قرآن سوزی ۱۸۰ آمریکایی را جذب اسلام کرد

حدود ۱۸۰ مرد و زن آمریکایی همزمان با اقدام موهن آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم و اعتراض به ساخت مسجدی در نیویورک، اسلام آوردند.



به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، محمد ناصر، مدیر مرکز اسلامی وابسته به منطقه واشنگتن بزرگ که پنج منطقه از مریلند، ویرجینیا و واشنگتن را در بر می‌گیرد اظهار داشت: ۱۸۰ زن و مرد آمریکایی در سنین مختلف همزمان با تهدیدها برای سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن و افزایش اعتراضات به ساخت مسجد بیت قرطبه در محل حادثه ۱۱سپتامبر در نیویورک اسلام آوردند.
پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم نوشت: وی علت افزایش گرایش به اسلام در این منطقه مهم در آمریکا را افزایش فرهنگ مطالعه و تحقیق درباره اسلام و سیره پیامبر(ص) و پایگاههای مخالف و موافق اسلام عنوان کرد.
آمارهای جدید نشان می‌دهد، شمار کسانی که به اسلام روی آوردند پس از حملات به واشنگتن و نیویورک به شکل فراوانی افزایش یافته است زیرا آنان میان افراط گرایی و میانه‌روی در دین اسلام تفاوت قائل شده و دریافته‌اند که مسلمانان آمریکا مخالف افراط گرایان هستند.
جمال الغموس مدیر مرکز دارالهدی در ایالت ویرجینیا اظهار داشت: کسانی که برای گفت‌وگوی مجدد به این مرکز می‌آیند با دیدگاه‌هایی تغییر یافته بازمی‌گردند. شهروندان آمریکایی به دلیل اطلاعات فراوان نیاز به دعوت‌ زیاد ندارند زیرا آنان علاوه بر مطالعه کتب ادبی و علمی درباره ادیان، اعتقادات و افکار نیز مطالعه می‌کنند.
وی اضافه کرد: ما با آنان گفت‌وگو می‌کنیم و آنان به صورت روزانه و با شمار فراوان به مساجد رفت و آمد می‌کنند.
تحرکات دینی و سیاسی در آمریکا طی سال جاری به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است که برخی علت آن را فشارهای ناشی از ساخت مسجد بیت‌ قرطبه و همزمانی سالروز حملات ۱۱ سپتامبر با عید فطر مسلمانان و همچنین تهدید به آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن در ایالت‌های فلوریدا و کانزاس آمریکا می‌دانند.
نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 21st سپتامبر 2010 | ۹۲۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.