دیدار مردم قم با رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از علما، فضلا، طلاب و قشرهای مختلف مردم قم در سخنان مهمی حادثه نوزدهم دی قم را مبدأ تاریخ تحولات جدید دنیا دانستند و با اشاره به نقش صبر و بصیرت در موفقیت‌های مستمر نظام اسلامی، به تبیین دو عامل مهم ناکارآمدی توطئه‌های دشمنان و استمرار زنجیره‌های اقتدار ملت ایران یعنی ایستادگی قاطعانه نظام بر اصول، و حضور هوشمندانه مردم در صحنه پرداختند و تأکید کردند

: بر خلاف تصور و تحلیل‌های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد و به لطف و فضل الهی حضور مردم در انتخابات آینده مجلس به عنوان یکی از مظاهر دخالت مردم در سرنوشت کشور، حضوری پرشور و دشمن‌شکن خواهد بود و همه مسئولان و نامزدها نیز وظیفه دارند که با پایبندی کامل به قانون، زمینه یک انتخابات سالم و رقابتی را بوجود آورند.
در این دیدار که همزمان با سالروز قیام مردم قم در نوزدهم دی سال ۱۳۵۶، برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، این حرکت ماندگار مردم قم را به مثابه جرقه‌ای در فضای بشدت خفقان‌آمیز و اختناق‌آور دوران رژیم ستمشاهی دانستند و افزودند: این قیام سرآغاز حوادث گوناگون بعدی و سلسله اربعین‌ها در کشور شد و حادثه نوزدهم دی قم، در واقع زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی مردم ایران و شکسته شدن ابهت پوشالی امریکا و رژیم صهیونیستی، الگو شدن ملت ایران و در نهایت شکل‌گیری بیداری اسلامی و حوادث مهم و سرنوشت‌ساز منطقه بود.
ایشان صبر و بصیرت را دو عامل مهم برای استمرار موفقیت‌ها و پیروزی‌های ملت‌ها برشمردند و خاطرنشان کردند: ملت ایران تجربه بزرگ موفقیت‌های ناشی از بصیرت و صبر را در مقابل چشم ملت‌های دیگر قرار داده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بصیرت یعنی گم نکردن راه و هدف و گرفتار بیراهه‌ها نشدن و صبر هم به معنای ایستادگی قاطعانه نسل‌های پی در پی در مسیر است و هنر انقلاب اسلامی این بوده است که مردم در مدت بیش از سی سال، این دو عامل را حفظ کرده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقویت بصیرت و صبر و استمرار موفقیت‌ها و زنجیره‌های اقتدار ملت ایران در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌های جبهه کفر و استکبار را منوط به دو عامل دیگر دانستند و افزودند: ایستادگی قاطعانه هویت جمعی نظام اسلامی بر اصول و منحرف نشدن از آن‌ها و همچنین حضور هوشمندانه مردم در صحنه، موجب می‌شود که هیچیک از توطئه‌ها و کیدهای دشمن تأثیرگذار نباشند.
ایشان با اشاره به تلاش گسترده و متراکم جبهه استکبار به سردمداری امریکا و صهیونیست‌ها برای تضعیف این دو عامل، خاطرنشان کردند: با وجود همه تلاش‌ها، این دو عامل همچنان وجود دارد و به لطف خداوند در آینده هم خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر این دو عامل از هم جدا می‌شدند، قطعاً، موفقیت‌های نظام اسلامی دچار اختلال می‌شد، زیرا اگر مسئولان و مدیران نظام مصمم باشند اما مردم در صحنه نباشند،  کارها پیش نمی‌رفت، همانگونه که اگر مسئولان و مدیران نظام دچار تردید می‌شدند، این موضوع در فهم و درک و تصمیم‌گیری آنان در مقابل لشکر کفر و ضلالت، تأثیرگذار بود و نظام دچار اختلال می شد و به دنبال آن نیز مردم از صحنه خارج می‌شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توسل جبهه استکبار به همه ترفندها و روش‌ها برای ایجاد رخنه و تردید در اراده مسئولان و همچنین مأیوس کردن مردم، تأکید کردند: مقامات غربی بارها تکرار کرده اند که هدف از تحریم‌ها و فشارها بر ضد ایران، خسته و از صحنه خارج کردن مردم و وادار کردن مسئولان به تجدید نظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه می‌کنند و به هدف خود نخواهند رسید زیرا این روسیاه‌های بد محاسبه‌گر، تصور می‌کنند نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب است، در حالیکه ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.
ایشان افزودند: در شرایطی که ملت ایران با سرافرازی به بسیاری از مراحل پیروزی دست پیدا کرده است و نشانه‌های پیروزی‌های جدید را نیز به چشم می‌بیند، جبهه استکبار تلاش دارد با ترساندن مردم و مسئولان از تحریم‌ها، در اراده آنان اختلال ایجاد و مردم را از صحنه خارج کند، در حالیکه ملت ایران این راه پرافتخار را با بصیرت انتخاب کرده است و برای پیمودن آن مجاهدت فراوان کرده و خون عزیزترین‌های خود را نثار کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی حرکت مستمر ملت ایران در مسیر رسیدن به قله‌ها را متوقف ناشدنی خواندند و خاطرنشان کردند: دشمن در حالی قصد دارد در عزم و اراده مردم و مسئولان رخنه ایجاد کند که اقتدار و توانایی‌های امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با ۲۰ و یا ۳۰ سال پیش قابل مقایسه نیست و هیمنه ظاهری جبهه استکبار در سال‌های گذشته نیز، اکنون جای خود را به ضعف و ناتوانی روزافزون داده است.
حضرت آیت‌الله خامنه ای افزودند: اراده مسئولان برای حرکت در مسیر الهی، دین و سعادت دنیا و آخرت، مستحکم است و مردم نیز همواره پای ثابت این حرکت عظیم خواهند بود.
ایشان، انتخابات را یکی از عرصه‌های نمایش حضور مردم دانستند و خاطرنشان کردند: از مدتها قبل، از مرکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پادوها و پیاده‌نظام این جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده‌ای  بکار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس کمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهی، حضور مردم در این انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انتخابات موجب نشاط جدید و دمیده شدن خون تازه در پیکره نظام اسلامی خواهد شد، افزودند: عرصه انتخابات در کنار این ویژگی‌های برجسته و مهم، آفت‌هایی هم دارد که باید مراقب بود این آفت‌ها پیش نیایند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات سال ۸۸ را یادآور بهترین و بدترین خاطره‌ها دانستند و تأکید کردند: بهترین خاطره‌ها، حضور عظیم و خیره‌کننده چهل میلیونی مردم در پای صندوق‌های رأی بود و بدترین خاطره‌ها مربوط به جرزنی‌های سیاسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضاً معاند، در انتخابات بود.
ایشان با تأکید بر اینکه در هر انتخاباتی ممکن است عده‌ای معترض باشند، خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی، قانون، راه را معین کرده است، اما در انتخابات سال ۸۸ عده ای راه قانون‌شکنی، تحمیل هزینه به کشور و مردم، شاد کردن دشمن، و اجرای برنامه‌های مورد نظر دشمن را برگزیدند ولی راه به جایی نبردند زیرا مردم در صحنه بودند و تا زمانی که ملت در صحنه است، هیچکس در کشور، نمی تواند، کارهای خلاف قانون را به پیش ببرد.
رهبر انقلاب اسلامی قضایای بعد از انتخابات سال ۸۸ را یک تجربه و درس، خواندند و افزودند: انتخابات مظهر حضور مردم و نتیجه آن، مظهر خواست و رأی مردم است و همه باید به آن احترام بگذارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی خاطرنشان کردند: رقابت غیر از خصومت و تهمت‌زنی متقابل است، رقابت به معنای اثبات خود با نفی دیگران نیست. رقابت، دادن وعده‌های خلاف قانون، برای جلب نظر مردم نیست.
ایشان همه مجریان و مسئولان، و نامزدها را به رعایت آداب و شروط انتخابات سالم فراخواندند و افزودند: مجریان برگزاری انتخابات اعم از دولت و وزارت کشور و همچنین شورای نگهبان باید تمام تلاش خود را برای امانت‌داری رأی مردم و برگزاری انتخاباتی سالم انجام دهند و همه بدانند هیچ چیزی بالاتر از قانون نیست.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات سالم در ۳۲ سال گذشته، خاطرنشان کردند: در انتخابات مختلف، چه در زمان حیات امام(ره) و چه بعد از ایشان، هیچ موردی که انتخابات را ناسالم کرده و یا نتیجه آنرا تغییر داده باشد، وجود نداشته و همان رأی و انتخاب مردم، واقع شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود نکاتی را درخصوص نامزدهای انتخابات گوشزد کردند و از همه مردم خواستند این نکات را به دقت دنبال کنند.
ایشان افزودند: نامزدها باید با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند زیرا اگر کسانی با هدف قدرت‌طلبی و بدست آوردن ثروت و یا انگیزه‌های ناسالم دیگر وارد انتخابات شوند، به مردم و کشور خدمت نخواهند کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، ارتباط نامزدها با مراکز ثروت و قدرت را بسیار مخرب دانستند و خاطرنشان کردند: این، همان شیوه‌ای است که در به‌اصطلاح دموکراسی های دنیا بویژه در امریکا مرسوم است و نامزدها با حمایت مالی کمپانی‌ها، شرکت‌ها و افراد ثروتمند، وارد انتخابات می‌شوند و بعد از پیروزی در انتخابات نیز وامدار این افراد هستند و به جای خدمت به مردم، در جهت منافع صاحبان قدرت و ثروت، قانون وضع می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استفاده از بیت‌المال برای انتخابات را یکی دیگر از نکاتی دانستند که مردم باید بشدت در مورد آن حساس باشند.
ایشان افزودند: استفاده از بیت‌المال در انتخابات اشکال مضاعف دارد، ضمن آنکه هر فردی را هم نمی‌توان براحتی متهم به اینگونه مسائل کرد.
ایشان مردم را به دقت و حساسیت در انتخاب نامزدها فراخواندند و تأکید کردند: برای تشخیص درست دو راه وجود دارد : یا انسان خودش تحقیق کند و به نتیجه برسد و یا استفاده از نظرات افرادی که بین انسان و خدا حجت ایجاد می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند با لطف خداوند و حضور پرشور مردم و انتخاب درست آنان، مجلسی در شأن نظام اسلامی تشکیل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات مجلس را برای  ملت‌های اسلامی نیز مهم و تأثیرگذار خواندند و افزودند: به همین دلیل است که دستگاه‌های خبیث استکبار اعم از امریکا، انگلیس، صهیونیست‌ها و دیگران تلاش دارند تا این انتخابات را مخدوش و برای ملت‌های دیگر مأیوس‌کننده جلوه دهند.
ایشان تأکید کردند: ملت ایران در زمینه انتخابات و انقلابی بودن، پیشکسوت ملت‌ها است و قطعاً نگاه ملت‌های دیگر، به این انتخابات دوخته شده است.
نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 9th ژانویه 2012 | ۱۱۹۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.