رئیس جمهور:

امروز بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت نفت کشور امضا شده است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: امروز بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت نفت کشور امضا شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمود احمدی‌نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم امضای شش فاز بزرگ پارس جنوبی در عسلویه اظهار داشت: این قرارداد بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت نفت کشور است که هم‌اکنون با دستان توانمند ایرانیان اجرا می‌شود و این امر مهم از آرزوهای دیرینه ملت ایران است.
وی افزود: به فضل خدا و با توانایی شرکت‌های ایرانی در مدت ۳۵ ماه همه این فازها به بهره‌برداری می‌رسد و فصل نوینی در صنعت نفت ایران رقم می‌خورد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه این قرارداد شاید بزرگترین قرارداد در دنیا باشد، تصریح کرد: امضای همزمان قرارداد شش فاز پارس جنوبی در حقیقت یک اتفاق بزرگ در اقتصاد کشور است و به جرات می‌توان گفت که امروز یکی از بزرگترین آرزوهای ملت ایران برآورده شده است.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: امروز شاهد پر افتخارترین رویداد تاریخ ایران زمین هستیم که نتیجه آن خوداتکایی، شجاعت و جسارت در انجام کارهای بزرگ است و این موفقیت‌ها و پیروزی‌‌ها باید تداوم یابد و به فضل خدا روز به روز شاهد پیروزی‌های بیشتری توسط ایرانیان هستیم.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم و قله‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی را فتح کنیم و باید مدیریت هزینه را در صدر اولویت‌های خود قرار دهیم و همه باید برای سرافرازی ایران اسلامی تلاش کنیم.
رئیس جمهوری بیان داشت: سرعت پروژه‌های پارس جنوبی باید افزایش پیدا کند که این امر مهم با استفاده صحیح از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و مدیریت علمی منابع امکان‌پذیر است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر ملتی بخواهد سرافراز زندگی کند، باید روی پای خودش بایستد و بسیار افتخارآمیز است که می توانیم با دستان خود، کارهای بزرگ را به سامان برسانیم.
وی افزود: امروز به جایی رسیده‌ایم که با توان بالای داخلی نیازی به دراز کردن دست به سوی افراد پست و فرومایه نداریم و این بزرگترین افتخار در کشور است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم بدهیم و با تکیه بر توانایی‌های خود به سمت کارهای بزرگتر حرکت کنیم و امروز با صدای بلند به تمام دنیا می‌گوییم “ما می‌توانیم “.
بر اساس این گزارش در سفر امروز رئیس جمهور به عسلویه، قرارداد توسعه ۶ فاز پارس جنوبی معادل ۸ فاز استاندارد با کنسرسیوم‌های شرکت‌های ایرانی امضا شد.
همچنین در جریان سفر امروز رئیس جمهور به عسلویه نیروگاه هزار مگاواتی پارس یک نیز به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 15th ژوئن 2010 | ۹۹۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.