حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورایعالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به منزلت و جایگاه این شورا در تربیت روحانیون و علمای تأثیرگذار بر ضرورت جدی گرفتن تحول در حوزه‌های علمیه و زنده کردن ظرفیت‌های درونی آن، و ارتقاء سطح اخلاق، فکر و معرفت دینی طلاب تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی مبنای اصلی کار در حوزه‌های علمیه را تربیت فقیه خواندند و خاطرنشان کردند: لازم است در کنار توجه به این مبنای اصلی به آموزش و فراگیری علوم عقلی اعم از فلسفه و کلام نیز اهتمام شود.
ایشان «روح» حاکم بر حوزه‌های علمیه را تربیت علمای وارسته دانستند و در تبیین لوازمِ «صورت و قالبِ» فعالیت‌های حوزه‌های علمیه، بر مواردی همچون پرهیز از تقلید روشهای مدیریتی دیوان سالارانه، گسترش تشکیلات اداری، موازی کاری و مدرک گرایی تأکید کردند.
رهبر انقلاب تقویت سطح علمی و آموزشی در حوزه‌های علمیه را ضرورتی قابل توجه دانستند و تصریح کردند: لازم است شورایعالی حوزه‌های علمیه در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ابتدا آیت الله استادی رئیس شورایعالی حوزه علمیه و سپس حضرات آقایان مقتدایی،‌ غروی و حسینی بوشهری گزارشی از اقدامات دوره گذشته مدیریت حوزه و مصوبات و سیاست‌گذاری‌های شورایعالی و برنامه‌های مدیریت در دوره‌ی پیش رو بیان کردند.
نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 6th سپتامبر 2012 | ۱۲۴۸بازدید
برچسب: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.