فرمانده بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه هر سال حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز عضو بسیج دانش‌آموزی می‌شوند، گفت: امیدواریم با ایجاد ظرفیت‌های سازمانی و گسترش بسیج به همه مدارس، شرایط حضور فعال همه دانش‌آموزان فراهم شود.

سرتیپ دوم پاسدار محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با فارس در واکنش به اظهارات برخی سایت‌‌های ضد انقلاب مبنی بر زیر سؤال بردن نقش و جایگاه تأثیرگذار بسیج دانش‌آموزی و تخریب چهره این نهاد خودجوش و مردمی بیان‌داشت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس، نقش و جایگاه فرهنگیان و دانش‌آموزان در حفظ دستاوردهای نظام و مقابله با دشمنان بسیار مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: حضور ایثارگرانه و مخلصانه آن‌ها در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل به گونه‌ای بوده است که منابع انسانی ۸ سال حماسه مقدس با حضور شجاعانه دانش‌آموزان و فرهنگیان تأمین شده است.

سردار جوکار اظهار داشت: از این روست که امروز استکبار جهانی بالاترین عملکردش را در راستای جنگ نرم علیه دانش‌آموزان و فرهنگیان اعمال می‌‌کند؛ در حالی که دانش‌آموزان در سایه تعالیم دینی، بصیرت سیاسی و تأسی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف به خوبی از عهده این توطئه‌ها بر می‌آیند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی کشور افزود: امروز جریان فتنه به شدت از ایستادگی و مقاومت فرهنگیان و دانش‌آموزان عصبانی است و در صدد است با راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای و فرافکنی، چهره بسیج را تخریب کند.

وی اضافه کرد: این جریانی است که از عمق نفرت استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته است و به دنبال تخریب نهادهای انقلاب از طریق شایعه‌پراکنی و جنگ روانی است.

سردار جوکار گفت: بر کسی پوشیده نیست که فرهنگیان و دانش‌آموزان بیشترین نقش را در حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) داشته‌اند و پیوند ناگسستنی با ولایت دارند که این پیوند بالاترین نوع پیوند عقلی و عاطفی است و این ادعا در دیدارهایی که دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری دارند، به خوبی آشکار است.

وی اظهارداشت: دانش‌آموزان با تهذیب نفس و تحصیل علم راه شهدای دانش‌آموز را در هر میدانی که نیاز کشور باشد، ادامه می‌دهند؛ چراکه آن‌ها به دنبال سربلندی و افتخار نظام اسلامی ایران هستند و با همین باور، پرچم پیشتازی در همه عرصه‌ها را بر دوش‌ می‌کشند؛ این همان چیزی است که جریان فتنه از آن بیم دارد.

فرمانده بسیج دانش‌‌آموزی کشور، جریان فتنه را به مصابه مرده‌‌ای خواند که در حاشیه هیاهو می‌‌کند و اضافه کرد: امروز نقش بسیج در مدارس بر همه روشن است؛ بسیج با حضور در مقابله با جنگ نرم دشمن و توانمندسازی و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های امام راحل نقش آفرینی می‌کند و با حضور همیشه درصحنه، دانش‌آموزان را برای آینده انقلاب آماده می‌سازد.

وی به برگزاری دورهای آموزشی طرح ولایت و آیه‌های تمدن اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها به منظور تحکیم مبانی اعتقادی و بنیه علمی دانش‌آموزان به اجرا در آمده است؛ همچنین در عرصه سازندگی نیز با محوریت محرومیت زدایی، با به ‌کارگیری ظرفیت و توانمندی فرهنگیان و دانش‌آموزان در سطح کشور فعالیت‌های چشمگیری انجام شده است.

سردار جوکار، مهمترین وظیفه بسیج دانش‌آموزی را تربیت منابع انسانی تراز انقلاب اسلامی خواند که بتواند در افق چشم‌انداز ۲۰ ساله در عرصه علمی و فرهنگی نقش‌آفرینی کند.

وی استقبال دانش آموزان از عضویت در بسیج را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه استقبال دانش‌آموزان برای حضور در بسیج، بسیار بالاست اما هرساله با تعیین سهیمه، می‌توانیم بخش کوچکی از دانش‌آموزان را دربرنامه‌های بسیج ساماندهی کنیم.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه هر سال حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز به عضویت بسیج دانش‌آموزی در می‌آیند، بیان داشت: امیدواریم با ایجاد ظرفیت‌های سازمانی و گسترش بسیج به همه مدارس، این بستر برای حضور فعال همه دانش‌آموزان در عرصه حفظ و توسعه و تعمیق آرمان‌های انقلاب اسلامی در میادین علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور فراهم شود.

منبع: عصرایران

 

————————————————————————————————————————-

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 15th سپتامبر 2010 | ۸۹۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.