رحیمی در دیدار رییس‌جمهور ترکیه مطرح کرد؛
عزم ایران و ترکیه برای ارتقای حجم مبادلات اقتصادی ‌تا ۳۰ میلیارد دلار

خبرگزاری فارس: محمدرضا رحیمی در دیدار با رئیس جمهور ترکیه گفت: بر اساس توافقات انجام شده مصمم هستیم حجم مبادلات اقتصادی را تا سطح ۳۰میلیارد ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی در جریان سفر به ترکیه در دیدار با عبدالله گل رییس‌جمهور این کشور ‌با بیان اینکه نظام سلطه و صهیونیست‌ها همواره در حال توطئه علیه کشورهای مستقل و آزادیخواه هستند، گفت: نمونه بارز این توطئه و کینه‌توزی‌ها قرآن‌سوزی و اسلام‌ستیزی اخیر آنهاست که با این کار چهره، پلید آنها بیش از پیش برای جهانیان آشکار شد.

وی افزود: معتقدیم ایران و ترکیه می‌توانند نقش مؤثری در جهت ایجاد صلح، ثبات، امنیت و حل مناقشات منطقه‌ای ایفا کنند.

معاون اول رییس‌جمهور با مثبت ارزیابی کردن مناسبات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه تاریخی و روابط رو به گسترش دو کشور، شرایط برای گسترده‌تر و جدی‌تر شدن همکاری‌های دو کشور فراهم است.

رحیمی با بیان اینکه هیچ مانع و محدودیتی در مسیر پیشرفت و ارتقای سطح مناسبات دو کشور وجود ندارد، گفت: ایران مصمم است روابط را در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی هرچه بیشتر تعمیق، تحکیم و گسترش دهد.

وی ادامه داد: بر اساس توافقات انجام شده، دو کشور مصمم هستیم حجم مبادلات اقتصادی را تا سطح ۳۰میلیارد ارتقا دهیم.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه، برگزاری موفقیت‌آمیز همه‌پرسی انجام شده در ترکیه را به دولت و ملت ترکیه تبریک گفت.

رحیمی همچنین از موضع دولت ترکیه در قبال موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تجلیل و قدردانی کرد.

عبدالله گل رییس‌جمهور ترکیه نیز ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از حضور مقامات ایرانی در ترکیه، گفت: در حال حاضر روابط دو کشور در همه زمینه‌ها رو به گسترش و در راستای منافع دو ملت است.

وی با بیان اینکه ایران از قدرت‌های بزرگ در منطقه به حساب می‌آید، گفت: ترکیه معتقد است همکاری و تعامل با جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری در افزایش امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

رییس‌جمهور ترکیه با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران، اظهار داشت: معتقدیم با اعمال فشار و زور هیچ مسأله‌ای حل نخواهد شد و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

عبدالله گل با بیان اینکه اقدامات انجام شده در زمینه موضوع هسته‌ای از سوی ایران بسیار مؤثر بوده است، تأکید کرد: ترکیه بر این باور است که تنها راه رفع مشکلات در موضوع هسته‌ای، تداوم گفت‌وگوها و مذاکرات خواهد بود.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 16th سپتامبر 2010 | ۹۵۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.