در خجسته سالروز میلاد سراسر نور پیامبر رحمت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و فرزند گرامی ایشان، حضرت امام صادق (ع)، جمعی از مسئولان نظام، میهمانان خارجی شرکت کننده در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم امروز(سه شنبه) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، اتحاد اسلامی را یک شعار مقدس و  وحدت میان امت اسلامی را مهمترین پیام رسالت نبی مکرم اسلام (ص) دانستند و با اشاره به حرکت بیداری اسلامی در دنیای اسلام بویژه در شمال افریقا، آن را بخشی از تحقق وعده الهی دانستند و تأکید کردند: امروز اصلی ترین سیاست دنیای استکبار برای مقابله با بیداری اسلامی، ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان در کشورهای اسلامی است ، بنابراین وظیفه خطیر نخبگان دینی، سیاسی و دانشگاهی جهان اسلام تشریح طراحی دشمن برای امت اسلامی و تلاش جدی برای تحقق شعار اتحاد اسلامی است.
حضرت آیت الله خامنه ای، ‌ماه ربیع الاول را بواسطه میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع)، بهار زندگی و حیات خواندند و خاطرنشان کردند: گرامی داشتن این میلاد بزرگ، فقط به جشن و شادی صرف نیست بلکه دنیای اسلام باید رابطه معنوی، قلبی و عاطفی خود را با نبی مکرم (ص) روز به روز تقویت کند.
ایشان یکی دیگر از ضروریات گرامیداشت هفدهم ربیع الاول را تبعیت امت اسلامی از دستورات پیامبر اسلام (ص) دانستند و افزودند: مسلمانان باید دستورات آن بزرگوار را در زندگی خود پیاده و در مسیر دستورات ایشان برای تربیت فردی و اجتماعی و رفتار سیاسی در جامعه، حرکت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی شرایط دنیای اسلام را برای پیروی عملی از دستورات حضرت خاتم النبیین (ص) را بواسطه آغاز حرکت بیداری اسلامی، مهیا و آماده خواندند و تأکید کردند: بعد از دهها سال فشار و سلطه غربیها بر دنیای اسلامی، اینک مسلمانان احساس می کنند که اسلام، زمینه ساز تحقق عزت، سربلندی و استقلال آنها است و همه آرزوهای امت اسلامی، ‌می تواند به برکت اسلام برآورده شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای، شکل گرفتن احساس تواناییِ ایستادگی در مقابل استثمار و استکبار دولتهای غربی، در میان مسلمانان، و وادار کردن غربیها به عقب نشینی را از برکات بیداری اسلامی برشمردند و افزودند: بیداری اسلامی که سی و چهار سال قبل در ایران آغاز شد و اکنون در دنیای اسلام در حال گسترش است، از نشانه های تحقق وعده الهی و حرکت به سمت پیروزی است.
ایشان خاطرنشان کردند: دنیای استکبار از همان ابتدای حرکت بیداری اسلامی تلاش کرده است تا در مقابل آن مشکل و سد ایجاد کند اما اگر مسلمانان به خداوند متعال توکل کنند و عزم جدی برای حرکت رو به جلو داشته باشند، سد دشمنان، قطعاً مانع حرکت دنیای اسلام نخواهد شد و آنان گام به گام به پیروزیهای بیشتری خواهند رسید.
رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد اختلاف و مشغول کردن مسلمانان به یکدیگر را اصلی ترین تلاش دشمنان برای مقابله با بیداری اسلامی دانستند و افزودند: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز از همان ابتدا سیاست ایجاد اختلاف دنبال شد اما جمهوری اسلامی با قاطعیت در مقابل این توطئه ایستاد و پرچم اتحاد اسلامی را برافراشت.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: امام خمینی (ره) در طول حیات خود بارها تأکید کردند که ما معتقد به برادری اسلامی هستیم و این مسیر، بعد از ایشان نیز تا به امروز، ادامه داشته است.
ایشان تأکید کردند: تنها راه مقابله با توطئه ایجاد اختلاف، احساس اتحاد میان مسلمانان و همچنین در میان گروهها، مذاهب و جناحهای مختلف داخل هریک از کشورهای اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی نتیجه اختلاف میان مسلمانان را به حاشیه رفتن  مسئله فلسطین و لزوم ایستادگی در مقابل زیاده خواهی امریکا و غرب دانستند و افزودند: حرکت جدیدی که امروز غربیها در افریقا برای تسلط بر ملتهای آفریقایی آغاز کرده اند، نتیجه اختلافات و مشغول بودن مسلمانان به یکدیگر است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نمونه هایی از نتایج ایجاد اختلاف در میان مسلمانان از جمله فجایع پاکستان، جنگ و کشتار در سوریه، بایکوت شدن صدای مردم در بحرین، و در مقابل هم قرار گرفتن مردم در مصر، تأکید کردند: هر حرکت اختلافی در میان ملتهای مسلمان و یا در داخل هر کشور اسلامی، بطور قطع و یقین ، بازی کردن در زمینی است که دشمن طراحی کرده است.
ایشان نخبگان دینی، سیاسی، دانشگاهی و حوزوی کشورهای اسلامی را به جدی گرفتن موضوع وحدت فراخواندند و افزودند: نخبگان ا مت اسلامی باید ضمن تشریح طراحی خطرناک دشمن برای ایجاد اختلاف، خود نیز از هرگونه اختلاف و یا تحریک احساسات سطحی و عامیانه پرهیز کنند، زیرا برافروختن آتش اختلافها، سرنوشت ملتها را سیاه می کند.
رهبر انقلاب اسلامی، شعار «اتحاد اسلامی» را یک شعار مقدس خواندند و تأکید کردند: اگر امروز پیامبر اسلامی (ص) در میان ما بودند، همه مسلمانان را به اتحاد و پرهیز از اختلافات دعوت می کردند.
در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور در سخنانی ضمن تبریک سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پیامبر اسلام را ادامه دهنده و تکمیل کننده راه همه انبیاء الهی برای سعادت بشریت دانست و گفت: تنها راه رستگاری امت اسلامی تبعیت از پیامبر (ص) است.
رئیس جمهور با اشاره به دعوت همه پیامبران الهی بویژه حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به توحید، خاطرنشان کرد: هدف اصلی مستکبران جهانی و صهیونیستهای بی فرهنگ غارت جهان و سیطره بر آن،‌ از طریق ایجاد اختلاف‌است، بنابراین وحدت مهمترین موضوع در دنیای اسلام و حتی در جهان است.
در پایان این دیدار رهبر انقلاب اسلامی با حضور در میان جمعی از میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی از نزدیک با آنان دیدار و گفتگو کردند.
نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 29th ژانویه 2013 | ۱۱۲۴بازدید
برچسب: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.