آیت الله مصباح یزدی:

برخی برای آنکه در قدرت باقی بمانند، هنوز به عدم اعتقاد خود به ولایت فقیه اعتراف نکرده‌اند

آیت الله مصباح یزدی در جمع اساتید دوره طرح ولایت با اشاره به برداشت غلط و ناکافی از ولایت فقیه، گفت: هنوز پس از گذشت ۳۱ سال از انقلاب اسلامی مسأله ولایت‌فقیه برای بسیاری از مسئولان متدین کشور ما حل نشده است، چه رسد به افرادی که از اصل با انقلاب اسلامی بیگانه‌اند.

به گزارش رجانیوز، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، افزود: اگر واقعا کاری را بتوانیم مطمئن باشیم که مورد رضای خدای متعال و اولیای خداست به همان اندازه باید اهتمام بیشتری به انجام آن داشته باشیم. بنابر این چنین کاری باید با کمال افتخار و بدون هیچ چشمداشتی صورت گیرد، چرا که هرچه اخلاص و تلاش‌ بیشتر باشد، برکات بیشتری در بر خواهد داشت.

ایشان یکی دیگر از آثار این تلقی را  مهربانی و صمیمیت با دانشجویان دانست و گفت: این تلقی انسان را در نادیده‌گرفتن و تحمل امور نامطلوب و احیانا ناهنجار یاری می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فردی که سال‌ها به عنوان یک فرد برجسته انقلابی شناخته می‌شد و خودش را رهبر پیروان خط امام معرفی می‌کرد و حتی پست‌هایی از طرف حضرت امام (ره) به او واگذار شده بود، امروز صراحتا می‌گوید من در زمان امام هم به ولایت‌فقیه اعتقاد نداشتم.

وی با اشاره به ماجرای فتنه اخیر ادامه داد: هنوز هم کسانی هستند که چون می‌خواهند چند صباحی بیشتر بر اریکه قدرت باقی باشند به عدم اعتقاد خود به ولایت‌فقیه اعتراف نکرده‌اند.

آیت‌الله‌ مصباح یزدی با اشاره به این‌که نمی‌توان اینان را دشمن اسلام و کشور دانست، این مساله را ناشی از حل نشدن مساله ولایت‌فقیه برای آنها بیان کرد و  گفت: هنوز بسیاری معتقدند که حضرت امام (ره) با درایت خود توانست رهبری مردم را بر عهده گیرد و سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌ها و اعلامیه‌ها و  سپس تبعید‌ها زمینه را فراهم کرد تا به عنوان قهرمان شناخته شود و ولایت‌فقیه پاداشی بود که مردم به ایشان دادند. اما کسانی که بر اساس اعتقاد قلبی حرکت خود را بر اساس ولایت‌فقیه تنظیم کنند و شرعیت حکومت اسلامی را به آن بدانند، شاید خیلی زیاد نیستند.

وی یکی از وظایف مهم اساتید طرح ولایت را تبیین صحیح مفهوم ولایت‌فقیه و مبانی آن دانست و گفت: تصور بنده این است که بیش از هشتاد درصد شرکت کنندگان در این طرح به قدر کافی با این اصل به صورت مبنایی آشنا شده‌اند که این موفقیت بزرگی است.

علامه مصباح یزدی خاطر نشان کرد: دوام انقلاب اسلامی و مقابله با فتنه‌ها‌ی شیاطین، در گرو تقویت فکری جوانان به ویژه دانشجویان است چون اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند.

وی با اشاره به برکات این طرح در سال‌های گذشته گفت: هنوز مسئولان کشور به اهمیت این طرح پی نبرد‌ه‌اند و این مسئولیت ما را چندین برابر می‌کند، چرا که اگر آنها متوجه بودند با برنامه‌ریزی و کمک، باری از دوش دست‌اندرکاران این طرح برمی‌داشتند، ولی الآن باید این کاستی‌ها با زحمات شما جبران شود.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: حتی اگر این حرکت هیچ بهبودی در وضعیت سیاسی کشور نداشته باشد، همین که بتوان دانشجویی را در عرض بیست روز با دین آشنا کرد، کار بسیار بزرگی است و ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.
استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید مجدد بر لزوم اخلاص در اعمال گفت: توجه به این نکته‌ها باعث می‌شود تا قلب ما این آمادگی را کسب کند که این کارها را با اخلاص انجام دهیم و همین تمرینی می‌شود تا سایر کارهایمان را نیز خالصانه به سرانجام برسانیم و این بهترین پاداشی است که امیدواریم خداوند به ما عطا کند.
 

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 7th جولای 2010 | ۹۶۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.