سرلشگر صفوی :
چنانچه آمریکا به جنگ زمینی بیاید، بسیجیان وی را تکه‌پاره می‌کنند

ایلنا: مشاور و دستیار ارشد مقام معظم رهبری گفت: فتنه‌گران امروز نیمه‌جانی دارند که ملت ایران نفس آنها را می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سرلشکر سیدیحیی صفوی در ادامه مراسم اولین دوره آموزش مربیان درس آمادیگ دفاعی، به پرسش‌های برخی از حضار پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوالی که از عدم انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان انتقاد داشت،گفت: ما نتوانستیم جوانان را نسبت به مسائل انقلاب و جنگ آشنا کنیم، باید با استدلال و منطق، آرام‌آرام این مسائل را به آنها منتقل کنیم ضمن اینکه ما در کار فرهنگی کم آوردیم.
صفوی با اشاره به تاثیر رسانه‌های اینترنتی در افکار جامعه اظهار داشت: مغز جوانان ما در دست دیگران است.
سوال دیگری از احتمال حمله آمریکا به کشورمان مطرح شد که وی گفت: احتمال آن را ضعیف می‌دانم؛ ما در سپاه و ارتش آمادگی خوبی داریم. آنها (دشمنان) استعداد حمله را دارند،اما از نظر سیاسی و اقتصادی وضعیت خوبی ندارند و در داخل کشورشان مشکل دارند و در صورت حمله به ما، مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می‌کنیم.
صفوی در مواجهه با سوالی که مضمون آن را سیاسی دانست و از پاسخ دادن به آن امتناع کرد، گفت: ظاهرا در جمع ما خبرنگاران حضور دارند و نمی‌توان خیلی صحبت کرد.
یکی از حاضرین نیز با اعتراض به این موضوع گفت که مگر خبرنگاران نامحرم هستند، سرلشکر صفوی پاسخ داد: خبرنگاران نامحرم نیستند، اما مسائلی را که من می‌خواهم بگویم خیلی محرمانه است.
مشاور و دستیار ارشد مقام معظم رهبری در پاسخ به سوالی که عنوان آنرا نخواند، گفت: مایل نیستم در مورد آقازاده‌ها صحبت کنم ، اما برخی می‌خواستند مثل نوح نجات‌بخش جامعه شوند، نه تنها نوح نشدند،بلکه پسرانشان همچون پسر نوح شد.
سوال دیگری در خصوص فرماندهی بنی‌صدر و دوران ریاست‌جمهوری‌اش مطرح شد که صفوی گفت: بنی‌صدر استاد عوام‌فریبی بود و قدر رای مردم و امام را ندانست، وی در عین حال سخنران خوبی بود و اکثرا در آن دوران برای او کف و سوت می‌زدند، بنی‌صدر واقعا هنرمند بود ولی احمق بود.
وی اضافه کرد: بنی‌صدر رسما به ما کمک نمی‌کرد و حتی دستور داده بود که به سپاه و بسیج سلاح ندهند.
صفوی در پاسخ به سوالی که به ارزیابی وضعیت فعلی کشورمان اشاره داشت، گفت: ایران هم‌اکنون از قدرت بالای سیاسی و ژئوپولوتیک برخوردار است ، اما در عین‌حال چالش‌هایی نیز داریم که ماهیت آنها بیشتر فرهنگی و اقتصادی است که از بیرون به ما تحمیل می‌شود.
سوال دیگری درخصوص وضعیت فتنه در کشور مطرح شد که سرلشکر صفوی گفت: فتنه ریشه‌کن و تمام شده است و فتنه‌گران فهمیده‌اند که در جهت اهداف آمریکا و دشمنان نظام حرکت می‌کردند، فتنه‌گران امروز نیمه‌جانی دارند که ملت ایران نفس آنها را می‌گیرد. فتنه‌گران نمی‌توانند در کف جامعه حضور داشته باشند اما شاید به لایه‌هایی از نخبگان نفوذ کنند باید فتنه‌گران را شناخت، سکوت هر پاسدار در برابر فتنه‌گران خیانت به اسلام، انقلاب و سپاه است.
وی در ادامه پاسخ به این پرسش که خواستار برخورد قضایی با سران فتنه بود گفت: عدم رسیدگی به وضعیت سران فتنه سوال عموم مردم ایران است.
سوال دیگری به وضعیت فعلی ابوشریف از فرماندهان اولیه سپاه اشاره داشت که سرلشکر صفوی از آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.
فرمانده سابق سپاه همچنین در خصوص ماهیت جنگ‌های آینده اظهار داشت: جنگ‌های آینده جنگ‌های دریاپایه و هواپایه هستند و چنانچه دشمنی از راه زمینی به ما حمله کند پشیمان می‌شود در طرح اخیری که دولت آمریکا به کنگره ارائه کرد استراتژی جنگ زمین‌پایه حذف شده است و ما باید برای جنگ‌های هواپایه و دریاپایه آماده شویم.
وی تاکید کرد: چنانچه آمریکا به جنگ زمینی با ایران روی آورد بسیجیان ما در ابتدای مرزها وی را تکه‌پاره می‌کنند.
صفوی اضافه کرد: امروز آمادگی بالایی در دفاع از خلیج فارس و دریای عمان داریم و با صلابت در مرزها حضور داریم.
وی در پاسخ به سوال دیگری که به پذیرش قطعنامه ۱۹۷۵ اشاره داشت،گفت: این معاهده یک معاهده بین‌المللی بود و براساس حقوق بین‌الملل نمی‌توان یکطرفه آن را نقض کرد، صدام نیز در نامه خود به هاشمی رفسنجانی گفته بود تمام بندهای این معاهده را قبول دارد.
سوال دیگری درخصوص دوران فرماندهی و ریاست جمهوری بنی‌صدر مطرح شد که مشاور و دستیار ارشد فرماندهی معظم کل قوا گفت: من با بنی‌صدر محشور بودم و وی را خوب می‌شناختم، او آدم هوشمندی بود و خر نبود.
صفوی در ادامه پاسخ خود گفت: بنی‌صدر فرد آگاهی بود می‌خواست امام را کنار بزند و خود شاه ایران شود وی فرد قدرت‌طلبی بود که آگاهانه خیانت کرد و با منافقین فرار کرد.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 25th جولای 2010 | ۹۳۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.