سرویس سیاسی-
مصوبه غیرقانونی مجلس هشتم در وقف اموال دانشگاه آزاد با اعتراضات وسیع دانشجویی مواجه شد.
این اعتراضات از آنجا آغاز شد که ۱۳۴نماینده مجلس هشتم در جلسه ۳۰ خرداد ۸۹ در اقدامی سؤال برانگیز و بدون توجه به نظر امام و رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ورود مجلس به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به طرح وقف اموال دانشگاه آزاد که به منزله پایمال شدن ۲۵۰هزار میلیارد تومان از بیت المال است رای مثبت دادند.
انجمن های اسلامی دانشجویان ۸ دانشگاه تهران در اعتراض به این اقدام مجلس با صدور نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس تصریح کردند: تا دیر نشده رای خود را برای قانونی جلوه دادن بزرگترین سرقت تاریخ پس بگیرید.
در بخشی از این نامه آمده است: جناب آقای علی لاریجانی: باید بگوییم بزرگترین اختلاس مالی تاریخ جهان در مجلسی لباس قانون را می پوشد که شما سکاندار آن هستید و از آنجایی که طبع بلندی در ورود اصطلاحات جدید به ترمینولوژی علوم سیاسی دارید، این اتفاق یک «کلاهبرداری سیاسی- اقتصادی کثیف» است که تا ابد مانند لکه ننگی بر پیشانی مجلس به اصطلاح اصولگرای هشتم خواهد ماند.
هنوز ننگ ماجرای نمایندگان ۱۰۰ میلیونی کمرنگ نشده که…
در ادامه این نامه آمده است: هنوز ننگ ماجرای «نمایندگان ۱۰۰ میلیونی» از پرونده شما و همکاران تان کمرنگ نشده است که چنین بی آبرویی را برای شعار اصولگرایی به بار آورده اید، اگر روزی در مجلس ششم طرح شرم آور ۳ فوریتی برای پیوستن به پروتکل الحاقیNPT، تهیه و تنظیم و تصویب گردید که امروزه به عنوان یکی از چندین لکه ننگین آن دوره از آن یاد می کنیم، با این روند وادادگی مجلس هشتم در برابر مافیای زر و زور و تزویر، دیری نخواهد پایید که چنین سرنوشتی گریبان مجلس هشتم را نیز خواهد گرفت، شوربختانه اینکه مجلس هشتم با نماد اصولگرایی و ولایت مداری برخلاف نظر صریح مقام معظم رهبری گام برمی دارد.
مقام معظم رهبری در بیانات خود در تاریخ ۲۰ آذر ۷۵ می فرمایند: «مجلس نباید مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی را نقض کند» و همچنین در ۲۳ آذر ۷۸ نیز می فرمایند: «مصوبات این شورا- شورای عالی انقلاب فرهنگی- از مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام بالاتر است.» آیا فقط این نقل قول ها برای اثبات غیرقانونی و خلاف نظر رهبری بودن وقف دانشگاه آزاد کافی نیست؟
هنوز ۲ هفته نیست که از دیدار با کسی که ادعای ولایتش را دارید، می گذرد؛ توصیه های ایشان را فراموش کردید؟ چرا شما و اکثریت مجلس باصطلاح اصولگرای هشتم اصرار دارید که خود را ولایت مدار و ذوب در ولایت قلمداد کنید و در آنجا که پای هزینه دادن از خود و آبروی خود پیش می آید، رهبری را تنها می گذارید؟
این مصوبه
از کجا آب می خورد؟
دانشجویان در ادامه این نامه از لاریجانی پرسیدند: از شما به عنوان نماینده مردم ولایت مدار قم سؤال می کنیم که آیا جواب قابل قبولی برای مردم غیور و انقلابی این شهر مبنی بر بازیچه شدن در دست تیم مافیایی آقای جاسبی دارید؟ باور ما این است که امروز، قضیه دانشگاه آزاد و وقف غیرقانونی آن، از آقای هاشمی رفسنجانی آب می خورد وشما و بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس، به جهت گرایش سیاسی تان به آقای هاشمی رفسنجانی، به درخواست وقف دانشگاه آزاد از سوی تیم مافیای جاسبی در مجلس که کاپیتان آن عباسپور- برادر زن جاسبی- است، لبیک می گویید. مجلس هشتم البته قبل از این، ارادت های خالصانه خود را با امضاء طومار و تشکر از مدیریت انقلابی! به جاسبی نشان داده بود.
اقدام مجلس چراغ سبز
به فتنه ای دیگر بود
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر اراک هم با صدور نامه ای سرگشاده خطاب به لاریجانی با انتقاد از اقدام مجلس تأکید کردند: مجلس از کیسه چه کسی بیت المال را به جاسبی و دوستانش بخشید؟ هنوز چند ماهی از حماسه مردم در مقابل فتنه انتخابات نگذشته است که چراغ سبز فتنه ای دیگر را شاهد هستیم.
چه فریبکارانه مهره های شطرنج بازیتان را چیده اید! عباسپور- برادر خانم آقای جاسبی-، دکتر نورا- نماینده مردم سیستان و بلوچستان و نقوی- عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در موافقت با این طرح در مجلس سخن می رانند و پس از تصویب طرح، خبرگزاری های مهر و ایسنا که فعالیت هایشان در فتنه انتخابات سال ۸۸ به نفع جناحی خاص بر هیچ کس پوشیده نیست هم بر طبل این رسوایی می کوبند و بیانیه مجهول الهویه از خود صادر می کنند.
باید مافیای قدرت و ثروت را
از مجلس ساقط کرد
دانشجویان اراکی در ادامه نامه خود خطاب به لاریجانی تصریح کرده اند: آن روز که در مقابل خم و راست شدن هایتان در برابر سران فتنه هشدار می دادیم، این روز را می دیدیم!
این چه قانونی است که برای عده ای مصونیت قایل شده است؟ این چه قانونی است که تنها دانشگاه آزاد را از هفتاد قانون آزاد می کند؟ مگر نه اینکه در سال ۸۵ نام دانشگاه آزاد به عنوان یکی از پنج زمین خوار بزرگ پشت تریبون مجلس قرائت شد؟ این چه قانونی است که تصرف اراضی ملی را قانونی می داند؟
آیا حکایت شعبان بی مخ های آقای جاسبی را شنیده اید؟ آیا شنیده اید بر سر برخی دانشجویان معترض چه بلایی آورده اند؟
چگونه می خواهید پاسخگوی این خیانت بزرگ به نسل های آینده باشید؟ آیا عادت کرده اید که هر کجا ملت «نه بزرگ» به شما گفتند با سر و ته کردن موضوع، خواسته خویش را عملی سازید؟
و در پایان گر چه ما دانشجویان همیشه در مقابل حق طلبی هایمان از سوی منفعت طلبان بعنوان حسود و مزاحم و شرور شناخته شده ایم اما این بار یکصدا فریاد می زنیم: «هیهات من الذله» فلذا با تمام احترامی که برای شما قایلیم هشدار می دهیم اقدامات عملی خویش را برای ساقط کردن مافیای قدرت و ثروت از مجلس اجرا خواهیم کرد.
تجمع اعتراض آمیز
در مقابل مجلس
همچنین به گزارش خبرگزاری فارس نمایندگان اعضای شورای مرکزی اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی کشور امروز (سه شنبه) با حضور در مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراض آمیزی را برگزار می کنند.
در این تجمع که از ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد، نمایندگان و اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه دانشجویی به همراه نمایندگان و اعضای شورای مرکزی تشکل های دانشجویی همه دانشگاه های تهران و برخی شهرستان ها حضور خواهند داشت.
ستاد ملی کردن دانشگاه آزاد تشکیل شد
ستاد دانشجویی ملی کردن دانشگاه آزاد تشکیل شد.
در بیانیه اعلام موجودیت ستاد دانشجویی ملی کردن دانشگاه آزاد آمده است: بی همتی عده ای از وکلای ضعیف النفس مجلس شورای اسلامی درتصویب طرحی که عزت و استقلال خانه ملت ایران را زیر سؤال برده است دانشجویان را بر آن داشت تا خود رأسا وارد صحنه شوند و نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام کنند.
این بیانیه می افزاید: به فرموده امام راحل، مجلس در راس امور است و اقدام دانشجویان در جهت حمایت از مجلس می باشد تا نمایندگان آن وکیل ملت باشند نه جیره خوار عده ای خاص! اما مجلس با تصویب این طرح نشان داد که در رأس آن قدرتمندان رانت خوار و لابی گران قرار دارد.
این تشکل با تأکید بر اینکه این حرکت همانند جنبش حمایت از حقوق هسته ای ملت ایران جزو حرکت های اصیل دانشجویی است خاطرنشان کرده است: از عموم دانشجویان و تشکل های دانشجویی دعوت می شود تا به این ستاد بپیوندند.
نامه سرگشاده بسیج دانشجویی ۱۴۲ دانشگاه کشور در محکومیت اقدام مجلس
بسیج دانشجویی ۱۴۲ دانشگاه کشور با صدور نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه، ضمن محکوم کردن اقدام خطرناک نمایندگان در تصویب طرح سفارشی دانشگاه آزاد ، خواستار بازنگری فوری در این تصمیم اشتباه شدند.
در بخشهایی از این بیانیه آمده است :«روزهای شنبه و یکشنبه هفته اخیر مورخ ۲۸ و ۲۹ خرداد ماه ۸۹ شاهد وقوع دو اتفاق باورنکردنی در دو قوه مقننه و مجریه بودیم که اذهان بیدار دانشجویان را در بهت و ابهام فرو برد.
خبر اول اقدام شعبه ۲۹ مجتمع قضایی شهید بهشتی در توقف اجرای مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصلاح اساسنامه ی دانشگاه آزاد و خبر دوم مصوبه ای بود که از مجلس شورای اسلامی بیرون آمد و محتوای آن بی اعتبار کردن همان و فراهم کردن مقدمه وقف اموال و دارایی های دانشگاه آزاد بود که از چند وقت قبل از سوی دست اندرکاران قانون دان اما قانون شکن این دانشگاه به منظور خنثی کردن اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت ساماندهی مدیریت دانشگاه آزاد دنبال می شد، اما به علت ممانعت های قانونی امکان اجرای آن فراهم نبود.
سوالی که اکنون اذهان جامعه را به خود مشغول داشته این است که چه عواملی باعث چنین تحرکی در ارتباط با نهادی می شود که علاوه بر آن که عملکرد آن از شفافیت چندانی برخوردار نیست، سوالات زیادی نیز درباره مسایل مدیریتی، مالی و سیاسی و … آن برای اذهان عمومی مطرح می باشد.
رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی!
شما که با ادعای اصول گرایی!! بر کرسی قانون گذاری تکیه زده اید چه عاملی باعث شده است. تا شما با چشم پوشی از تمامی تخلفات دانشگاه آزاد در مدیریت مادام العمر رئیس آن-که برخی از آنها در گزارش قرائت نشده تحقیق و تفحصی که با تصویب و هزینه مجلس به انجام رسیده، موجود است -دست به اقدامی بزنید که نتیجه تلاش های چند سال اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر باد دهد؟
«کدامین امپراطوری قدرت در پشت پرده دانشگاه آزاد باعث این همه قانون گریزی یک نهاد و لجام گسیختگی و قدرت مانور آن در مقابل قوای مقننه و قضائیه شده است؟
جناب آقای لاریجانی چه قدرتی مانع از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد شد؟
«آیا شما از دروغ پردازی های مسئولین دانشگاه آزاد در ماجرای وقف این دانشگاه و انتساب دروغ آن به کسب اجازه را به چشم ندیده اید که برای قانونی کردن این اقدام و فراهم کردن مقدمات قانون گریزی این نهاد، از حیثیت مجلس هزینه می کنید؟ به راستی آیا شما از شان و جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در قانون گذاری و تاکیدات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره آن بی خبرید که به راحتی مصوبه آن را بی اعتبار می سازید و در جهت تامین منافع باند قدرتمند و قانون گریز دانشگاه آزاد حرکت می کنید؟ »

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 22nd ژوئن 2010 | ۱۱۶۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.