آیت‌الله مصباح یزدی:
کنترل جمعیت سیاستی صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه ،آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار جمعی از دبیران الهیات مدارس شهرستان تربت جام اظهار داشت: مخالفان در کشورهای شیعه‌نشین همان سیاست صهیونیست‌ها را در مسئله زاد و ولد دنبال می‌کنند، به این معنا ضمن آنکه خودشان به شدت به فکر ازدیاد جمعیت هستند، اما شیعیان را به کنترل و کاهش جمعیت ترغیب می‌کنند.
وی همچنین با بیان اینکه در شرایط کنونی همه ما باید خطر نفوذ وهابیت را در کشور جدی بگیریم، گفت: اینکه اکنون می‌بینیم در برخی از نقاط کشور جریان وهابیت فعالیت‌های خود را گسترده کرده و جمعیت سنی‌ها در این مناطق رو به فزونی گذاشته است، اینها از جمله واقعیاتی است که ما باید به درستی عمق آنها را درک کنیم و متاسفانه برخی هم به دلیل غفلت و تدابیر غلط مسئولان کشور در امر کنترل جمعیت صورت گرفته است.
استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به اینکه از دولت نمی‌توان انتظار داشت که همه مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما بزرگ شده مکتب امام حسین(ع) هستیم، بنابراین بر طبق شعار «هیهات مناالذله» هیچگاه نباید در مقابل فعالیت‌های وهابیت و برخی سوءاستفاده‌های آنها از شرایطی که انقلاب در این کشور فراهم آورده است، سکوت کنیم.
وی با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن روحیه تنبلی و بی‌تفاوتی در مقابل تلاش‌های دشمن در راستای تضعیف تشیع و انقلاب تاکید کرد: عاملی که سبب شد ما بتوانیم نظام طاغوت را شکست دهیم این بود که همه مردم خودشان احساس تکلیف کرده و هرکس در حد توان خود انجام وظیفه کرد و امروز هم ما برای مقابله با توطئه‌های دشمن نیاز به روحیه کار مردمی داریم و اینکه برای پاسداشت خون شهیدان احساس مسئولیت دینی داشته باشیم.
مصباح یزدی ادامه داد: برای مقابله با وهابیت و سایر جریان‌های انحرافی ما نیاز به همت مردم داریم و در این خصوص نباید به کمک دولت چندان چشم امید داشت، چراکه توان دولت در این حد نیست.
وی یاری و مدد الهی و عنایات امام زمان(عج) را در این قضیه بسیار مهم دانست و افزود: ما باید با اتکا بر پروردگار در مقابل افکار انحرافی و شبهات آنها به لحاظ ایمانی خود را قوی نگاه داریم و در وهله بعد با زبانی که در کشور تنش ایجاد نکند به شبهات پاسخ داده سخن و عقیده حق خود را به خوبی تببین کنیم.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در امر تربیت مبلغ در کشور بیان داشت: واقعا چرا ما باید پس از گذشت ۳۰ سال از انقلاب هنوز برای برخی از شهرهایمان امام جمعه نداشته باشیم و حال آن که سنی‌ها در روستاهای دارای ۲۰ خانوار خود دارای روحانی هستند.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 1st ژوئن 2010 | ۹۷۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.