با  تروریسم دولتی خواندن جنایت صهیونیست‌ها:

اردوغان:اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پای خود “لگدمال ” کرد

 

خبرگزاری فارس: نخست وزیر ترکیه گفت که اسرائیل با کشتار کاروان فعالان صلح حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه، مرتکب “تروریسم دولتی غیرانسانی ” شده است.

“رجب طیب اردوغان ” روز دوشنبه با محکوم کردن اقدام اسرائیل در کشتار فعالان صلح گفت که اسرائیل با حمله مرگبار به کاروان حامل کمک‌ برای مردم غزه مرتکب “تروریسم دولتی غیرانسانی ” شد.
وی که این سخنان را هنگام ترک شیلی می‌گفت، افزود: این موضوع باید شناخته شود که ما در برابر تروریسم دولتی غیرانسانی ساکت و بی‌مسئولیت باقی نخواهیم ماند.
اردوغان که به دلیل این جنایت رژیم صهیونیستی سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین را نیمه‌تمام باقی گذاشت، گفت: اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پای خود لگدمال کرد.
رژیم صهیونیستی صبح امروز به کشتی امدادرسانی “مرمره ” یورش برد و در این تهاجم ۲۰ نفر از فعالان حقوق بشر کشته و بیش از ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند و این کشتی نیز به بندر “اشدود ” در سرزمین اشغالی منتقل شد.
کاروان امدادرسانی غزه که از هفته پیش حرکت خود را از یونان و ترکیه آغاز کرده‌ بود، شامل ۱۰هزار تن مواد پزشکی، ساختمانی و ۱۰۰ منزل مسکونی آماده برای اسکان هزاران آواره و ۵۰۰ دستگاه ویلچر برای معلولان بوده است.
در پی این اقدام نروژ، سوئد، اسپانیا، یونان، ترکیه، اردن، بلژیک، اتریش، سوئیس و چند کشور دیگر سفیران رژیم صهیونیستی را فراخوانده و خواستار توضیح درباره این جنایت شده‌اند.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 1st ژوئن 2010 | ۸۸۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.