توضیحات دادستان کل کشور درباره دانشگاه آزاد

تصویر بزرگ

محسنی اژه‌ای درباره رسیدگی به پرونده‌ دانشگاه آزاد در شعبه صادر کننده دستور موقت گفت: این موضوع به نظر رییس دادگستری استان تهران بستگی دارد که موضوع را به همان شعبه یا به شعبه‌ی دیگری ارجاع دهد.

به نقل از ایسنا، دادستان کل کشور در مورد پرونده‌ دانشگاه آزاد اسلامی که به پیشنهاد وی به رییس قوه‌ی قضاییه، دستور اعمال بررسی مجدد این پرونده از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی صادر شد، گفت: دستور موقت شعبه‌ مذکور مبنی بر منع و توقف اجرای اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بلااثر شد و دادگاه باید نسبت به اصل موضوع اظهارنظر کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه‌ هم‌عرض ارسال شده است؟ گفت: شعبه‌ مذکور که صلاحیت رسیدگی داشته باشد، موضوع را رسیدگی می‌کند. باید توجه داشت که در شعبه‌ صادر کننده دستور موقت، هنوز به اصل پرونده رسیدگی نشده بود.

دادستان کل کشور در مورد آخرین نتیجه‌ پرونده‌ی ترور مسعود علی‌محمدی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اکنون در جریان این پرونده نیستم.

آیت الله صادق آملی لاریجانی اول تیرماه با در خواست دادستان کل کشور با درخواست اعمال ماده ۱۸ اصلاحی تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب( رسیدگی مجدد در آراء قطعی به تشخیص رییس قوه قضاییه) در خصوص پرونده دانشگاه آزاد اسلامی موافقت کرد.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 1st جولای 2010 | ۸۹۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.