کدخدایی در گفت‌وگو با فارس:
طرح حمایت از مؤسسات آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی خلاف شرع شناخته شد

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به قانون اساسی، اشکالات شرعی و ابهامات طرح حمایت از تأسیس و تقویت مؤسسات آموزش غیردولتی گفت: اعضای شورای نگهبان این طرح را مغایر شرع و قانون اساسی دانستند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی طرح حمایت از تاسیس و تقویت مؤسسات و مراکز آموزشی غیردولتی در جلسات شورای نگهبان گفت: این طرح در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و ۲ ایراد کلی نسبت به آن وارد شد.
وی با بیان اینکه ایراد اول اشکالات شرعی، قانون اساسی و ابهامات بود،‌گفت: ‌ایراد دیگری که اعضای شورای نگهبان به این طرح وارد دانستند اشکال در رابطه با اصل طرح است که متضمن ورود به صلاحیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
کدخدایی با تشریح ایرادات شورای نگهبان گفت: طرح حمایت از تاسیس و تقویت مؤسسات و مراکز آموزش غیردولتی متضمن ورود به صلاحیت و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورا که به دستور امام خمینی (ره) شکل گرفته است و تأیید مقام معظم رهبری را هم به همراه خود دارد، لذا اعضای شورای نگهبان اصل این طرح را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناختند و مغایرت آن را با اصول ۵۷ و ۱۱۰ قانون اساسی اعلام کردند.
سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه علاوه بر اشکالات شرعی و قانون اساسی طرح فوق دارای ابهامات دیگری نیز است، گفت: طرح حمایت از تأسیس و تقویت مؤسسات و مراکز آموزش غیردولتی در موارد مختلف آن دارای ابهام است و این ایرادات را چنانچه مصوبه‌اش در نوبت دیگر در اختیار شورای نگهبان قرار گیرد، اعلام می‌شود.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 3rd جولای 2010 | ۹۷۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.