یکی از نمایندگان زن پارلمان اتحادیه اروپا برای اثبات اینکه زنان قادرند همزمان فعالیت های خانوادگی و حرفه ای را انجام دهند با نوزاد یک ماهه اش به این پارلمان رفت.


به گزارش سرویس زنان جهان؛ شبکه تلویزیونی یورونیوز با اعلام این خبر افزود این نماینده سی و پنج ساله ایتالیایی در حالی که نوزاد یک ماهه اش را با خود به پارلمان آورده بود، تاکید کرد زنان قادرند علاوه بر کارهای کمک به خانواده، فعالیت های حرفه ای بیرون از منزل را نیز به خوبی انجام دهند.
 
البته این در حالی است که تحقیقات نشان داده به علت ظرافت های وجودی زنان حتی اگر آنها بتوانند به طور همزمان چند فعالیت را با هم انجام دهند اما صدمات جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد.


همچنین مطابق با گزارش بنیاد قلب انگلیس استرس و فعالیت شغلی زنان و وقت کمتری که آنان صرف سلامتی خود می‌کنند، علاوه بر احتمال بروز عوارض قلبی در زنان زیر سن ۵۰ سالگی موجب پایین آمدن ایمنی بدن زنان و ابتلای بیشتر آنان به برخی از اختلالات هورمونی می‌شود. 


چنین اخباری با این حجم وسیع تبلیغات، از سوی سایت های مغرض و بعضا ناآگاه، با زیرکی بسیار، نگاه اقتصادی به زنان را در لفافه بیان می کند و قصد دارد زنان را از کانون خانواده خارج و به عنوان یک نیروی کار ارزان وارد بازارهای اقتصادی نماید.


توجه به اشتغال زنان و کم ارزش نشان دادن زن خانه دار درحالی صورت می گیرد که چنین دیدگاهی به هیچ وجه در فرهنگ و دین حاکم بر جامعه ایرانی جایگاه ندارد زیرا در اسلام مرد در دامان زن به معراج می رسد و تربیت نسل آینده بر عهده زن است. 

البته این نکته هم حائز اهمیت است که  علی رغم اظهار نظر این اخبار، زن شاغل که مدت زمان زیادی از وقت خود را صرف کار بیرون از منزل کرده است به دلیل خستگی و مشغله کاری که در طول روز داشته است قادر به تامین نیازهای فرزند خود نبوده و این امر تأثیرات نامطلوبی در رشد کودک به ویژه رشد عاطفی او برجای می گذارد.

 
همچنین رسیدگی کامل به فرزند و امور منزل و همسر در کنار شغل بیرون از منزل حتی با برنامه ریزی مناسب مستلزم صرف انرژی زیادی از زن است که این قوای جسمی و روحی او را تحلیل خواهد داد و پس از مدتی دچار خستگی مفرط شده و ضعیف می شوند در این صورت نه می توانند مادری شاد و سرحال برای فرزندان باشند و نه فردی موثر در محل کار.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 26th سپتامبر 2010 | ۹۲۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.