکارتر از دیگر مستکبران، ضربات شدید و عمیقی دریافت و به اذعان سران صهیونیست، روزهای سیاه و پُراضطرابی را تحمل کرد.
تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز آن سفارت و اعلام صریح و قاطعانه امام خمینی‌(رض) مبنی بر ضرورت آزادی سرزمین فلسطین و قطع غده سرطانی اسرائیل، از جمله نکاتی بود که رهبر انقلاب در یادآوری آثار اولیه پیروزی انقلاب در روند مسئله فلسطین به‌ آنها اشاره کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر پایداری ۳۳ ساله مردم ایران و نظام اسلامی بر شعار “فلسطین باید آزاد شود” افزودند: این شعار خون تازه‌ای در رگ‌های فلسطین دمید و با شکل‌گیری گروه‌های مجاهد فلسطینی و لبنانی، فلسطین به جای تکیه بر دولت‌های عربی و مجامع بی‌اثر جهانی، به ایمان عمیق جوانان و مردان و زنان فداکار خود تکیه کرد و با اتکاء به این ایمان عمیق که کلید همه فتوحات و موفقیت‌هاست، روزبه‌روز پیشرفت و افتخار و اقتدار بیشتری دست یافت بگونه‌ای که اکنون ملت فلسطین به ملتی امیدوار، مقاوم و دارای اعتمادبه‌نفس تبدیل شده است.
رهبر انقلاب اسلامی برای ارائه تصویری جامع‌تر از واقعیات تاریخ معاصر فلسطین،‌ به بررسی کوتاه تحرکات سازشکارانه پرداختند و افزودند هدف تمام این تحرکات خیانت‌بار که از پیمان ننگین کمپ‌دیوید آغاز شد، خاموش کردن مقاومت و وادارکردن فلسطینینان و دولت‌های عربی به پذیرش مشروعیت رژیم جعلی صهیونیست بوده است.
ایشان با اشاره به طرح‌های متعدد سازش که با میدان‌داری آمریکا، همراهی کشورهای استعمارگر اروپایی و بی‌همتی گروه‌های سازشکار به اجرا در می‌آید افزودند: بی‌اعتباری همه این معاهدات بسیار زود آشکار شد و صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها، بارها نشان دادند که به معاهدات امضا شده به چشم ورق‌پاره‌هایی بی‌ارزش می‌نگرند و فقط به دنبال ایجاد تردید در میان فلسطینیان و زمین‌گیر کردن مقاومت اسلامی هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بی‌نتیجه ماندن طرح‌های سازش، استمرار روحیه مقاومت را پادزهر همه این بازی‌های خباثت‌آمیز دانستند و با استناد به وعده‌های نصرت الهی در قرآن خاطرنشان کردند: ایستادگی و پیروزی غزه، سقوط رژیم خائن و فاسد حسنی مبارک، پدید آمدن موج پرقدرت بیداری اسلامی، برافتادن پرده نفاق و تزویر از چهره آمریکا و ‌انگلیس و فرانسه، تنفر روز افزون ملت‌های منطقه از حامیان رژیم جعلی و انزوای جهانی و انزجار عمومی ملت‌ها از رژیم صهیونیستی، از مظاهر نصرت الهی و نشانه‌های تحقق وعده‌های پرودگار قادر متعال است.
ایشان در جمع‌بندی بخش دوم از سخنان خود، رژیم صهیونیستی را از همیشه منفورتر، ضعیف‌تر و منزوی‌تر دانستند و تأکید کردند حامی اصلی این رژیم یعنی آمریکا نیز، امروز از همیشه گرفتارتر و سردرگم‌تر است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان به تشریح راه اساسی تحقق هدف مهم امت اسلامی یعنی رهایی فلسطین پرداختند اما قبل از بیان این راه حل دو نکته را مورد تأکید قرار دادند: ۱ـ ملت‌های مسلمان، آزادی همه فلسطین را دنبال می کنند نه آزادی بخشی از فلسطین را و ۲ـ تحقق این هدف مهم نیازمند تلاش و مقاومت و صبر و تدبیر است.
ایشان در تشریح نکته اول تأکید کردند هر طرح عملیاتی در موضوع فلسطین باید براصل  “همه فلسطین برای همه مردم فلسطین”، استوار باشد چرا که فلسطین، فلسطین از نهر تا بحر است نه حتی یک وجب کمتر.
رهبر انقلاب با رد قاطع هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند افزودند: طرح دو دولت که لباس حق به جانب پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل را بر آن پوشانده‌اند، چیزی جز تن‌دادن به خواسته صهیونیست‌ها یعنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ پایمال شدن حق ملت فلسطین، نادیده گرفتن حق تاریخی آوارگان فلسطینی و تهدید حق فلسطینیان ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ را از جمله پیامدهای طرح دو دولت برشمردند و افزودند معنای حقیقی این طرح، باقی ماندن غده سرطانی اسرائیل، تکرار رنج‌های ده‌ها ساله فلسطینیان و تهدید دائمی پیکره امت اسلامی مخصوصاً ملت‌های منطقه است.
رهبر انقلاب اسلامی در عین حال خاطرنشان کردند: البته ملت فلسطین همان طور که در غزه عمل کرد، هر بخشی از خاک فلسطین را که بتواند آزاد کند، به وسیله دولت برگزیده خود، اداره خواهد کرد ولی هرگز هدف نهایی یعنی  آزادسازی همه فلسطین را از یاد نخواهد برد.
ایشان، کار جدی و پیگیر، صبر و تدبیر و عزم و توکل و امید را لازمه دستیابی به هدف والای آزادی فلسطین خواندند و با اشاره به لزوم پرهیز از کارهای نمایشی و  “رفتارهای بی‌صبرانه و دائما متغیر، افزودند دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، و گروه‌های مقاومت در  فلسطین، لبنان و دیگر کشورها هر یک نقش و سهم خود را در این مجاهدت همگانی بشناسند و به‌اذن‌الله به ایفای این نقش مهم در روند مقاومت بپردازند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ سپس در تشریح طرح روشن، منطقی و عادلانه جمهوری اسلامی برای حل قضیه فلسطین افزودند: ما نه جنگ کلاسیک ارتش‌های اسلامی  را پیشنهاد می‌کنیم، نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را و نه حکمیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی را، بلکه بر اساس معارف سیاسی پذیرفته شده در افکار عمومی جهان، طرح همه‌پرسی از ملت فلسطین را، به عنوان راه حل موضوع فلسطین ارائه می‌کنیم.
ایشان در تشریح منطق این طرح افزودند: ملت فلسطین نیز همانند هر ملت دیگر حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند و نظام حاکم بر کشورش را برگزیند. بنا بر این باید همه مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمانان و مسیحی و یهودی در داخل و خارج فلسطین در یک همه‌پرسی منضبط شرکت کنند و نظام دلخواه خود را برگزینند.
رهبر انقلاب، تعیین تکلیف مهاجران غیرفلسطینی به دست نظام و دولت منتخب ملت فلسطین را از دیگر ابعاد طرح جمهوری اسلامی خواندند و افزودند این طرح عادلانه و منطقی در افکار عمومی جهان نیز به درستی درک می‌شود و می‌تواند از حمایت ملت‌ها و دولت‌های مستقل برخوردار شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته انتظار نداریم که صهیونیست‌های غاصب به آسانی به طرح همه‌پرسی از همه مردم فلسطین تن دهند و اینجاست که نقش دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های مقاومت در مسئله فلسطین معنا می‌یابد.
رهبر انقلاب اسلامی قطع روابط و پایان پشتیبانی از دشمن غاصب را، مهم‌ترین رکن حمایت از ملت فلسطین و ملاک قضاوت ملت‌ها درباره ادعاهای دولت‌های اسلامی خواندند و این سؤال مهم را مطرح کردند که دولت‌های اسلامی، اکنون و پس از به میدان آمدن ملت‌ها و شعارهای قدرتمندانه آنها بر ضد صهیونیست‌ها، به چه دلیل و با کدام منطق به روابط خود با رژیم غاصب ادامه می‌دهند؟
ایشان، ادامه مقاومت سازمان‌ها و گروه‌های جهادی را تکلیفی بزرگ دانستند و افزودند: مقاومت شجاعانه و سازمان‌یافته، حق تحسین‌برانگیز و به رسمیت شناخته شده همه ملت‌های تحت اشغال است و تهمت شبکه سیاسی و رسانه‌ای وابسته به صهیونیزم مبنی بر تروریست بودن مقاومت، سخنی پوچ و بی‌ارزش است چرا که مقاومت فلسطین در حقیقت حرکتی انسانی و مقدس بر ضد تروریست‌های جرار صهیونیست و حامیان غربی آن‌هاست.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین، کشورهای غربی را نیز به نگاه واقع‌بینانه و به رسمیت شناختن حق ملت فلسطین فراخواندند و به آنها گوشزد کردند: اگر بیش از این از نقشه‌های صهیونیست‌های ضد بشر پیروی کنید باید در آینده‌ای نه چندان دور در انتظار ضربه‌های سخت‌تری باشید.
ایشان به حامیان غربی رژیم صهیونیستی هشدار دادند: آن روزی که ملت‌های اروپا و آمریکا دریابند که سلطه اختاپوسی صهیونیزم بین‌الملل و اطاعت و تسلیم منفعت‌طلبانه دولت‌مردان غربی در مقابل کمپانی‌های زالوصفت صهیونیست، منشأ گرفتاری‌ها و مشکلات مردم اروپا و آمریکا است آنچنان جهنمی برای دولت‌های خود به وجود می‌آورند که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه به حرف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل خط قرمز اوست اشاره و این پرسش را مطرح کردند که عامل حقیقی این خط قرمز منافع ملت آمریکاست یا نیاز شخصی اوباما به پول و پشتیبانی صهیونیست‌ها برای بدست آوردن کرسی دومین دوره ریاست جمهوری؟
رهبر انقلاب به رئیس جمهور آمریکا هشدار دادند: تا چه زمانی قادرید ملت خود را فریب دهید؟ آن روزی که ملت آمریکا دریابد که شماها برای چند روز حکومت بیشتر، تن به ذلت و تبعیت و خاکساری در برابر زرسالاران صهیونیست داده‌اید و مصالح ملتی بزرگ را در پای صهیونیست‌ها قربانی کرده‌اید، با شما چه خواهد کرد؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه خط قرمز اوباما یعنی امنیت رژیم صهیونیستی به دست ملت‌های به‌پاخواسته مسلمان شکسته خواهد شد افزودند آنچه رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند موشک‌های ایران و موشک‌های گروه‌های مقاومت نیست تا در برابر آن، اینجا و آنجا، سپر موشکی برپا کنند بلکه تهدید حقیقی و بدون علاج رژیم جعلی، عزم راسخ ملت‌های اسلامی است که دیگر نمی‌خواهند و نمی‌گذارند آمریکا و اروپا و عوامل دست‌نشانده غرب، بر آنان حکومت و ملت‌ها را تحقیر کنند.
سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی انتفاضه با این جمله‌ی قاطعانه پایان یافت: البته موشک‌های ایران و گروه‌های مقاومت هم هرگاه تهدیدی از سوی دشمن بروز کند وظیفه خود را انجام خواهد داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان از نزدیک با میهمانان کنفرانس تهران دیدار و گفتگو کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوش‌آمد‌گویی به میهمانان کنفرانس گفت شرایط حساس منطقه و بیداری اسلامی ملت‌ها، ضرورت توجه به مسئله فلسطین را دو چندان کرده است وباید از این شرایط برای تحقق حقوق ملت فلسطین بهره گرفت.
نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 1st اکتبر 2011 | ۱۱۲۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.