خروش ملت‌ها علیه جنایت صهیونیست‌ها

 در پی جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان امدادرسانی غزه که به شهادت ۲۰نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰نفر انجامید، کشورهای مختلف جهان شاهد خشم و انزجار و خروش گسترده ضدصهیونیستی بود.

به گزارش فارس، واکنش‌های کشورهای مختلف جهان به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان امدادرسانی غزه همچنان ادامه دارد و مردم این کشورها با برپایی تظاهراتی خشم و انزجار خود را از این جنایت صهیونیست‌ها اعلام می‌کنند.
در ترکیه هزاران نفر از مردم این کشور امروز با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر “استانبول ” جنایت تازه رژیم صهیونیستی علیه فعالان خارجی حامی ملت فلسطین در غزه را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان در میدان “تقسیم ” در مرکز شهر استانبول شعار “مرگ بر اسرائیل ” و “سربازان ترکیه راهی غزه شوید ” سردادند.
یک تظاهرات کننده به نام “زینب ارسوی ” ۵۰ ساله گفت: “اسرائیل کشتار مرتکب شد و این ظلم بزرگی است.کشتی برای اهداف صرفا انسانی راهی غزه شده بود.خون بی‌گناهان ریخته شد. ”
“اسرف مانگال ” ۴۰ ساله نیز درحاشیه این تظاهرات گفت: “از دولت می‌خواهم که کنسول اسرائیل را اخراج کند و اگر ضرورت ایجاب کند؛ ما آماده جنگ هستیم. ”
۴۰۰ تظاهرکننده در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی تجمع کردند و شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند و بطری‌های پلاستیکی به سمت آن پرتاب کردند.
جلوی مقر سفیر رژیم صهیونیستی در شهر آنکارا نیز شاهد تظاهرات اعتراض آمیز گروهی از مردم ترکیه بود و تظاهرکنندگان نماز جماعت را در برابر خانه سفیر رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

* صدها دانشجوی عرب دانشگاه “حیفا ” بعد ‌ازظهر امروز در اعتراض به کشتار فعالان صلح توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات پرداختند.
دراین تجمع، پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرکنندگان درگیر شد که دست‌کم یکی از نیروهای پلیس‌ زخمی و یک تظاهرکننده بازداشت شد.
در پی این اقدام نروژ، سوئد، اسپانیا، یونان، ترکیه، اردن، بلژیک و اتریش سفیران رژیم صهیونیستی را فراخوانده و خواستار توضیح درباره این جنایت شده‌اند.

* مسلمانان پاکستان نیز در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کاروان امدادرسانی به غزه امروز در سراسر این کشور تظاهرات برپا کردند.
مسلمانان پاکستان حمله رژیم صهیونیستی به کاروان امدادرسانی با عنوان “ناوگان آزادی ” را یک عمل وحشیانه خواندند و در سراسر این کشور علیه جنایت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

*مردم اتریش امروز درپی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به فعالان صلح حامی فلسطین و شهید و زخمی کردن شماری از آنها در برابر سفارت این رژیم در شهر وین تظاهرات کردند.
آنها همچنین با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی خشم خود را از این جنایت تازه صهیونیست‌ها اعلام داشتند.
برپایه این گزارش، فردا نیز تظاهرات گسترده‌ای در مرکز وین در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

* مردم غزه در اعتراض به جنایات امروز رژیم صهیونیستی علیه کاروان امدادرسانی غزه به خیابان‌ها ریخته و تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.
هزاران نفر از مردم فلسطین ظهر امروز از نقاط مختلف غزه به خیابان‌ها ریخته و در محکومیت حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کاروان امدادرسانی به غزه تظاهرات کردند.
این تظاهرات گسترده که به دعوت جنبش جهاد اسلامی برگزار شده است، از مکانی که برای استقبال از کاروان امدادرسانی غزه آماده شده بود، آغاز گردید.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با برافراشتن پرچم فلسطین اشغالی و ترکیه بعلاوه کشورهای شرکت کننده در کاروان آزادی و عکس‌های شیخ رائد صلاح به سوی مقر سازمان ملل متحد در غزه حرکت کردند.

*هزاران نفر از مردم لبنان و آوارگان فلسطینی ساکن لبنان نیز در اعتراض به فاجعه کشتار فعالان صلح‌ حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه، در سراسر این کشور تظاهرات گسترده‌ برپا کردند.
تظاهرات‌کنندگان در بیروت‌ درحالی که پارچه‌نوشته‌هایی را در دست داشتند که بر روی نوشته شده بود: “این جنایتی علیه بشریت است “، شعارهایی را نیز علیه اسرائیل سر می‌دادند.

* اعراب سرزمین‌های اشغالی نیز در اعتراض به حمله علیه کاروان امدادرسانی غزه اعلام کردند که روز سه‌شنبه اعتصاب عمومی و تظاهرات می‌کنند.
“کمیته اعلای نظارتی عربها ” در سرزمین‌های اشغالی اعلام یک روز اعتصاب عمومی کرد که روز سه‌شنبه رخ خواهد داد و همچنین خواستار برگزاری تظاهرات شد.
درهمین حال، صدها نفر در خیابانهای شهر الناصره رفته و تظاهرات کردند.

*شبکه تلویزیونی الاقصی نیز از تظاهرات گسترده مردم مصر در محکومیت جنایت تازه صهیونیست‌ها علیه ناوگان ‌آزادی خبر داد که با قلع وقمع تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی مصر روبرو شد.
بنابر این گزارش این تظاهرات اعتراضی مردم مصر در میدان “التحریر ” در مرکز شهر قاهره برگزار شد.
از سوی دیگر حامیان اخوان المسلیمن نیز امروز در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه مصر در شهر قاهره تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از مصر شدند.
اخوان‌المسلمین اتحادیه عرب را نیز مخاطب قرار داده و خواستار مسئولیت‌پذیری آن در قبال دزدی دریایی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و شهروندان حاضر در کشتی‌های آزادی شده است.

* مردم اردن نیز در واکنش به یورش کماندوهای رژیم صهیونیستی به کاروان کمک رسانی غزه با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی خواستار قطع رابطه کشورشان با تل‌آویو شدند.
به دلیل تدابیر شدید امنیتی پلیس اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی، تظاهرات کنندگان به سمت دفتر نخست وزیری تغییر مسیر دادند و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
تظاهرات کنندگان همچنین به دلیل حمایت مصر از محاصره مردم غزه شعارهایی علیه دولت مصر سر دادند.
تظاهرات مشابهی نیز درسایر شهرهای اردن برگزار شد.

* تعدادی از سازمان‌های انگلیسی نیز امروز تظاهراتی را در مقابل مقر دولت این کشور در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی برگزار می‌کنند.
کنگره فلسطینی در انگلیس با همکاری تعدادی از سازمان‌های انگلیسی تظاهرات ضد صهیونیستی را امروز در مقابل مقر حکومت این کشور در لندن برگزار می‌کنند.
“زاهر بیراوی ” سخنگوی کنگره فلسطینی در لندن پیش از این نیز از دولت انگلیس خواسته بود تا فشارها بر رژیم صهیونیستی را برای توقف تهدیدات علیه ناوگان آزادی افزایش دهد.

* هزاران نفر از مردم موریتانی نیز امروز با برگزاری تظاهرات گسترده در “نواکشوت ” پایتخت این کشور حمله نظامیان صهیونیست به کاروان کمک‌های غزه را محکوم و خواهان رفع محاصره این منطقه شدند.
آنها تظاهرات خود را از دانشگاه نواکشوت به سمت دفتر سازمان ملل برگزار و دربرابر آن تجمع کردند و با ارسال نامه‌ای به این سازمان خواهان رفع محاصره و محاکمه مسئولان رژیم صهیونیستی به خاطر این جنایت شدند.
تظاهرکنندگان از دولت‌های عرب خواستند تا مسئولیت خود را درقبال این رفتار رژیم صهیونیستی برعهده بگیرند.
پارلمان موریتانی نیز فعالیت خود را امروز متوقف و جلسه ای برای بررسی حمله اسرائیل به ناوگان آزادی برگزار کرد.

* اتحادیه فلسطینی‌های مقیم آلمان همراه با سازمان‌های بشردوستانه تظاهرت گسترده‌ای در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در شهر برلین برگزار کردند.
این اتحادیه در بیانیه خود از دولت آلمان خواست تا به رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن جنگ ویرانگر این رژیم تروریستی علیه ملت غزه از طریق محاصره و گرسنه نگه‌داشتن آنها فشار بیاورد.
این اتحادیه جنایت امروز رژیم صهیونیستی را تکمیل نسل‌کشی غزه با استفاده از انواع سلاح‌ها علیه حامیان و فعالان صلح طلب حامی ملت فلسطین دانست.

* هزاران نفر از شهروندان سوریه و آوارگان فلسطینی ساکن این کشور نیز امروز در شهر “حلب ” جنایت تازه صهیونیست ها را محکوم کردند و با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه، سوریه و فلسطین، علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
آنها سپس برای همبستگی با ترکیه به سمت کنسولگری این کشور حرکت کردند.

* مردم عراق نیز امروز به دعوت مقتدا صدر رهبر جریان صدر تظاهرات گسترده‌ای در شهر بغداد برگزار کرده و با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و عراق جنایت صهیونیست ها را محکوم و عزای عمومی اعلام کردند.
در این تظاهرات گروهی از نمایندگان پارلمان و شماری از شیوخ عشایر و علمای دینی شرکت داشتند.
تظاهرات جهانی علیه جنایات صهیونیست‌ها همچنان در مناطق مختلف جهان ادامه دارد و قرار است در شهرهای رم، میلان، جنوا و تورینوی ایتالیا نیز تظاهرات برگزار شود.
تظاهرات مشابهی هم قرار است امشب در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در هلند و ایرلند برگزار شود.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 1st ژوئن 2010 | ۸۸۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.