سردار نقدی در اولین دوره آموزشی فضای مجازی:
بسیج شبکه اطلاع رسانی ملی راه‌اندازی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی ملی است، گفت: البته چنین شبکه‌ای در سال ۱۳۷۰ در تهران راه اندازی شد، اما شبکه‌های جاسوسی که داخل دستگاه های ما هستند آن را نابود کردند و امروز اثری از آن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بسیج، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اولین دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت‌آموزی فضای مجازی اظهار داشت: ما باید وارد همان فضاهایی که از آن دشمن به ما تهاجم می‌کند بشویم و همانطور که آنها مشغول نشر گمراهی و ذلالت هستند ما هم هدایت را منتشر کنیم.
وی افزود: امروز باید مشاهده کرد که میدان و عرصه فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگ سازی چیست و باید در همان فضاها فعالانه حضور پیدا کرد و اگر می‌خواهیم موفق بشویم این درسی است که انبیا (ع) الهی به ما آموحته‌اند.
نقدی در ادامه اظهار داشت: باید تلاش کنیم امروز در فضایی که فضای تبادل اطلاعات بین جوامع است این فضا را در دست بگیریم و لازمه این امر داشتن تخصص کافی است و حداقل به اندازه دشمن باید در این فضا تخصص داشت و باید خلاقیت هایی را داشت تا بر طرف مقابل چیره شد.
نقدی افزود: میدانی که امروز دشمن برای بازی خود انتخاب کرده که همان فضای فناوری اطلاعات برای تبادل فکر، نظر و تبلیغ است، میدانی است که پیروزی در آن برای ما آسان است و بازنده نهایی در این میدان دشمن است؛ چراکه باز کردن فضا برای تبادل اطلاعات بی نهایت برای همه جامعه بشری فرصت ارائه فکر ناب منطبق بر فطرت را به ما می‌دهد.
وی با اشاره به وجود فطرت درون همه انسان‌ها گفت: ویژگی مثبت شما در این فضا این است که پیام مبتنی بر فطرت را در دست دارید و به هر انسان در هرجای دنیا که عرضه کنید قلب و فطرت او می‌پذیرد مگر اینکه بخواهد آن را انکار کند و حرف شما مبتنی بر حقایقی است که همه عالم آن را تصدیق می‌کنند؛ لذا در این میدان از عدد و امکانات کم نباید ترسید و بدانید که بازنده در این میدان یقینا دشمن ما است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمنان در حال گسترش سخت افزاری هستند که باید بگوئیم آنها در حال نوکری ما هستند تا پیام مبتنی بر فطرت ما بر آن سوار شود و به گوش دنیا برسد؛ لذا شما می‌بینید در مقابل ۳ هزار شبکه ماهواره‌ای که در حال فعالیت هستند وقتی یک شبکه المنار در اروپا ایجاد می‌شود آنها تحمل آن را ندارند در حالی که هزاران شبکه در حال فعالیت برای رژیم صهیونیستی است اما آنها تحمل یک شبکه از مقاومت حماس را ندارند و آن را قطع می کنند.
نقدی با اشاره به افرادی که شعار می‌دهند دانستن حق همه است، گفت: شما یقین داشته باشید به محض اینکه در فضای آنها حضور فعال داشته باشید تحمل این فعالیت را ندارند؛ چراکه پیام شما از سوی بشریت سریع دریافت می شود ولی هرچه آنها تلاش می کنند پیامشان به گوش کسی نمی رسد و به همین دلیل از رویکرد اطلاع رسانی به رویکرد تخریب روی می‌آورند.
وی افزود: اینکه آنها مسائل جنسی و فساد را در رسانه‌هایشان با تیراژ بالایی تبلیغ می کنند نشان از کم آوردن در پیام است؛ لذا چون حرفی برای گفتن ندارند به تخریب شخصیت طرف مقابل روی می آورند و ما امروز نباید احساس کمبود کنیم و از آمار سایت‌های آنها نباید بترسیم و باید خود را مهیا کنیم و امکانات وسیع انسانی که در اختیار ما است را به کار بگیریم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید یک شبکه اطلاع رسانی ملی داشته باشیم، گفت: چرا باید فردی که می خواهد در طرح و یا برنامه‌ای با درج اطلاعات فردی خود ثبت‌نام کند این اطلاعات اول باید به آمریکا برود بعد مورد استفاده خودمان قرار بگیرد؛ لذا ما نیازمند یک شبکه اطلاع رسانی ملی بودیم و امروز هم هستیم و امروز در مورد آن کوتاهی می‌شود.
نقدی در ادامه اظهار داشت: اصل اطلاعات ما باید در این شبکه اطلاع رسانی ملی تبادل شود و افرادی که می خواهند کار تحقیقاتی انجام بدهند و باید اطلاعاتی از دنیا داشته باشند وارد اینترنت بشوند، اما ما امروز همه زندگی خود را وارد اینترنت کرده‌ایم؛ لذا ما مدعی ترویج این شبکه اینترنت نیستیم و می خواهیم حضور فعال در این عرصه داشته باشیم و باید از مسئولان مطالبه کنیم تا هرچه زودتر شبکه ملی اطلاع رسانی راه اندازی شود.
وی افزود: کشورهایی که تهدیدی از طرف آمریکا احساس نمی کنند و تفکرات غربی را دنبال می کنند شبکه اطلاع رسانی ملی دارند آن وقت ما که در تعارض جدی با آمریکا هستیم چرا نباید چنین شبکه‌ای را داشته باشیم و دلیل آن این است که برخی کوتاهی کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به یکی از برنامه های بسیج در فضای اطلاع رسانی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما ایجاد چنین شبکه اطلاع رسانی ملی است و به زودی چنین شبکه‌ای شکل خواهد گرفت، اما تصور نکنید که ما می‌خواهیم مروج اینترنت باشیم.
نقدی در ادامه خاطرنشان کرد: چنین شبکه‌ای در گذشته درست شد و حتی هسته‌های اولیه آن نیز شکل گرفت و تعدادی از مشترکین را پیدا کرد و سال ۱۳۷۰ در تهران راه اندازی شد، اما شبکه‌های جاسوسی که داخل دستگاه های ما هستند آن را نابود کردند و امروز اثری از آن نیست.
وی با اشاره به وجود یک شبکه خلاق مردمی در کشور گفت: ما امروز می‌خواهیم در آنجایی که دشمن حضور دارد غلبه پیدا کنیم و افرادی که مشترک هستند پیام های قوی تر را از ما دریافت کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید چهار حرکت را برای فعالیت در فضای مجازی در نظر بگیریم اظهار داشت: رصد پیام، تجزیه و تحلیل پیام، تولید پیام، توزیع پیام چهار کار مهم در فضای مجازی است.
نقدی در ادامه خاطرنشان کرد: طبیعتا رصد پیام نمی‌تواند در همه فضای استانها انجام شود؛ لذا باید این کار در مرکز انجام شود و باید واحدی داشته باشیم تا مرتب فضا را رصد کند و اینکه همه بروند و همه چیز را رصد کنند موازی کاری بوجود می‌آید ولی اگر مرکز کارها را بین استانها برای رصد موضوعات مختلف تقسیم کند این کار خوبی است.
وی افزود: باید در عرصه‌های فنی مسلط باشیم و حرف های تازه در این زمینه داشته باشیم که این بر عهده “فاوا ” است و باید حتما در عرصه محتوا بتوانیم خلاقیت داشته باشیم و در عرصه تولید و جذاب کردن محتوای خوب برنامه ریزی و آموزش داشته باشیم و باید در نحوه انتشار ابتکار داشته باشیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باید در این عرصه خلاقانه وارد شد و نباید در این عرصه‌ها در زمین دشمن بازی کنیم و در این عرصه ها انفعال نتیجه‌اش مرگ است.
نقدی با اشاره به رعایت مسائل حفاظتی عرصه اطلاع رسانی گفت: رایانه‌ای که در آن اطلاعات بسیج است نباید به اینترنت وصل شود و اگر در حال وبلاگ نویسی و یا ساخت سایت هستند باید امنیت داشته باشد تا هر دشمنی نتواند به آن نفوذ کند و باید روندی را در پیش بگیریم که فرزندان ما آلوده به شبکه‌های فساد نشوند.
وی با اشاره به وظیفه اطلاعات در فضای مجازی اظهار داشت: اطلاعات باید در فضای مجازی حضور داشته باشد تا هم دشمن را پیدا کند و هم به دشمن حمله‌های فنی کند و ما مسئولیت حمله فنی نداریم و مسئولیت ما نیست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: وظیفه ما در فضای مجازی حضور فعال و تهاجمی است و بهترین دفاع حمله است و زمانی که حمله می‌کنید از حمله دشمن در امان هستید.
نقدی در پایان با اشاره به جنگ نرم و فضای مجازی در این جنگ تصریح کرد: جنگ نرم مترادف فضای مجازی نیست و این فضا یکی از عرصه‌های جنگ نرم است و جنگ نرم به معنای یارگیری است و فکر و ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دادن و آنها را وارد صف خود آوردن مهم است.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 7th جولای 2010 | ۹۱۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.