دیدار مسئولین نظام و میهمانان کشورهاى اسلامى‌ با رهبر انقلاب

همزمان با هفدهم ربیع‌الاول و خجسته سالروز میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع)، جمعی از مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و همچنین میهمانان شرکت‌کننده در بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی و سفرای کشورهای اسلامی، امروز(جمعه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام صادق(ع)، این روز را بزرگترین عید بشریت در طول تاریخ خواندند و تأکید کردند: تنها راه رسیدن امت اسلامی به عزت، مجد و عظمت واقعی و سعادت معنوی و مادی، درس گرفتن از ابعاد وجودی و شخصیت عظیم پیامبر اسلام(ص) است.
ایشان پیامبر گرامی اسلام(ص) را مظهر علم، امانت، عدالت، اخلاق حسنه، رحمت و اطمینان به وعده‌های الهی دانستند و افزودند: بشریت در طول تاریخ و با وجود همه پیشرفت‌های مادی و تغییرات در زندگی، همواره به دنبال این صفات و ارزش‌های متعالی بوده است و در این میان، امت اسلامی امروز بیش از دیگران نیازمند این خصوصیات والا است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم رفتار برادرانه و صبر و گذشت نسبت به یکدیگر در میان مسلمانان، خاطرنشان کردند: یکی دیگر از نیازهای امروز امت اسلامی، وثوق به وعده‌های الهی است زیرا خداوند وعده کرده است که نتیجه مجاهدت و تلاش و ایستادگی در مقابل فشارها و همچنین تسلیم نشدن در مقابل شهوات دنیایی و مال و مقام، رسیدن به هدف و مقصود است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حکومت ۱۰ ساله پیامبر اسلام(ص) در مدینه تأکید کردند: اگرچه عمر این حکومت کوتاه بود اما بنایی پایه‌ریزی شد که در طول قرن‌های متمادی همواره، قله بشریت در علم و تمدن و پیشرفت معنوی و مادی بوده است.
ایشان، اتحاد را یکی دیگر از نیازهای مبرم امت اسلامی برشمردند و با اشاره به بیداری ملت‌ها و قیام‌های اسلامی منطقه افزودند: تحولات و انقلاب‌های منطقه و همچنین عقب‌نشینی‌های پی در پی آمریکا و دستگاه‌های استکباری و ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی، فرصت‌های کم‌نظیری برای امت اسلامی است که باید از آن نهایت استفاده را کنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: شکی نیست که با لطف خداوند، این حرکت، با همت امت اسلامی، روشنفکران و نخبگان علمی، سیاسی و دینی ادامه پیدا خواهد کرد و امت اسلامی بار دیگر به دوران عزت و شکوفایی خود خواهد رسید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تقارن سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: این انقلاب یکی از ثمرات حرکت عظیم پیامبر اسلام(ص)، در تاریخ است و انقلاب اسلامی در واقع، یک ولادت جدید برای اسلام بود.
ایشان خاطرنشان کردند: در دورانی که قدرت‌های سلطه‌گر تصور می‌کردند با اقدامات خود زمینه بروز هرگونه معنویت و اسلام خواهی را از بین برده‌اند، ناگهان صدای عظیم، ماندگار و تاریخی انقلاب اسلامی بلند شد و ضمن آنکه موجب وحشت دشمنان شد، دوستان هوشمند و انسان‌های آگاه و با بصیرت را امیدوار کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های گسترده و توطئه‌های مختلف و پیچیده قدرت‌های سلطه‌گر برای خاموش کردن صدای انقلاب اسلامی ایران، افزودند: با وجود همه فشارها و توطئه‌ها، انقلاب اسلامی به برکت رهبری امام بزرگوار  و ایستادگی ملت ایران، ماند و روزبروز نیز رشد کرد و قدرت آن روزافزون شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر استمرار حرکت ملت ایران به سمت اهدافی که امام(ره) ترسیم کرده بودند، خاطرنشان کردند: ملت ایران با وفاداری به راه امام (ره) و پافشاری بر آن و تحل فشارها، توانست اراده خود را بر توطئه دشمنان غلبه دهد.
ایشان انقلاب اسلامی ایران و استحکام و گسترش روزافزون آن را به برکت اسلام و حرکت عظیم پیامبر اسلام(ص) دانستند و تأکید کردند: تحرک، تلاش، ایستادگی و مجاهدت ملت ایران در طول ۳۳ سال گذشته، یک تجربه و عبرت ارزشمند است که می‌تواند همچون تابلویی در مقابل دیدگان ملت‌ها و امت اسلامی قرار گیرد.
در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس‌جمهور در سخنانی ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام صادق(ع)، همه حرکت‌های آزادیخواهانه و اصلاح‌گرایانه در طول تاریخ از جمله انقلاب اسلامی ایران را نتیجه نهضت انبیاء الهی و بویژه حرکت بزرگ و کامل پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: پیامبر اعظم(ص)، برای برافراشتن پرچم توحید، ترویج ارزش‌های حقیقی، برچیده شدن زشتی‌ها، ظلم و جهل و حاکمیت عدالت و اخلاق بپا خواست و انقلاب اسلامی ایران در واقع ادامه آن نهضت عظیم است.
رئیس جمهور قیام‌های اخیر منطقه را نیز در ادامه حرکت پیامبر اسلام‌(ص) برشمرد و تأکید کرد: تحولات اخیر، بسرعت زمینه‌ساز نهضت بزرگی است که بواسطه آن توحید بر جهان حاکم و دنیا از شر ظالمان و صهیونیست‌ها خالی خواهد شد.
در پایان این دیدار، جمعی از میهمانان خارجی شرکت‌کننده در بیست و پنجمین  کنفرانس وحدت اسلامی، از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 12th فوریه 2012 | ۱۰۸۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.