با تاکید مجدد بر همپیمانی با رژیم صهیونیستی؛
آمریکا: آژانس جای طرح درخواست پیوستن اسرائیل به “ان‌پی‌تی ” نیست

خبرگزاری فارس: آمریکا بار دیگر در اثبات همپیمانی خود با رژیم‌صهیونیستی در اعتراض به درخواست آژانس برای پیوستن اسرائیل به پیمان “ان‌پی‌تی ” اعلام کرد که آژانس جای مطرح کردن چنین درخواست‌هایی نیست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، “فیلیپ کرولی ” روز گذشته پس از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای “ان‌پی‌تی ” بپیوندد، اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک مجمع برای بحث در خصوص پیوستن اسرائیل به “پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای ” (ان‌پی‌تی) نیست.
وی تأکید کرد: اسرائیل همکاری کاملی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است و ما بر این باوریم که در واقع اساس و پایه‌ای برای بحث در خصوص موضوع پیوستن اسرائیل به ان‌پی‌تی در آژانس وجود ندارد و این موضوع در کنفرانس بازنگری “ان‌پی‌تی ” که در بهار سال جاری برگزار شد، مطرح شده است و همچنین قرار است که این موضوع در کنفرانس خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات که قرار است سال ۲۰۱۲ برگزار شود نیز مطرح شود.
آمریکا که یکی از همپیمانان مهم و کلیدی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود در حالی از برنامه هسته‌ای این رژیم حمایت کرده است که اسرائیل علیرغم داشتن بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای حاضر به پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیست اما همواره ایران را که برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز دارد و یکی از اعضای پیمان “ان‌پی‌تی ” است به تکثیر سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کند.
بر اساس این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۳ سپتامبر (۱۲ شهریورماه) فاش کرد که “یوکیا آمانو ” مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته به بیت‌المقدس سفر کرده است تا از رژیم صهیونیستی بخواهد به پیمان “ان‌پی‌تی ” بپیوندد.
آمانو در آن گزارش خود اعلام کرد که به مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران توانمندی‌های هسته‌ای اسرائیل است و این رژیم را دعوت کرده است تا در خصوص پیوستن به ان‌پی‌تی بازنگری‌هایی را انجام دهد و تمامی تأسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان‌های جامع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.
کرولی در واکنش به این اقدام آژانس تأکید کرد که واشنگتن بر این باور است که چنین اقدام آژانس، غیرضروری بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با وجود آنکه به چنین درخواست آژانس اعتراض کرده بود اعلام کرد که واشنگتن با قوانین پیوستن تمامی کشورها به “ان‌پی‌تی ” و خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات هسته‌ای موافق است.
سخنان ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره تلاش آنها برای ایجاد خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات هسته‌ای پیوسته مطرح می‌شود به طوری‌که “باراک اوباما ” رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی هشدار داد که هرگونه تلاش برای منزوی ساختن اسرائیل به دلیل آنکه برنامه هسته‌ای خود را آشکار نکرده است می‌تواند کنفرانس هسته‌ای خاورمیانه که قرار است در سال ۲۰۱۲ برگزار شود را دچار مشکل کند.

———————————————————————————————————————–

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 16th سپتامبر 2010 | ۸۹۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.