شب گذشته رئیس جمهور در جمع محدودی از دانشجویان که به صورت گزینشی و به تعبیر تشکل های دانشجوئی مهندسی شده انتخاب شده بودند، حاضر شد و به سوالات برخی از آنها پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار جهان این مراسم از قبل افطار آغاز و تا ساعتی پس از اذان مغرب نیز ادامه داشت.

پیش از افطار ۴ دانشجو پشت تریبون قرار گرفتند که از این ۴ نفر، یک نفر از اینکه حضورا رئیس جمهور را ملاقات می کند بسیار خوشحال بود و بیشتر به ابراز این افتخار پرداخت . سوال ۲ نفر دیگر از دانشجویان کمتر ناظر به موضوعات روز بود و دانشجوی چهارم نیز مسائل و مشکلات به وجود آمده و برخی شبهات شکل گرفته نسبت به دولت و انتقاد از نزدیکان رئیس جمهور را ناشی از ضعف عملکرد دولت در سیستم اطلاع رسانی دانست که رئیس جمهور ضمن تشکر از دانشجویان به برخی از سوالات دانشجویان پاسخ داد.

در این جلسه رئیس جمهور ضمن تاکید بر اخلاص اظهار داشت که وقتی کار برای خدا شد، بن‌بست وجود ندارد و خدای متعال دائماً راه‌های جدید را در مقابل انسان نمایان می‌سازد.

وی همچنین تاکید کرد که ریشه بسیاری از مشکلات از جائی است که کار برای خدا فراموش می شود.

به گفته احمدی نژاد حضرت امام(ره) در سن ۸۹ سالگی به دلیل آنکه کار را برای خدا انجام می داد، طراوت یک جوان ۲۵ ساله را داشتند و هر روز نیز بر طراوت ایشان افزوده می‌شد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برخی رقابت های سیاسی متذکر شد که این رقابت ها اگر ادامه پیدا کند شخصی می شود و ممکن است کار را متوقف کند.

وی به کارشکنی برخی اصولگرایان در فعالیت های دولت گفت: اساسا اصولگرائی یک حزب مقابل اصلاح طلبی نیست و باید اصولگرائی نیز باز تعریف شود. چرا که عده‌ای اثبات خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند.

در این جلسه احمدی نژاد از انتقاد برخی افراد به مناظره های انتخاباتی گلایه کرد و توضیح داد که باید در این مناظره اسامی مفسدین ر ا اعلام می کردم. وی اظهار داشت که برخی به من گفتند شما عکس آن خانم را نشان دادید و کار حرام انجام دادید حال آنکه آن عکس کپی از صفحه شناسنامه بود که چیزی هم در آن مشخص نبود.

وی تصریح کرد: هنوز مبارزه با مفاسد تمام نشده، غارتگران و براندازان مجازات نشده‌اند و مشغول فعالیت‌ هستند.
 
رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به انتقادات سطحی برخی از اصولگراها اشاره کرد و بطور نمونه همایش ایرانیان خارج از کشور را مثال زد و گفت: برای این همایش ساعتها و روزها وقت صرف شده بود. متاسفانه عده ای با اشکالات سطحی مثل اینکه چرا در این همایش پای فلان خانم به فلان آقا خورده است خواستند اصل آن را زیر سوال ببرند.

رئیس جمهور اظهار داشت که این همایش با هدف جذب ایرانیان و اثر گذاری بر آنها انجام شده بود که می توانست برکات زیادی داشته باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که عده ای تلاش می کنند که این دولت را ضد ولایت فقیه نشان دهند، درحالی که این دولت نسبت به تمام دولت های گذشته ولائی تر است.

احمدی نژاد تاکید کرد که در راه از بین بردن فتنه هیچ کس به اندازه دولت هزینه نداد. وی در عین حال گفت: در حالی که هنوز فتنه‌گران به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، عده‌ای چنین تصور می‌کنند که کار آنان تمام شده است و باید دولت را مورد هجمه قرار دهند.

 رئیس جمهور گفت: عده ای در زمین دشمن بازی می کنند و برای زمین زدن هدفمندسازی یارانه ها ستاد تشکیل داده اند.

به گفته رئیس جمهور کسانی که روزی شعارهای انقلابی آنان گوش‌ها را خراش می‌داد و هیچ‌کس را جز خود انقلابی نمی‌دانستند اما چون در همان دوران، زاویه کمی از آرمان‌های انقلاب پیدا کردند، امروز در مقابل اینگونه برنامه‌ها مانع‌تراشی می‌کنند.

وی ادامه داد:امروز بزرگترین اتفاق در عرصه اقتصاد و فرهنگ کشورمان در حال وقوع است و قرار است مبانی تغییر پیدا کند و انقلاب واقعی در عرصه فرهنگ اتفاق بیفتد، از این‌رو نباید با موضوعات انحرافی این مسایل در حاشیه قرار بگیرد. 

گفتنی است چند شب پیش از این جلسه، رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرموده بودند: یک سؤال این بود که آیا جریان دانشجوئى میتواند آنجائى که ایرادى به نظرش مى‌آید، سؤال کند؟ پاسخ این است که بله، باید سؤال کنید. ایرادى ندارد که سؤال کنید؛ به شرط اینکه همان طور که خود این برادر هم گفت، قضاوت نکنید؛ اما سؤال کنید. بهترین روش سؤال و پاسخ هم این است که مسئولین بیایند توى مجموعه‌هاى دانشجوئى. من همین جا از مسئولین درخواست میکنم که دیدارهاى دانشجوئى‌شان را زیاد کنند. امروز بهترین قشرهاى کشور اینهایند؛ هم جوانند، هم باسوادند، هم تحصیلکرده‌اند، داراى فهمند، داراى انگیزه‌اند؛ مسئولین بروند شرکت کنند. این سؤالات مطرح بشود، احتمالاً پاسخهاى قانع کننده‌اى هم خواهید شنید.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 25th آگوست 2010 | ۸۴۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.