مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد:

قدرت سایبر ایران انتظار ما را برای اغتشاش در سالروز انتخابات ناکام کرد

خبرگزاری فارس: «الک راس»‌ مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا ضمن اعتراف به افزایش قدرت سایبری ایران گفت که دولت ایران با مانیتور کردن و نفوذ در شبکه‌های ارتباطی جهانی انتظارات ما برای تظاهرات در سالروز انتخابات را بر باد داد.


به گزارش فارس، مؤسسه «مدیا اکسس پروجکت» (Media Access Project ) که در واشنگتن قرار دارد، به تازگی جلسه‌ای را با عنوان “سانسور آن‌لاین ” برگزار کرد.
«الک راس» (Alec Ross) مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در امور نوآوری در این جلسه با اشاره به رویکرد دولت ایران مدعی شد: در اتفاقات بعد از انتخابات، دیدیم که واقعاً مخالفت‌هایی با رسانه‌های جمعی سازماندهی شد، مردم در مناطقی که قبلاً از تجمع کردن در آنها هراسی نداشتند، بعد از انتخابات این ترس در آنها دیده شد.
راس( Ross) در این نشست با طرح این سؤال که «بین ژوئن ۲۰۰۹ و فوریه ۲۰۱۰ چه چیزی در ایران تغییر کرد»، گفت: در سالگرد انتخابات، بسیاری از مردم سراسر جهان انتظار یک رشته تظاهرات دیگر را داشتند اما این امر به دلایل متفاوتی به‌وقوع نپیوست.
مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: یک دلیلش این است که دولت ایران به قدرت تکنولوژی‌های ارتباطی توجه کرد و توانایی‌اش را برای نفوذ، مانیتور کردن و دستکاری کردن در شبکه‌های ارتباطی جهانی افزایش داد، آن فضاهای اجتماعی کاملاً ناامن شد.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 15th ژوئن 2010 | ۱۰۲۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.