مشاور ارشد رئیس جمهور گفت:‌ در سفر رئیس جمهور به نیویورک رقابت بسیار شدیدی برای مصاحبه با آقای احمدی نژاد به چشم می خورد به نحوی که اگر آژانس و خبرگزاری ای موفق به مصاحبه نمی شد به طور بسیار واضحی منزوی می شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید مجتبی ثمره هاشمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما که با موضوع ” رهاورد سفر رئیس جمهور به نیویورک ” برگزار شد، افزود: ‌رئیس جمهور در این سفر ۶ روزه ۲۱ دیدار با شخصیت های برجسته جهان داشت که حدود ۱۱ مورد دیدار با روسای جمهور و تعدادی با نخست وزیران کشورها و دیداری هم با دبیران کل سازمان ملل و اتحادیه عرب داشت.

وی گفت:‌ تقریبا در بیشتر این ملاقات ها روشن بود که رهبران جهان ، سخنان آقای احمدی نژاد را دقیق رصد می کنند و در این سفر بسیاری از صف بندی ها مشخص و شفاف شد .

ثمره هاشمی گفت:‌نشست با گروه های ضد جنگ و نخبگان امریکا و ایرانیان مقیم آمریکا نیز از برنامه های دیگر آقای احمدی نژاد در سفر به نیویورک بود.

مشاور ارشد رئیس جمهور در ادامه به رقابت بسیار شدید رسانه ها و خبرگزاری های جهان برای مصاحبه با اقای احمدی نژاد اشاره کرد و گفت :‌ برخی رسانه ها که کینه توزانه با جمهوری اسلامی ایران برخورد و دیگر رسانه ها را از انتشار مواضع رئیس جمهور ایران منع می کردند مجبور شدند در صف انتظار برای مصاحبه با آقای احمدی نژاد بمانند و اتاقی در هتل کرایه کرده و پیگیر مصاحبه با رئیس جمهور کشورمان بودند اما فقط ۱۳ مصاحبه صورت گرفت و به عده زیادی از رسانه ها فرصت مصاحبه داده نشد .

ثمره هاشمی با اشاره به اینکه امروز میلیون ها نفر در جهان منتظر شنیدن پیام های جمهوری اسلامی ایران هستند افزود:‌در این شرایط رسانه ها مجبورند به میدان بیایند.

وی در ادامه به برخی محورهای سخنان رئیس جمهور با شخصیت هایی چون بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد و گفت :در یکی از این دیدارها وزیر دادگستری اسبق آمریکا گفت” ما مدیون ملت ایران هستیم و به مردم ایران برای برقراری صلح جهانی نیاز داریم ” .

ثمره هاشمی افزود: در دیداری دیگر شخصی که خود را نماینده ۲۵۰ هزار نفر از قربانیان طوفان کاترینا معرفی کرده بود ادعا می کرد که هیچ گونه کمکی به آوارگان این حادثه نشده است و تاکید داشت که همه باید برای تشریح اوضاع داخلی آمریکا به مردم جهان متحد شوند.

وی گفت :‌ افرادی دیگر هم در ملاقات با رئیس جمهور از وضع بد زندان های آمریکا و نژاد پرستی حاکم در این کشور گلایه داشتند .

مشاور ارشد رئیس جمهور افزود:‌در یکی از این دیدارها ،‌کشیشی می گفت که مردم امریکا باید به سبب تحریم ها و مشکلاتی که برای مردم دنیا به وجود اورده اند از خداوند طلب آمرزش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دیدارهای دیگر برخی مقامات با رئیس جمهور کشورمان که پیش از سفر به نیویورک در ایران صورت گرفته بود بسیاری از این مقامات از امریکا به سبب چپاول منابع کشورشان انتقاد داشتند .

ثمره هاشمی افزود:‌در یکی از این دیدارها رئیس جمهور کشوری می گفت منابع عظیم دریایی ما در دست امریکایی هاست و در قبال استفاده بی حد و مرز از این منابع فقط ۷ میلیون یورو به ما می دهند .

وی گفت: ‌مقامی دیگر نیز می گفت که آمریکا سالانه ۶۰ تن طلا از معادن ما می برد.

مشاور ارشد رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ناگفته هایی هم از سفر رئیس جمهور به نیویورک دارید ؟ افزود: در این سفر متراکم ناگفته های بسیار زیادی وجود دارد و برای نمونه دو کشیش برجسته با ابراز نگرانی از تبعیض های موجود جهان ادعا می کردند که تفسیر آقای احمدی نژاد درباره عدالت را قبول دارند و تاکید داشتند که نوعی همزبانی در حال شکل گیری در جهان است.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 26th سپتامبر 2010 | ۹۶۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.