بورس تهران سرآمد بورس‌های دنیا شد

سه بورس تهران ، استانبول و سوئد بترتیب با ثبت ۶۵٫۶ ، ۲۰٫۸۹ و ۱۳٫۶۹ درصد افزایش از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در رأس بورس‌های دنیا قرار داشته و اسپانیا و ایتالیا با ۱۱٫۳۲ و ۱۱٫۷۴ درصد کاهش در قعر آن قرار دارند.

به گزارش ایرنا ، بورس‌های قاره آمریکا هفته گذشته را با روند صعودی به پایان بردند و شاخص «مرکب نزدک» با ۳٫۲۶ درصد افزایش، بهترین عملکرد را از خود بجا گذاشت.

گفتنی است ؛ تنها شاخص بورس برزیل با ثبت ۱۹/۲- درصد از ابتدای سال جاری تاکنون روند نزولی در بین بورس‌های این قاره داشته است و شاخص بورس کانادا با ۳٫۵۶ درصد افزایش در صدر قرار دارد.

براساس این گزارش ، شاخص بورس استانبول این هفته ۵٫۳۷ درصد افزایش یافت که این میزان، بیشترین رشد هفتگی در بین بورس‌های دنیا به شمار رفت.

در عین حال بورس‌های سوئد، آفریقای جنوبی، تهران و بریتانیا نیز این هفته را صعود کرده ولی بقیه بورس‌های این منطقه روندی نزولی داشتند.

این در حالی است سه بورس تهران، استانبول و سوئد بترتیب با ثبت ۶۵٫۶۰ ، ۲۰٫۸۹ و ۱۳٫۶۹درصد افزایش از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون در رأس بورس‌های این قاره‌ها قرار داشته و اسپانیا و ایتالیا با ۱۱٫۳۲ و ۱۱٫۷۴ درصد کاهش در قعر قرار دارند.

همچنین شاخص بورس‌های شن‌ژن و شانگ‌های در این هفته بترتیب ۲٫۵۵ و ۲٫۴۲د کاهش یافت ولی بقیه بورس‌ این منطقه شاهد افزایش شاخص بودند.

این افزایش برای بورس‌های اندونزی، ژاپن و هنگ کنگ بترتیب ۴٫۷۶ ، ۴٫۱۹ و ۳٫۳۶ درصد بالغ شد.

در این منطقه نیز شاخص بورس‌های اندونزی و مالزی با ثبت ۳۳٫۵۵ و ۱۵٫۲۶ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در صدر و شاخص بورس‌ شانگهای با ثبت ۲۰٫۷۰ درصد کاهش در انتها قرار دارند.

برخلاف بورس تهران، بورس شانگهای بدترین عملکرد را در بین تمام بورس‌های دنیا در سال جاری داشته است.

رجانیوز

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 21st سپتامبر 2010 | ۸۷۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.