خبرگزاری فارس: یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دیپلمات‌هایی از گروه ۱+۵ در نظر دارند هفته آینده نشستی را در نیویورک با محور برنامه هسته‌ای ایران برگزار کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، “فیلیپ کرولی ” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دیپلمات‌های ۶ کشور بزرگ جهان که بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت می‌کنند، هفته آینده در نیویورک تشکیل جلسه می‌دهند تا در خصوص موضوع هسته‌ای ایران با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بنشینند.
کرولی تصریح کرد: ما در نظر داریم نشست گروه ۱+۵ را به منظور بررسی تعیین مکان تلاش ما در راستای ترغیب ایران برای تعامل سازنده با جامعه بین‌الملل تشکیل دهیم.
بر اساس این گزارش، نشست هفته آینده درست ۳ ماه پس از تصویب تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران برگزار می‌شود.
“یوکیا آمانو “، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد که مقدار یواف۶ موجود در تاسیسات تبدیل اورانیوم اصفهان از سال ۲۰۰۴ تا کنون هیچ تغییری نکرده است و هیچ نشانی از اورانیوم غنی‌شده در سایت فردو وجود ندارد.
علیرغم گزارش‌های مداوم آژانس و مشاهده عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران، آمریکا و برخی از هم‌پیمانان این کشور، ایران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کنند.
آمریکا با وجود آنکه ایران بیانیه سه جانبه‌‌ای را با ترکیه و برزیل به امضا درآورد تا طبق آن بخشی از اورانیوم کم غنی شده خود را در قبال دریافت میله‌های سوختی مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران به خاک ترکیه ارسال کند، پیش‌نویس قطعنامه تحریم‌های سازمان ملل را به شورای امنیت فرستاد و تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب درآمد.
آمریکا به این تحریم‌ها بسنده نکرد و به همراه اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر اقدامات یکجانبه‌ دیگری را علیه ایران به تصویب درآورد.
گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، چین، فرانسه، انگلیس، روسیه بعلاوه آلمان است.

————————————————————————————————————————

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 16th سپتامبر 2010 | ۸۶۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.