به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست اعضای شورای عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران که صبح امروز (۱۴ اردیبهشت) در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید شرایط را در عرصه جنگ نرم به خوبی بشناسیم و در راه مقابله با آن استمرار داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست اعضای شورای عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران که صبح امروز (۱۴ اردیبهشت) در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید شرایط را در عرصه جنگ نرم به خوبی بشناسیم و در راه مقابله با آن استمرار داشته باشیم.

وی افزود: از دو دهه پیش مقام معظم رهبری به هجمه فرهنگی، شبیخون فرهنگی براندازی فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره می کردند تا اینکه سال گذشته فتنه ای عمیق و بزرگ رخ داد.

سردار فضلی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر عنایات الهی و ائمه اطهار و همچنین هدایت پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب و بصیرت و هوشیاری فرزندان بسیجی نبود مشخص نبود چه سرنوشتی در فتنه اخیر رقم می خورد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وقوع جنگ نرم در صدر اسلام افزود: امروز نیز دشمنان مستکبر ما تنگناهای نخبگان، دانشجویان و طلاب و آحاد مردم را نشانه گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید هر کسی نقش خود را به درستی پیدا کند، گفت: باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم تا شرمنده تاریخ، رسول الله و نایب امام زمان نشویم.

سردار فضلی با اشاره به میدان آزمایشی که پیش روی ماست، اذعان داشت: وقتی نخبگانی که در رکاب پیامبر بودند در جنگ نرم شکست خوردند، نخبگانی که امروز از جبهه حقیقت فاصله گرفته اند نیز شکست می خورند و این آزمونی برای سنجش ماست.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان درباره دانشجویان که آنها را افسران جنگ نرم نامیدند، اظهار داشت: دانشجویان و اساتید که افسران و فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند باید به رسالت خود توجه ویژه ای داشته و گام های بلندی در این زمینه بردارند.

وی با بیان اینکه امسال سالگرد رحلت امام را باید با شکوه تر از سال های گذشته برگزار کنیم، تصریح کرد: امام یعنی اندیشه و تفکری که متعلق به همه آزاداندیشان دنیاست و به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد.

سردار فضلی با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید سالگرد رحلت امام (ره) را با شکوه برگزار کند، اظهار داشت: دانشجویان بسیجی از هم اکنون برای حضور در سالگرد رحلت امام برنامه ریزی کنند و بیست و یکمین سالگرد امام را با شکوه و پر عظمت برگزار نمایند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به گسترش و استقبال پر شکوه مردم از اردوهای راهیان نور افزود: مراسم راهیان نور یک عملیات موثر فرهنگی است که در سال گذشته با نام دو شهید سرلشکر خلبان اردستانی و مهدی زین الدین با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم ضرورت آشنایی دانشجویان با شهدای دانشجو اظهار داشت: دانشجویان باید نسبت به شهدا شناخت عمیق تری پیدا کنند.

سردار فضلی افزود: محسن وزوایی، سردار سپاه اسلام یکی از شخصیت های منحصر به فرد است که نه تنها در تصرف لانه جاسوسی و بسیاری از عملیات های دفاع مقدس نقش برجسته ای داشت بلکه یک نخبه علمی بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مریم فراهانیان نیز خواهر شهیده ای است که در دفاع از خرمشهر ید طولایی دارد، تصریح کرد: این شهید بزرگوار از دانشجویانی بود که توفیق درک با بصیرت دفاع از امام را داشت، امید است آشنایی با این شهدا راه را برای ما هموارتر کند.

وی با بیان اینکه کیفیت و کمیت اردوهای راهیان نور در سال جاری افزایش قابل توجهی در مقایسه با سال های گذشته داشت، یادآور شد: نقش روسای دانشگاه های تهران و اتاق فکری که با ابتکار و درایت این روسا در این خصوص تشکیل شد، بسیار موثر است.

سردار فضلی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور در تمام طول سال برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر فراهم بودن حضور اردوهای راهیان نور طی تمام ماه های سال در مناطق جنگی، هر پنج استان میزبان، پذیرای زائرین راهیان نور جنوب و غرب هستند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استقبال گسترده از اردوها در سال جاری به حدی بود که بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو یعنی دو برابر سال گذشته، قریب سه هزار استاد دانشگاه، ۱۰ هزار طلبه و ۳۰۰ هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان در این اردوها حضور یافتند.

وی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد: در حوزه جنگ نرم و تهدید فرهنگی حداقل ذره ای ادای دین کرده باشیم.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 4th می 2010 | ۹۳۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.