منوچهر محمدی در مراسم «دفاع مقدس جام زهر و فتنه ۸۸»؛
کوتاهی‌های دولت موسوی زمینه پذیرش قطعنامه را فراهم کرد
خبرگزاری فارس: مشاور وزیر امور خارجه گفت: کوتاهی‌هایی که در ادامه جنگ از سوی دولت انجام شد و تصمیمی که استکبار جهانی برای پایان دادن به این جنگ در نظر داشت زمینه پذیرش قطعنامه را فراهم کرد.
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، منوچهر محمدی مشاور وزیر امور خارجه و رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم «دفاع مقدس جام زهر و فتنه ۸۸» که شب گذشته در مسجد المهدی (ج) برگزار شد با اشاره به اینکه مردم جهان اذعان دارند که انقلاب اسلامی دنیا را تکان داده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نه تنها یک رژیم منفور را ساقط کرد بلکه در تاریخ جهان تشیع، جهان مستضعفین و حتی در تاریخ اعصار تمدنی بشر اثرگذار بوده است.

 

وی عنوان کرد: برای سال‌های طولانی نظام سلطه در سطح جهان قانونی را ایجاد کرده بود که حق با زور است و هر کسی که زور ندارد مجبور به پذیرش سلطه است ولی انقلاب اسلامی تمام این معادلات را به هم ریخت و نشان داد که قدرتی بالاتر از تمام قدرت‌ها به نام قدرت ایمان و تکیه به ذات باری تعالی می‌تواند در برابر تمام قدرت‌ها ایستادگی کند.
مشاور وزیر امور خارجه گفت: دشمن در طول انقلاب به درستی متوجه شد که چه بلایی به سرش آمده است بنابراین در ۱۰ سال اول انقلاب، استکبار به انواع ترور‌ها و کودتاها دست زد تا بتواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد.

* جنگ تحمیلی در واقع تبلور توطئه‌های دشمن بود

محمدی عنوان کرد: جنگ تحمیلی در واقع تبلور توطئه‌های دشمن بود و آنها اطمینان داشتند که در این جنگ، نظام جمهوری اسلامی ایران را متوقف خواهند کرد زیرا هم زمینه‌های داخلی و هم زمینه‌های خارجی برای موفقیت آنها فراهم بود.
وی با برشمردن زمینه‌های داخلی تصریح کرد: وجود عناصر نفوذی در درون نظام تا جایگاه فرماندهی کل نیروهای مسلح استکبار را مطمئن کرده بود که می‌تواند با این جنگ خواسته‌های خود را تامین کنند ولی غافل بودند که انرژی و نیروی آزاد شده مردم به وسیله انقلاب می‌تواند تمام توطئه‌ها را خنثی کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جریان دفاع مقدس را می‌توان به دوره‌های متمایزی تقسیم کرد، افزود: دوره‌ای که بنی‌صدر به عنوان فرماندهی کل قوا در جنگ حضور داشت به علت خیانت‌های وی و تعارض‌های فکری که با امام (ره) و سران انقلاب داشت جنگ دچار پسرفت و شکست شده بود.
محمدی عنوان کرد: بنی‌صدر این جنگ را یک جنگ کلاسیک می‌دانست و معتقد بود که این جنگ باید توسط نیروهای رسمی انجام شود و همچنین معتقد بود که ما باید به شیوه اشکانیان باید به جنگ بپردازیم یعنی زمینی بدهیم و در عوض زمان را بخریم.
مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: حضرت امام (ره) در برابر نظریات بنی‌صدر عقاید کاملا متفاوتی داشت زیرا این جنگ را جنگ اسلام و کفر می‌دانست و معتقد بود باید وجب به وجب از کیان ملت دفاع کنیم و اجازه پیشروی به دشمن را ندهیم.
محمد خاطرنشان کرد: با عزل بنی‌صدر پیروزی‌ها آغاز شد و رزمندگان توانستند تحت فرماندهی ولایت امر در عملیات‌های مختلف نه تنها خاک کیان اسلامی را آزاد کنند بلکه وارد خاک دشمن نیز شوند.

* کوتاهی‌های دولت زمینه پذیرش قطعنامه را فراهم کرد

وی تصریح کرد: کوتاهی‌هایی که در ادامه جنگ از سوی دولت انجام شد و تصمیمی که استکبار جهانی برای پایان دادن به این جنگ در نظر داشت زمینه پذیرش قطعنامه را فراهم کرد.
وی عنوان کرد: استکبار جهانی تصمیم گرفته بود جلوی پیروزی رزمندگان را بگیرد و از سویی در داخل کشور عواملی شروع به موعظه‌سرایی کردند که جنگ باید تمام شود و متاسفانه این روحیه باعث شد که رزمندگان در جبهه‌ها مظلومانه بجنگند و کار به جایی رسید که قائم مقام رهبری از این جنگ اظهار پشیمانی کرد.
محمدی خاطرنشان کرد: هم در داخل و هم در خارج دشمنان معتقد بودند که جنگ باید تمام شود و نهایتا با دو نامه که یکی از سوی فرماندهی کل سپاه صادر شد و در آن به تجهیزات نظامی برای ادامه جنگ اشاره شده بود و دیگری نامه‌ای که از سوی نخست وزیر وقت به امام (ره) ارائه شد و در آن آمده بود که کشور از لحاظ اقتصادی به زیر خط قرمز رسیده است، باعث شد که امام (ره) این جام زهر را بنوشد.
وی اظهارداشت: حالا فهمیده می‌شود که جام زهر چگونه به حضرت امام (ره) نوشانده شد زیرا آقایان اصلا معتقد به جنگیدن نبودند و بعد از قطعنامه دیگر حال حضرت امام مانند دوران قبل نبود و ایشان به شدت محزون بودند.

* نبرد فکری با مقدسات ملت ایران آغاز نبرد جنگ نرم بود

مشاور وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ۱۰ سال اول انقلاب دشمنان به شیوه سخت با مردم ایران به مبارزه پرداختند اما وقتی که فهمیدند از این راه نمی‌توانند به نتیجه دلخواه برسند جنگ نرم را به راه انداختند و شروع به برنامه‌ریزی دقیق و طولانی مدت کردند.
محمدی در ادامه گفت: اولین کاری که آنها در برنامه‌ خود گنجانده بودند نبرد فکری با مقدسات جامعه ایران بود و این کار را هم به وسیله نیروهای خارجی و هم به وسیله عناصر درون جامعه انجام دادند.
وی ادامه داد: در این دوران کسانی امثال سروش و مجتهد شبستری تمام مقدسات ملت ایران را زیرسوال بردند و عنوان کردند که عاشورا خشونت است و قرآن را تراوشات ذهنی پیامبر (ص) دانستند.
محمدی عنوان کرد: به جرات می‌توان گفت که در این دوران ۳۲ ساله اکثریت خواص مردود شدند و آنان که موفق بودند امت و ملت ایران بودند.
رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تشبیه انقلاب اسلامی به مسابق دومیدانی ماراتون گفت: انقلاب اسلامی هر روز به اهدافش نزدیک‌تر می‌شود فارغ از آنکه چه تعدادی به آخر خط می‌رسند. نسل‌های جدیدی می‌آیند و مسیر انقلاب را ادامه می‌دهند ولی بسیاری از بزرگان از غافله انقلاب عقب می‌مانند.
وی با اشاره به تفاوت جنگ تحمیلی و جنگ نرم عنوان کرد: در جنگ سخت دشمن هویدا است و اسلحه‌ای که با آن جنگیده می‌شود نیز مشخص است ولی در جنگ نرم نه دشمن و نه شیوه جنگ مشخص است و از همین جهت، جنگ نرم بسیار پیچیده‌تر از جنگ نظامی عنوان می‌شود.

* برنامه جنگ نرم در دوره اصلاحات جنبه عملیاتی پیدا کرد

مشاور وزیر امور خارجه افزود:‌ آنچه در سال گذشته اتفاق افتاد برنامه ۲۰ ساله دشمن بود که ابتدا با هجمه وارد کردن به اندیشه‌های این ملت آغاز شد و سپس در دوره اصلاحات این برنامه جنبه عملیاتی پیدا کرد تا شاید بتوانند جایگزین حکومت ولایت فقیه را معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه موسوی ۲۴ سال بیکار نبوده است، تصریح کرد: موسوی با تشکیل جمعیت تعاون و توحید به دنبال ترویج زیست‌مسلمانی بود زیرا معتقد بود حکومت ولایت فقیه به بن‌بست رسیده است و باید حکومت دینی از جامعه محو شود.

*با پیروزی احمدی نژاد تمام رشته‌های دشمنان پنبه شد

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ ضربه بسیار سنگینی به استکبار جهانی و خواص برخوردار از مزایا وارد شد زیرا فردی به نام احمدی‌نژاد به پیروزی رسید و با پیروزی احمدی نژاد در دوره نهم دشمنان داخل و خارج احساس کرده‌اند که تمام رشته‌های آنها پنبه شده است.
محمدی خاطرنشان کرد: در انتخابات دهم در سال ۸۸ تمام دشمنان داخلی و خارجی با وحدت رویه‌ای به میدان آمدند که احمدی نژاد بر سر کار نیاید و آغاز فتنه از همین جا شکل گرفت و با جنگ نرمی که دشمن آن را طراحی کرده بود، پیوند خورد.

*موسوی در دوره‌ای به میدان آمد که شرایط براندازی را مناسب دید

وی تاکید کرد: موسوی در دوره‌ای به میدان آمد که شرایط براندازی و تغییر شکل حکومت جمهوری اسلامی ایران را مناسب دید.
محمدی خاطرنشان کرد: آنها مطمئن بودند که برای بار دیگر رهبری جام زهر را خواهد نوشید ولی غیرت و ایمان مردم ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران بار دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی ساخت.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 2nd اکتبر 2010 | ۹۸۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.