سازمان سیا به فعالیت خود در کلمبیا ادامه می‌دهد

به نقل از خبرگزاری فارس: وزیر دفاع کلمبیا پس از دیدار با رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد سیا به فعالیت‌های خود در این کشور آمریکای جنوبی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری فارس: سازمان سیا به فعالیت خود در کلمبیا ادامه می‌دهد

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، “خوان کارلوس پینسون”، وزیر دفاع کلمبیا، تایید کرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به فعالیت‌های خود در این کشور آمریکای جنوبی ادامه می‌دهد.

پینسون پس از دیدار با “دیوید پترائوس”، رئیس سازمان سیا، اظهار داشت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا همچون گذشته به فعالیت‌هایی مشغول خواهد بود که طی چندین سال به آنها مشغول بوده است، فعالیت‌هایی چون آموزش و تعلیم کلمبیایی‌ها برای اقدامات موثر در این زمینه.

وزیر دفاع کلمبیا در دیدار با خبرنگاران تاکید کرد: در چهارچوب ملاقات‌های خود با مقامات رسمی در واشنگتن، لزوم حفظ و ادامه کمک‌ها به کلمبیا به منظور تقویت دستاوردهای سال‌های اخیر را خاطرنشان کردم.

بوگوتا میلیون‌ها دلار از طریق آنچه که “طرح کلمبیا” نامیده می‌شود، کسب می‌کند. ابتکاری که به دلیل استفاده آن در سرکوب اعتراضات در این کشور آمریکای جنوبی، مورد انتقاد برخی سیاست‌مداران آمریکایی و گروه‌های کلمبیایی قرار گرفته است.

گفتنی است، کلمبیا یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه آمریکای لاتین محسوب می‌شود که هفت پایگاه نظامی ایالات متحده را در خود جای داده است. توافقی که در زمان تصویب آن، از سوی کشورهایی چون ونزوئلا، کوبا، اکوادور، بولیوی و بسیاری دیگر از کشورهای آمریکای لاتین مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

بسیاری از تحلیل‌گران هدف از ایجاد این پایگاه‌های نظامی را تحت فشار و کنترل قرار دادن دولت‌های چپ در آمریکای لاتین و خصوصا ونزوئلا می‌دانند.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 20th نوامبر 2011 | ۱۱۷۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.