در آخرین جلسه هفتگی شامگاه، که با حضور جمعی از جوانان حق جو برگزار شد؛ هتک حرمت ساحت مقدس قرآن مجید بیان گردید…

 

ابتدای جلسه، مطابق معمول همراه با یاد و نام خدا و درود بر فرستادگانش -که رهگشای تمام امور است- یاد شهدای اسلام، بخصوص شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ذکر نام و صلوات بروح عظیم الشأنشان گرامی داشته شد.

 

در ادامه، “اخبار روز” بررسی و تحلیل شد. دلیل اصلی برگزاری این بخش، شناخت جوانان از مسائل روز می باشد. این اخبار که توسط افراد حاضر، در طی هفته گذشته جمع آوری شده بودند؛ مهمترین عناوین خبرگزاری ها و مطبوعات را به خود اختصاص می دادند.

هتک حرمت به ساحت کتاب الهی مسلمانان که چندی پیش توسط دست نشاندهان صهیونیسم انجام شده  بود و اعتراض مسلمین جهان را در پی داشت؛ از مهمترین موضوعات مطرح شده بود که برای بخش “تفسیر” انتخاب شد. این قسمت با قرائت نکات پیام مقام معظم رهبری، آغاز شد و به تشریح مضامین این پیام پرداخت. در حاشیه این قسمت، علل و ریشه های تفکر صهیونیسم بیان شد که از عناوین آن می توان به “تفاوت یهود و صهونیسم”، “پروژه صهیونیسم سازی”، “نقش خاورمیانه در این پروژه”، “جهانی سازی”، “آخرالزمان در تفکر صهیونیسم”، “دیدگاه دین ستیزی آنان”، “یهود، قوم برگزیده” و “دلایل رو آوردن دشمن به سوزاندن کتب الهی” اشاره کرد.

به علت در پیش داشتن هفته دفاع مقدس و لزوم آشنایی عزیزان با این حماسه و انس با شهدا تصمیماتی اتخاذ شد که بیان آنها خالی از لطف نیست:

۱- برگزاری مسابقات پیامکی، ویژه هفته دفاع مقدس: افرادی که تاکنون نتوانسته اند در این سامانه عضو بشوند می توانند با ارسال یک پیام کوتاه به شماره ۲۰۰۰۹۳۵۶۳۰۳۸۳۵ در این مسابقات شرکت نمایند. به برندگان هر مسابقه جوایز ارزنده ای اهدا می شود. (هر شب، یک مسابقه)

۲- تهیه و توزیع ویژه نامه دفاع مقدس در راستای افزایش سطح آگاهی نسل جوان و بیان ناگفته های هشت سال جنگ

۳- تزئین تمام گذرگاه های محدوده اطراف، از جمله مسجد و بوستان محله

۴-  مطالعه وصیت نامه های ارزشمند شهدا، مابین نماز های مغرب و عشا

۵- دعوت از رزمندگان ساکن در محدوده برای ذکر خاطره های ناب، پس از نماز های مذکور (بمدت نیم ساعت، در سه شب)

 علاوه بر این موارد در راستای استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان، یک دوره مسابقات ورزشی نیز در نظر گرفته شد.

 ————————————————————————————————————————

اللهم عجل لولیک الفرج

 

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 15th سپتامبر 2010 | ۹۹۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.