بایکوت کالاهای اسرائیلی به سرعت در اقصا نقاط دنیا در حال فراگیری است.با این حال هنوز جامعه ما با اینکه همواره علمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی است، در تحریم کالاهای اسرائیلی از دیگران عقب تر است.

 

به گزارش جهان هنوز بسیاری از کالاهای اسرائیلی هستند که به سادگی در بازارهای ایران به فروش می رسند و حتی بدتر از آن علیرغم مغایرت با قانونی، در صدا و سیما تبلیغ می شوند.

طی چند سال گذشته تعدادی از رسانه ها و مخصوصا جریانات دانشجویی نسبت به تبلیغ و توزیع کالاهای اسرائیلی اعتراضات جدی داشته اند.

در همین رابطه احمدی نژاد در اقدامی قابل تقدیر فاز جدید بایکوت کالاهای اسرائیلی را کلید زد.البته امیدواریم مدیران و مسئولین ذیربط بجای بایکوت کالاهای اسرائیلی دستور رئیس جمهور را بایکوت نکنند.کاری که تا پیش از این با دیگر مصوبات و آئین نامه های مرتبط با تحریم کالاهای اسرائیلی می کردند.

با ابلاغ احمدی نژاد تبلیغ کالاهای رژیم صهیونیستی در صدا و سیما ممنوع شد و همچنین وزارت امورخارجه موظف شده است گزارش روند فعالیت کمیته مذکور را سالیانه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

بر همین اساس بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس ماده واحده این قانون، تبصره ماده ‌٨ قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب ‌١٩ /‌٢ /‌۶٩ حذف و چهار تبصره به آن اضافه می‌شود.

بر اساس این قانون، وزارت خارجه موظف است در فرصت‌های مقتضی در مجامع جهانی و اجلاس‌های بین‌المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و اجلاس غیرمتعهدها، طرح تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را مطرح و جهت درج در بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها پیشنهاد دهد.

همچنین کمیته تخصصی مرکب از وزارتخانه‌های امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، اطلاعات، نفت، بانک مرکزی و سازمان صدا و سیما تشکیل می شود تا فهرست کامل شرکت‌ها و مؤسسات و کمپانی‌های صهیونیستی در سطح جهان و فهرست اشخاص حقوقی و حقیقی موضوح تحریم رابه صورت شفاف ظرف دوماه از تصویب این قانون ارائه و به صورت سالیانه و یا حسب ضرورت به روزرسانی کند.

همچنین وزارت امورخارجه موظف شده است گزارش روند فعالیت کمیته مذکور را سالیانه و همچنین مقتضی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

همچنین سازمان صداو‌سیما موظف است طبق فهرست ارائه شده توسط کمیته تخصصی از تبلیغ هرنوع کالای شرکت‌های صهیونیستی خودداری کند.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 3rd جولای 2010 | ۹۸۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.