قائم مقام فرمانده گردان امام حسن (ع)تیپ۱۸الغدیر(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

معروف به «کاظم»بود، تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه تعلیمات اسلامی گذراند. آن گاه دپیلم برق را از هنرستان فنی یزد گرفت. در آزمون سراسری ۱۳۶۶ ـ ۱۳۶۵ شمسی در رشته کارشناسی برق دانشگاه کرمان پذیرفته شد. با شروع مبارزات انقلاب اسلامی به فعالیت های سیاسی روی آورد و با بهره گیری از رهنمودهای آیت الله شهید صدوقی (ره) در مجالس سخنرانی، مبارزه با گروهک های ضد انقلابی، راهپیمایی ها و تحصن حضوری فعال داشت. همچنین در حرکت های انقلابی دانش آموزان پیشگام بود و اطلاعیه هایی را که از نجف به منزل شهید صدوقی (ره) می رسید، پس از تکثیر در شهرهای اطراف پخش می کرد. پس از ورود امام خمینی (ره) به ایران برای شرکت در مراسم استقبال به تهران رفت و به مبارزه ادامه داد. با پیروزی انقلاب وارد کمیته انقلاب اسلامی یزد شد و ماموریت های مختلفی را به انجام رساند. در اول تیر ماه ۱۳۵۸ شمسی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و مسئولیت های مختلفی را به عهده گرفت. او برای مبارزه با منافقان و چریک های فدایی به تهران اعزام شد و پس از پاکسازی مقر فداییان خلق در خیابان دهکده مدتی به پاسداری پرداخت. با آغاز غائله کردستان، جز نخستین نیروهای اعزامی به کردستان بود. وی به سبب فعالیت ها و کاردانی در منطقه جوان رود، به سمت معاونت پاسگاه قوری قلعه منصوب و مسئول پاسگاه شرویته ـ از پاسگاه های مرزی کردستان ـ شد.
سپس در اول اردیبهشت ۱۳۵۹ شمسی، فرماندهی پایگاه جوان رود را برعهده گرفت. آن گاه با سمت مسئول زندان دادسرای انقلاب یزد به فعالیت ادامه داد. در دوران دفاع مقدس رهسپار اهواز شد، سپس به آبادان رفت و در طول مدت محاصره، مبارزه کرد. پس از آن مدیریت داخلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد را عهده دار شد. سپس با سمت مدیر اداره تعاون و امور اجتماعی وزارت سپاه پاسداران یزد فعالیت کرد. او در این سمت منشاء خدمات ارزنده ای به پاسداران بود و در زمینه گسترش این اداره تلاش بسیاری کرد. همچنین به فرماندهی گردان طرح لبیک منصوب و به جبهه جنوب اعزام شد. آنگاه از ۱۱ خرداد ماه ۱۳۶۵ شمسی مسئول فروشگاه مرکزی قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) شد و در سمت قائم مقام اداره تعاون و امور اجتماعی وزارت سپاه پاسداران استان خوزستان در تمامی قرارگاه ها، لشکرها و تیپ ها به فعالیت هایش ادامه داد.
یک مرتبه از ناحیه چشم آسیب دید، همچنین در عملیات کربلای ۴ بر اثر اصابت گلوله شیمیایی دشمن مجروح شد. او پس از بهبودی نسبی به تیپ الغدیر بازگشت و به سمت معاون فرمانده گردان منصوب شد. آن گاه در عملیات کربلای ۵ حضور یافت و در منطقه شلمچه در ظهر روز یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۶۵ شمسی به هنگام کمک به یک رزمنده مجروح شد و به شهادت رسید.
نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 14th جولای 2010 | ۱۳۳۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.