بازمانده حملات منافقین در برنامه دیروز امروز فردا:
تحت تاثیر قرار دادن شخصیتهای برجسته کشور تاکتیک منافقین بوده و هست

دکتر جواد منصوری استاد و محقق دانشگاه دیشب ۱۳ تیر مهمان وحید یامین پور در برنامه «دیروز امروز فردا» بود. وی با اشاره به اینکه جریان نفاق یک جریان مستمر در طول تاریخ است و مربوط به فرد، مکان و زمان خاصی نیست، گفت: مسئله مهم این است که هر کسی در هر زمان و مکانی دو چهره داشته باشد یعنی آنچه که عمل می کند با آنچه که اعتقاد دارد یکی نباشد، در واقع منافق است.

وی در خصوص سازمان مجاهدین خلق افزود: این سازمان نیز که به نام منافقین نام برده می شود به این علت است که بارها و بارها در طول سالهای ۵۰ تا ۵۷ شاهد بودیم که آنچه که می گویند در عمل و اعتقاداتشان برابری نمی کند و می خواهند دیگران را جذب کنند تا از طریق پله دیگران بالا بروند.

منصوری شعار هدف وسیله را توجیه می کند و برای رسیدن به قدرت هیچ چیزی مانع ما نیست را یکی از اصول اساسی منافقین دانست و گفت: بحث منافقین صرفًا یک گروه سیاسی یا گروه اعتقادی منحرف نیست ، بحث این است که عده ای براحتی بتوانند در جهت اهداف و مقاصد دیگران دست به هر کاری بزنند ، یعنی بحث، بحث موقعیت ، به قدرت رسیدن و رضایت طرف مقابل است که اینها آنقدری است که مثالً شما اگر این جنایت را کنید اسم شما را از لیست تروریست در می آوریم و آنها اینکار را کردند و برایشان مهم نیست.

این استاد دانشگاه در تصریح سخنان خود افزود: آنچه که در سالهای اول انقلاب در مورد اینها برخورد شد شاید یک مقدار ناشی از ضعف بینشی بود که نسبت به منافق و این مجموعه وجود داشت و اگر این ضعف نبود قطعاً جور دیگری برخورد می شد.

یامین پور از سکوت بسیاری از چهره های سیاسی درباره ماهیت منافقین سوال کرد و با اشاره به افشاگری های شهید لاجوردی از علت سکوت دیگران و پیچیدگی تاکتیک های سازمان مجاهدین پرسید.

منصوری در پاسخ دهه ۴۰ را زمان تشکیل گروههای متعددی برای مبارزه و سرنگونی شاه دانست و تصریح کرد: در دهه ۴۰ گروههای متعددی برای سرنگونی و مبارزه علیه رژیم شاه ایجاد شد که برخی از این گروهها به صورت مسلحانه شروع به مبارزه کردند، اما سازمان مجاهدین خلق تا سال ۱۳۵۰ بصورت زیر زمینی و ناشناخته به مبارزه می پرداخت و در سالهای بعد که وضعیت کشور از لحاظ ظلم مردم را اذیت می کرد و تنفر مردم را بالا برد مردم دنبال گروهی بودند که بیاید و مبارزه کند و مردم هم دنبال آن حرکت کنند که مجاهدین خلق جلو آمد و مردم بدون آنکه هدف و ماهیت اصلی این سازمان را بشناسند با آن علیه رژیم شاه همکاری کردند و کسانی هم که از ماهیت اصلی این گروه آگاهی داشتند به خاطر مبارزه علیه شاه با سازمان همکاری نمودند.

در ادامه یامین پور عنوان کرد که در اسناد تاریخی آمده است که منافقین همیشه اعلام کرده اند که مردم با آنها هستند و شعار «ما بی شماریم» را همان موقع در سال ۵۹ و ۶۰ بکار می بردند. امروز هم خطاب به مردم ایران بیانیه می دهند. آیا این یک شگرد تبلیغاتی است یا آنها واقعاً ساده لوحانه به این مسأله اعتقاد دارند؟

این استاد دانشگاه در پاسخ در خصوص اینکه سازمان مجاهدین خلق برای ایجاد محبوبیت بین مدوم می خواست امام(ره)را همراهی کند،اذعان داشت: در سال ۵۲ اعضای این سازمان تلاش می کنند تا یک محبوبیتی را بدست آورند و می خواستند امام(ره) را همراهی کنند تا با تایید امام در داخل کشور شروع به فعالیت کنند و در جلسه ای که با امام داشتند امام خمینی(ره) به حرفهایشان گوش کرد و لی آنان را تایید نکرد.

منصوری آموزش و تبلیغات را از شیوه های احزاب بزرگ دنیا بویژه مارکیست دانست و تاکید کرد: بسیاری از شیوههای احزاب بزرگ دنیا بخصوص مارکیست را فرا گرفتند و بکار بردند که یکی آموزش و دیگری تبلیغات است. و در گذشته بسیاری از نسل جوان ما به مسایل شناخت نداشتند و آنها کاملاً به امور جوانان آگاهی داشتند وخیلی کار کردند و موفق شدند و به سرعت جذب جوانان شدند و واقعیت اینست که ما در جذب جوانان به لحاظ محتوایی و تخصصی ،آن تسلط و مهارت را نداریم.

وی در ادامه متذکر شد: ما در کشور ۲۵ میلیون نفر جوان داریم اما چقدر جوان شناس در کشور وجود دارد در هر حال نکته قابل اهمیت این است که یکی از نقطه ضعفها درجوانان ما نداشتن اطلاعات است و آنها اطلاعات جدید و روز دنیا را بکار می برند و آنقدر می گویند که جوانان خوششان می آید.

منصوری در پاسخ به این سال مجری برنامه که چرا علیرغم اعدام بسیاری از مجاهدین دستگیر شده در رده های پایین سازمانی، مسعود رجوی در زندان های شاه اعدام نشد، گفت: بعضی ها عنوان می کنند که دادن اطلاعات در بازجویی ها توسط مسعود رجوی، همکاری برادر رجوی با سازمان حقوق بشر در ژنو و عهده دار شدن مسئولیت های انجام شده رجوی توسط افراد اعدام شده باعث شد که محکومیت رجوی کاهش یابد و وی پس از دستگیری اعدام نشود لیکن نکته مهم اینست که بعد از انقلاب اسلامی رجوی با سفارت های خارجی و هم با شوروی همکاری داشته است و او کسی بود که از سال ۴۹ با روس ها همکاری کی کرد و از یک کانال دیگر با غربی ها همکاری می نمود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در نوزدهم بهمن ماه سال ۶۰ موسی خیابانی در یک درگیری با پاسداران کشته میشود و ماشینی که در اختیار داشت ضد گلوله بود و افراد برای دستگیری وی مجبور به استفاده از مسلسل کالیبر پنجاه شدند، گفت: در واقع سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی غرب و شرق برای حفظ و تقویت و اینکه این مجموعه در مقابل نظام جمهوری نگه دارند با همدیگر همکاری دارند.

یامین پور در ادامه با یاد کردن از وصیت نامه ی شهید لاجوردی و با اشاره تلویحی به حضور فعال سیاسی برخی اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در رده های بالای حکومتی از مهمان برنامه در مورد اینکه چقدر می شود به جریانی که پس از انقلاب از سازمان مجاهدین خلق منفک شدند، اعتماد داشت، پرسید. منصوری در پاسخ به این سوال گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توصیه سرویس های اطلاعاتی سازمان اقدام به تشکیل یک گروه نفوذی در دستگاههای انقلاب کرد و یادم است زمانی که در ۲۳ بهمن ۵۷ وقتی وارد مدرسه رفاه شدم افرادی را دیدم که اسلحه ها را جمع آوری می کردند و متعجب شدم و گفتم که اینها جزو سازمان هستند اینجا چه می کنند که در جوابم گفتند توبه کنندگانند و بعدها نیز وارد دستگاههای مختلف شدند و از آن زمان تا سال ۶۰ در دستگاه ها نفوذ کردند و واقعیت اینست که ما نتوانستیم کل گروه را متلاشی کنیم تا رسیدیم به سال ۶۰ و ضربه محکمی که در ۷ تیر ماه در دفتر مرکزی حزب جمهوری خوردیم و دیدیم که یکی از نفوذی های منافقین مجری این طرح بود و متوجه شدیم شبکه های نفوذی خیلی جدی تر از آن چیزی هستند که فکرش را می کردیم.

وی در ادامه اظهار داشت: لذا بحث شبکه های نفوذی می تواند یک بحث جدی باشد و امروز نیز مشاهده می شود که برخی از اطلاعات سری دستگا ههای ما در رسانه منتشر می شود این چطور رخ می دهد، بنابرایت اینها یک جا پایی باید در دستگاههای ما داشته باشند که این اطلاعات را در بیاورند و در فرصتی که به آن نیاز دارند پخش کنند.

منصوری یادآور شد:این مساله وجود دارد و این سوال که چرا شبکه های نفوذی متلاشی نشدند و به چه شکلی عمل می کنند که تا به حال ناشناخته بود این موضوع در اینجا مهم است که ما در سال گذشته ۸۸ روز عاشورا چند نفر از منافقینی که در دستگاههای ما کار می کردند را دستگیر کردیم و این نشان می دهد که هنوز هم در یک جاهایی نفوذ دارند.

یامین پور در پایان برنامه با اشاره به اینکه می خواهد یک سوال سفارشی از طرف یکی از مدیران سازمان را بپرسد، درباره ی اصرار منافقین در انتخاب مرحوم حاج سید احمد خمینی به ریاست جمهوری پرسید.

منصوری در پاسخ تحت تاثیر قرار دادن شخصیتهای برجسته کشور یا سکوت کردن این افراد نسبت به این گروه را یکی از تاکتیک های منافقین دانست و اضافه کرد: یکی از تاکتیک هایی که بلافاصله آنها پیگیری کردند این بود که یکسری از شخصیتهای برجسته کشور را تحت تاثیر خود قرار دهند یا آنها را نسبت به خودشان وادار به سکوت کنند و این گونه وانمود کنند که این مقام طرفدار ماست. این بازی بود که بر سر آیت الله طالقانی درآوردند و یک بازی کاملاً مسخره ای بود و شش ماه بطول انجامید و مرحوم آیت الله طالقانی موضوع را فهمید و خیلی خوب عمل کرد و دیگر درباره ایشان سخنی نگفتند حتی بعد از وفاتشان.

منصوری در ادامه بیان داشت: تصور آنها این بود که مرحوم حاج سید احمد خمینی را به نوعی با خود مرتبط کنند یا در مقابل خودشان ساکت کنند تا از این طریق بتوانند با امام(ره) ارتباط برقرار کنند و خیلی تلاش کردند ولی عملی نشد و به هر ترتیب مسله مهم اینست که اگر برخی افراد بودند که نسبت به آنان برخورد تندی نمی کردند این معنایش این نیست که ماهیتشان را نمی شناختند چرا که ماهیت این گروه از سال ۵۴ شناخته شده بود ولی اینها سعی می کردند وانمود کنند که ما افراد سال ۵۴ نیستیم و این چیزهایی که گفته اند اطلاعات غلطی است و در مجموع این جریان اگر به خوبی شناخته می شد شاید ما خسارتهای کمتری می دادیم.

وی در ادامه اذعان داشت: اگر ما جریان نفاق را از ابتدای انقلاب درست و دقیق شناخته بودیم قطعاً به این شکل  نمی رسیدیم که حوادث سال ۶۰ رخ دهد و خسارت های سنگینی را متهمل شویم اما مردم ما خیلی همت کردند و تاش نمودند که مقدار زیاری از این خطر ها را دور کنند.

مجری برنامه در ادامه به مصاحبه ی اخیر جواد منصوری اشاره کرد که در آن کسانی چون کروبی، موسوی و خاتمی در جریان فتنه اصل ماجرا دانسته نشده بودند؛ یامین پور پرسید اگر اینها در فتنه مدیریت را برعهده ندارند پس افراد اصلی چه کسانی هستند؟ آیا این ماجرا ادامه ی خط نفاق ۳۰ سال پیش است؟

منصوری با اشاره به اینکه یکی از خصلتهای منافقین فرصت طلبی است تاکید کرد: این فرصت ها مهم نیست توسط که کسی فراهم می شود و دولتهای بزرگ آنها را به عنوان یک اهرمی نگه می دارند تا هر زمانی که می خواهند علیه ایران اقدام کنند از این اهرم ها استفاده کنند که به اشکال مختلفی مثل تظاهرات و ترور است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آمریکایی ها اجازه نمی دهند این گروه به طور کانال از بین برود زیرا یک عامل فشار علیه ایران داشته باشند و ما باید در داخل حواسمان باشد و هوشیار باشیم که پیشاپیش این توطئه ها را خنثی کنیم.

منصوری در پایان با اشاره به گمانه زنی در مورد مرگ رجوی خاطرنشان کرد: این می تواند یک بازی باشد و آنها همیشه یک عملی انجام می دهند تا عکس العمل ما را ببینند و ای کاش این خبر منتشر نمی شد

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 7th جولای 2010 | ۹۲۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.