سایت «مشانیوز» متعلق به اسفندیار رحیم مشایی ضمن انتشار متن مصاحبه مشایی با خبرنگاران که در آن از «مکتب ایرانی» به جای «مکتب اسلام» دفاع شده است، اظهارنظر تعدادی از کاربران و مراجعه کنندگان-کامنت- به این مطلب را نیز منعکس کرده است.


به گزارش جهان ،کیهان نوشت: فقط نگاهی گذرا به متن این اظهارنظرها نشان می دهد که اکثریت نزدیک به اتفاق آنان اساساً به اسلام و نظام اسلامی اعتقادی ندارند و چند نظر متفاوت نیز در میان این اظهارنظرها دیده می شود.
و اما، آنچه درخور توجه است اظهارنظری است که معلوم نیست- البته برای ما معلوم است- چرا و با چه انگیزه ای آقای مشایی آن را در سایت شخصی خود بازتاب داده است. متن این اظهارنظر که به زبان انگلیسی نوشته شده – و دارای یک غلط دستوری نیز هست- به شرح زیر است؛
IRAN need [s] someone lik mashaee to get rid of Mullahs once for all in Iran and bring back the Great civilization of IRAN minus the ARABS-Mullahs whom have polluted and destroyed Iran for the past 31 years Please bring back true Iran
«ایران به شخصی مانند مشایی نیاز دارد تا ایران را یکبار برای همیشه از دست ملاها خلاص کند و تمدن بزرگ ایرانی را بازگرداند-تمدنی- منهای روحانیان عرب که در طول ۳۱  سال گذشته ایران را آلوده و ویران کرده اند. لطفاً ایران واقعی را بازگردانید»!
ممکن است گفته شود که آقای مشایی قصد داشته است همه نظرات را بدون دخل و تصرف منعکس کند همانگونه که علاوه بر نظرات حاوی تعریف و تمجیدهای فراوان از وی، یکی دو نظر مخالف را نیز شامل بوده است. که باید گفت؛ آقای مشایی در متن خبر نظر خود را ارائه کرده است بنابراین پیشاپیش به نظر مخالف خود پاسخ داده است ولی اظهارنظر مورد اشاره از نظر مشایی به این علت تمجید می کند که معتقد است نظر وی با انگیزه حذف اسلام مطرح گردیده است و چنانچه این دیدگاه مورد قبول و پذیرش آقای مشایی نبوده بایستی آن را نفی کند که نه فقط چنین نکرده بلکه آن را پوشش رسانه ای نیز داده است!

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 13th سپتامبر 2010 | ۹۵۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.