عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با فارس:
هدف آمریکا از مذاکره با ایران انحراف افکار عمومی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه هدف آمریکا از مذاکره تبلیغات و انحراف افکار عمومی است، گفت: از زمان روی کار آمدن اوباما، موضوع تعامل مثبت و تغییر درباره ایران بارها مطرح شده اما در عمل جز دشمنی با ملت ایران و سیاست‌های خصمانه چیزی شاهد نبودیم.


زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مذاکره با آمریکا، با اشاره به مطرح بودن این موضوع در رسانه‌های داخلی و خارجی، گفت: اوباما از دیدار با رئیس جمهور ایران استقبال کرده و این موضوع بارها از سوی مقامات آمریکایی مطرح شده است.
وی با بیان اینکه آمریکا از این مذاکره به دنبال حل چالش‌های بین روابط دو کشور نیست، تصریح کرد: آمریکا از مذاکره به دنبال به دست گرفتن فضای رسانه‌‌ای و پوشش افکار عمومی است، مبنی بر اینکه آمریکا در تعامل و مذاکره با حسن نیت وارد شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ذکر این نکته که آمریکا به دنبال تبلیغات و انحراف در افکار عمومی است، اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن اوباما، موضوع تعامل مثبت و تغییر درباره ایران بارها مطرح شده است اما در عمل جز دشمنی با ملت ایران و سیاست‌های خصمانه، شواهدی از تعامل مثبت و حسن نیت از سوی مقامات آمریکایی نداشته‌ایم.
الهیان با اشاره به وقایع پس از انتخابات ۸۸ و حمایت آمریکا از آشوبگران و جریان فتنه سبز خاطرنشان کرد: آمریکا در آن دوران دلارهایی را برای براندازی نظام در سطح کنگره به تصویب رساند.
وی ادامه داد: در گزارشات اتاق فکر‌های آنها موضوع براندازی همواره مطرح بوده و تنها اختلاف بر سر راه‌های براندازی است، به طوری که آنها از تهدید هسته‌ای هم نسبت به ایران ابایی ندارند.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه مجموع این شرایط ما را به این سمت می‌برد که در کنار این شعارهای فریبنده، سیاست‌های خصمانه است، گفت: این شعارها در جهت تعامل و مذاکرات سازنده نبوده و برای خروج آمریکا از انزوا در افکار عمومی جهان مطرح می‌شود، اما پشت صحنه آن سیاست‌های جنگ طلبانه و خصمانه است.
الهیان با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران که یک عامل بازدارنده در تهدیدات و سیاست‌های خصمانه آمریکا است، یادآور شد: آنها نیت حمله نظامی و تهدیدات را در سر خود دارند و در این شرایط مذاکره با آمریکا بی‌مورد است.
وی با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا را رئیس جمهور تعیین نمی‌کند، گفت: لابی صهیونیستی است که سیاست‌های آمریکا را رقم می‌زند و موضع اسرائیل غاصب هم در مورد ایران کاملاً مشخص بوده و انتظاری جز تهدید و سیاست خصمانه از سوی این رژیم نمی‌رود.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 23rd آگوست 2010 | ۸۶۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.