بنا به درخواست نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، متن پیام مقام معظم رهبری خطاب به امت اسلامی در خصوص محکومیت توهین به قرآن کریم، به عنوان سند مجمع عمومی سازمان ملل ثبت شد.

محمد خزاعی نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با اعلام این خبر، ثبت پیام مقام معظم رهبری در سازمان ملل را در راستای جلب توجه جامعه بین‌المللی به موضع بر حق نظام جمهوری اسلامی ایران و هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک توهین به کتاب آسمانی مسلمانان و عواقب جریحه دار کردن احساسات مذهبی بیش از یک چهارم ساکنان کره زمین دانست.
خزاعی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، اعتقادات مذهبی و توحیدی و احترام به انبیاء الهی و کتب آسمانی مهمترین عامل پیوند و ارتباط فرهنگی و معنوی ملتها و جوامع بشری بوده و قرآن کریم با معارف والای اخلاقی و الهی و تکریم مقام شامخ انبیاء الهی در این زمینه پیشگام است.
نماینده کشورمان افزود: اهانت به قرآن کریم در واقع اهانت به همه انبیای الهی و مذاهب ابراهیمی است.
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات انزجارآمیز ادامه توطئه و خباثت همان گروهها و افرادی است که از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه و نزاع بین پیروان ادیان مختلف و ملل عالم استفاده می‌کنند. همان کسانی که با ایجاد فاجعه انفجار ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بر آتش اختلافات مذهبی و قومی بین ملتها دمیدند و بقای خود را در تداوم تنش و نفرت انگیزی بین فرهنگ‌ها و ملت‌ها جستجو می‌کنند.
خزاعی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این اقدام توهین آمیز علیه اسلام، یادآوری کرد که نمایندگی کشورمان در نیویورک بلافاصله پس از انتشار خبر این تصمیم شیطانی از سوی یک کشیش نما با توجه به اهمیت موضوع طی نامه‌ای به دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی در نیویورک و طرح موضوع در سازمان ملل خواستار توجه و برخورد قاطع این سازمان و مسلمانان یا اینگونه اقدامات توهین آمیز شد.

————————————————————————————————————————

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 16th سپتامبر 2010 | ۸۶۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.