سرویس ورزشی- علی دایی معتقد است پس از آن که در برنامه نود توانست حقانیت خود را به اثبات برساند(!) حالا این اجازه را از سوی افکارعمومی پیدا کرده که به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شکایت کند تا آنچه را که حقش هست، به لطف آنها به دست آورد و بتواند به ناحق از بیت‌المال به دارایی‌های انبوهش اضافه کند.

به گزارش رجانیوز، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران که پنج‌شنبه گذشته از تریبون رسانه ملی برای خود معرکه‌ای تبلیغاتی به راه انداخت تا ثابت کند حق با اوست و فدراسیون فوتبال ایران در ماجرای حق و حقوق او قصور کرده است حالا خبر از شکایت رسمی به فدراسیون جهانی فوتبال می‌دهد تا به کمک وکلای داخلی و بین‌المللی‌اش فدراسیون کشورش را محکوم کند تا از این راه به حقوق از دست رفته خود دست پیدا کند.

سرمربی سابق تیم ملی دیروز در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور از جمله‌ای کمک گرفت که ابهامات بسیار زیادی در پس این جمله نهفته است، دایی در مصاحبه خود گفت: «حالا که مردم به تمام حقایق پی بردند و حقانیتم به آنها ثابت شد از طریق فیفا حق خودم را دنبال می‌کنم و به فیفا شکایت خواهم کرد.»

به نظر می‌رسد دایی قبل از این که پرونده قطور شکایت از فدراسیون فوتبال ایران را به فیفا ارسال کند باید به نکات ابهام برانگیز این مساله پاسخ دهد که کجا و چه زمانی مردم به او حق داده‌اند و نظر خود را به علی دایی اعلام کردند که او می‌تواند برای احقاق حقش می‌تواند به فیفا شکایت کند.

هرچند می‌دانیم که سرمربی تیم ملی به سطرهای این مقاله اندک توجهی ندارد و تنها به فکر شکایت بردن نزد فدراسیون جهانی فوتبال به سر می‌برد اما با این حال سعی می‌کنیم قدری خوش بین باشیم و تصور کنیم او این مطلب را تا انتها مرور می‌کند به همین دلیل بدون تعارف از او می‌پرسیم که چگونه تصور کردید مردم به تمامی حقایق پرونده شما پی بردند؟ شما چگونه مدعی هستید حقانیت شما در این پرونده اثبات شده، بدون آن که نظر افکارعمومی را در این خصوص جویا شوید؟ 

شاید رفتار غیر حرفه‌ای مدیران فدراسیون فوتبال ما که همگی از غیر فوتبالی‌بودن رنج می‌برند در تنظیم قرارداد با دایی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران حرفه‌ای نبوده و باعث ضرر و زیان مالی شده است اما آیا این بدان معناست که دایی حق دارد مساله‌ای کاملا داخلی را این گونه به سوژه جنجالی تبدیل کند؟

آقای دایی شما امروز معتقدید که هر آنچه دارید از لطف خداست و حمایت مردم از شما باعث شده که به این درجه از اعتبار برسید آیا به این فکر کرده‌اید که اگر برای رسیدن به آنچه حق خود می‌دانید این پرونده را به بیرون از مرزهای ایران انتقال دهید همین مردم شما را به باد نقد خواهند گرفت که چرا برای رسیدن به آن چیزی که چند شب پیش در تلویزیون گفتید اصلا برایتان ارزش ندارد! به مرجعی خارجی شکایت کردید!

آقای دایی در گفتار و رفتارشما تناقضی آشکار وجود دارد که کسی نمی‌تواند منکر آن شود، برخلاف آنچه شما اصرار دارید که مردم آن را بپذیرند، آنقدرها هم که می‌گویید پول برای شما بی ارزش نیست چرا که امروز برای پول نبود شما این قدر به تکاپو نمی‌افتادید که به هرقیمتی آن را به دست آورید، حتی به قیمتی که منافع ملی کشورتان که باعث رشد و پیشرفت شخص شما شده زیر سوال برود.

آقای دایی رفتار مدیران سیما با شما رفتاری پدر فرزندی است چرا که آنها به محض این که شما درخواست وقت کردید بدون اتلاف وقت، خواست غیرمنطقی شما را برآورده کردند و تریبونی که از خزانه بیت المال اداره می‌شود را به شما سپردند تا در زمانی نزدیک به ۱۸۰ دقیقه که هر ثانیه آن میلیون‌ها تومان ارزش مالی دارد از پرونده‌ای که تنها منافع مالی شما در گرو آن بود دفاع کنید؛ حالا از شما می‌خواهیم یک بار دیگر از مدیرانی که حرف شما را بهتر از هر شهروند دیگری به گوش جان می‌خرند بخواهید این ماجرا را به نظرسنجی بگذارند که آیا حقانیت شما در مملکت خودمان از طریق دستگاه فضایی پیگیر این پرونده شوید یا از طریق نهادهای خارجی؟ آن وقت اگر مردم به شما توصیه کردند از طریق نهادهای خارجی پیگیر این ماجرا باشید با شدت بیشتری این کار را انجام دهید اما اگر غیر از این شد بهتر است به خواست مردمی که مدعی هستید تمام موفقیت‌تان از اعتماد آنها به دست آمده پیروی کند و به نظر آنها احترام بگذارید. بدون تردید هیچ فردی حاضر نمی‌شود گره‌ای که با دست باز می‌شود را با دندان و به همت نهادی خارجی باز کند.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 23rd آگوست 2010 | ۸۶۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.