معاون سازمان بازرسی کل کشور:
مبارزه جدی با فساد اولویت مهم سازمان بازرسی کشور است
خبرگزاری فارس: معاون برنامهریزی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور گفت: مهمترین موضوعی که در سال جاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته مبارزه جدی با فساد است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامحسین بلندیان امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه گردهمایی مدیران دستگاههای اجرایی استان اظهار داشت: سازمان بازرسی بر این اعتقاد است که یکی از مهمترین عواملی که میتواند مانع توسعه کشور شود، مسئله فساد است، بنابراین تمام ادارات کل بازرسی در استانها بر اساس برنامههای بازرسی که به آنها ابلاغ شده و چه در بازرسیهای سرزده و فوقالعاده جهتگیری و رویکردشان مبارزه و کشف فساد و برداشتن موانع توسعه است.
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی در سال گذشته بیش از یکهزار بازرسی برنامهای را انجام داده است.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به راهاندازی سامانه ملی رسیدگی به شکایات مردم در سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور برای اینکه در خدمت مردم باشد و نیازها و شکایات مردم را به صورت فوری و منظم پاسخگو باشد، پیش از این از طریق تلفن ۱۳۷، شکایات مردم را مورد بررسی قرار میداد که اخیراً سامانهای طراحی شده با عنوان سامانه ملی رسیدگی به شکایات مردم در سازمان بازرسی کل کشور که بر اساس طراحی که انجام شده مردم از محل کار و یا منزلشان میتوانند وارد سیستم شوند و شکایات خود را اعلام کنند.
وی افزود:به این ترتیب بلافاصله سازمان بازرسی کل کشور با هماهنگیهایی که قبلاً با ادارات کل بازرسی وزارتخانهها و دستگاههای اداری انجام داده از طریق سیستم این شکایت را به آن اداره بازرسی ارسال میکند، ادارات بازرسی شکایت را رسیدگی میکنند، مجدداً از طریق سیستم به ما منعکس میکنند، و ما به شاکی منعکس میکنیم، در صورتی که شاکی از پاسخ داده شده رضایت پیدا کرد و نیاز او تأمین شد مسئله مختومه میشود، ولی چنانچه پاسخ داده شده نتوانست مشکل را حل کند، خود سازمان مجدداً از طریق همان سیستم وارد رسیدگی به شکایت میشود و شکایت را مستقیم از طریق دستگاه اجرایی پیگیری میکند و پاسخ شاکی را خواهد داد.
بلندیان همچنین با اشاره به تشکیل شورای دستگاههای نظارتی افزود: هدف از تشکیل این شورا تعامل و همکاری نزدیک در امر نظارت است تا نظارت بر حسن جریان امور در کشور به راحتی انجام شود و از کارهای دوبارهکاری پرهیز شود.
وی اضافه کرد: بیشترین شکایات مردمی مربوط به دستگاههای خدماترسان است.