کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا طرح حفاظت از حریم سایبر را تصویب کرد. با تصویب نهایی این طرح در سنا، باراک اوباما این اختیار را خواهد داشت تا در مواقع بحران، بدون نظارت گنگره، اینترنت را در ایالت متحده آمریکا برای حداقل چهار ماه قطع کند.

به گزارش الف، این لایحه چند روز پیش توسط یک کمیته مهم سنای آمریکا تصویب شد و در انتظار تصویب در کل سنای آمریکا است. طرح “حفاظت از حریم سایبری به عنوان یک امتیاز ملی” که از سوی سناتور جو لیبرمن با جدیت در حال پیگیری است، این اختیار کامل را به دولت فدرال آمریکا خواهد داد تا شبکه های اینترنتی را قطع کند.

به رغم ارسال نامه از سوی “مرکز دموکراسی و تکنولوژی” و همچنین ۲۳ سازمان امور تکنولوژی به سناتور لیبرمن و دیگر حامیان این لایحه، “کمیته امنیت داخلی و امور دولتی” سنای آمریکا این لایحه را تصویب کرد و مسیر را برای تصویب این لایحه در صحن اصلی سنای آمریکا هموار کرد.

سازمانهای امور تکنولوژی و آزادی بیان اعلام کرده اند که دولت آمریکا با استفاده از این لایحه می تواند آزادی بیان را در آمریکا سرکوب کند. تحت این لایحه، باراک اوباما این اختیار را خواهد داشت تا اینترنت را بدون نظارت و یا تصویب کنگره برای حداقل چهار ماه قطع کند. سناتورهایی که خواستار تصویب این لایحه هستند این موضوع را که لایحه ” Kill Switch” باعث سرکوب آزادی بیان در آمریکا خواهد شد، رد کرده اند. آنها معتقدند که حتی بدون تصویب این لایحه اوباما از اختیار قطع اینترنت برخوردار بوده است.

روزنامه ” سیدنی مورنینگ هرالد” گزارش داد: این سناتورها بر این باورند که باراک اوباما تحت قانون امور ارتباطات پیشتر از اختیار قطع اینترنت و یا شبکه های اینترنتی و ارتباطی در زمان تهدید به جنگ برخوردار بوده است. سناتور جو لیبرمن نیز فاش کرد که این طرح تقلیدی از سیاستهای چین در مورد اعمال سانسور اینترنتی است. این اظهارنظر سناتور لیبرمن باعث افزایش نگرانی ها در مورد اینکه این لایحه باعث سرکوب آزادی بیان در ایالات متحده آمریکا خواهد شد و اینترنت را به طور کامل تحت کنترل دولت آمریکا می برد، شده است.

سناتور لیبرمن همچنین در گفتگو با شبکه سی.ان.ان  گفت: اکنون دولت چین می تواند در زمان احساس خطر یا زمان جنگ بخشی از اینترنت را قطع کند. لازم است ما نیز در آمریکا این کار را انجام بدهیم. در حالی که توجه رسانه ها و مردم آمریکا به طور گسترده ای بر نشت نفت در خلیج مکزیک متمرکز شده، اقداماتی در راستای دادن اختیار به دولت آمریکا در راستای کنترل کامل اینترنت در کنگره در حال انجام است. به گفته حامیان این طرح، تهدیدهای ایجاد شده در فضای سایبری باعث افزایش تلاش ها در تصویب این طرح شده است.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 3rd جولای 2010 | ۹۲۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.