خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ترکیه درباره بهبودی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد، تا زمانی که تل‌آویو از آنکارا عذرخواهی نکند، بهبود روابط فیمابین منتفی است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اخلاص ترکیه، عبدالله گل در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بهبودی روابط تیره ترکیه با رژیم صهیونیستی اظهار داشت که ترکیه تاکنون مشارکت زیادی در برقراری صلح در خاورمیانه داشته، ولی اگر قرار باشد موضوع در چارچوب حمله اسرائیل به کاروان آزادی غزه بررسی شود باید گفت که کشتی‌های ترکیه در آبهای آزاد بین المللی مورد حمله سربازان اسرائیلی قرار گرفتند و این حمله منجر به کشته شدن برخی شهروندان ترکیه شد.
در حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی غزه که بامداد روز دوشنبه ۳۱ ماه «می» روی داد، ۹ تبعه ترکیه که در کشتی مرمره بودند، کشته شدند.
گل در ادامه تاکید کرد که دولت آنکارا نمی‌تواند این مسئله را نادیده بگیرد و اگر حسن نیتی مطرح بوده و اسرائیل عذرخواهی کرده و مسئله پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه حل شده و خطاهای صورت گرفته مورد قبول تل‌آویو واقع شود، در این صورت این اقدامات می‌تواند به بهبود روابط فیمابین کمک کند.
کمیته بررسی حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی گزارش اولیه خود را به دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه کرده است.
شورای امنیت در نشست پیشین خود در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی بدون محکوم کردن آن، خواستار تحقیق شفاف در مورد جزئیات این حادثه شده بود.

————————————————————————————————————————

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 16th سپتامبر 2010 | ۹۸۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.