کارشناسان پزشکی قانونی استانبول:
قربانیان کاروان آزادی با شلیک گلوله به سر از فاصله ۲ تا ۱۴ سانتیمتر شهید شده اند

خبرگزاری فارس: کارشناسان پزشکی قانونی استانبول بر اساس نتایج کالبدشکافی انجام شده بر روی اجساد قربانیان ترکیه‌ای کاروان آزادی غزه اعلام کردند که این قربانیان به واسطه شلیک گلوله از مسافت نزدیک شهید شده اند.

به گزارش فارس به نقل از “سی‌ان‌ان “، نتایج کالبدشکافی کارشناسان پزشکی قانونی در استانبول نشان داد که همه ۹ نفر کشته شده توسط کماندوهای اسرائیلی بر اثر شلیک گلوله کشته شدند.
دکتر “هالوک اینس “، مدیر موسسه تحقیقات پزشکی استانبول گفت: پنج نفر از افراد به دلیل شلیک گلوله بر سرشان کشته شدند.
وی افزود: “فرقان دوغان “، یک شهروند آمریکایی-ترکیه‌ای ۱۹ ساله به دلیل شلیک چندین گلوله بر سرش و بدنش کشته شده بود.
اینس گفت: در یک مورد، یکی از قربانیان از فاصله بسیار نزدیکی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. بر اساس تجزیه و تحلیل درباره فاصله شلیک گلوله در یکی از جسدها مشخص شد که گلوله از فاصله ۲ تا ۱۴ سانتیمتری از سر قربانی شلیک شده است.
بر اساس این گزارش، گزارش پزشکی قانونی طی یک ماه به دفتر دادستان ارائه خواهد شد. همچنین شکایتهایی توسط خانواده‌های فعالان ترکیه به دادستان کل ترکیه ارائه شده است تا صهیونیست‌ها را مورد پیگرد قرار دهند.
در همین حال، رئیس بنیاد کمکهای انساندوستانه ترکیه پس از آزادی و بازگشت از سرزمینهای اشغالی به کشورش در فرودگاه اظهار داشت که سربازان ارتش صهیونیستی در حین اقامه نماز به آنان شبیخون زدند.
بلنت ایلدیریم با اشاره به اینکه کماندوهای صهیونیست هم از گلوله های جنگی و هم مشقی استفاده می کردند، در ادامه افزود که اولا فعالان صلح قسم خورده بودند تا مرز شهادت مقاومت کنند ولی از سلاح استفاده نکنند، کما اینکه برخی سلاح هایی که از دست سربازان صهیونیست گرفته بودند را به دریا انداختند، اما اگر با این سلاح ها از خود دفاع هم می کردند، این امر به منزله دفاع از خود محسوب می شد، اما این کار را هم نکردند.
وی تصریح کرد: اسرائیلی ها تعداد شهدای ما را ۹ نفر اعلام کردند، ولی این تعداد بیش از اینهاست، کما اینکه ۳۹ نفر زخمی تحویل داده شده ولی اسرائیلی ها تعداد زخمی های تحویل گرفته شده را ۲۱ نفر اعلام کردند.
رئیس بنیاد کمکهای انساندوستانه ترکیه در ادامه به یکی دیگر از ابعاد جنایات هولناک کماندوهای صهیونیست پرداخت و گفت که آنها چند تن از فعالان صلح را کشتند و اجسادشان را به دریا پرت کردند.
وی همچنین گفت که سربازان صهیونیستی همه را در طبقه دوم کشتی جمع کرده و به مدت پنج ساعت تمام تحت شکنجه قرار دادند، کما اینکه پای یکی از مجروحین این حمله را با پیچ گوشتی و بدون بی حس کردن آن شکافتند.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 5th ژوئن 2010 | ۹۹۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.