خبرنگار و معلم سختکوش نابینا که همواره برای بهبود شرایط زندگی نابینایان و معلولان تلاش می‌کرد، بر اثر سقوط مرگبار به چاله ایستگاه مترو، به شکل دلخراشی جان سپرد.

به گزارش شبکه ایران، صبح امروز مأموران پلیس مترو از سقوط مرگبار زن جوانی به داخل چاله‌ای در ایستگاه خزانه باخبر شدند. پس از حضور مأموران در محل حادثه و اعلام موضوع به بازپرس شاهنگیان- قاضی کشیک ویژه قتل- تحقیق در این باره آغاز شد. جسد قربانی هم برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت. بازپرس جنایی تهران در این باره گفت: در حال حاضر علت اصلی سقوط زن نابینا مشخص نیست، با این حال برای رفع ابهامات موجود در پرونده، دستور بازنگری تصاویر دوربین‌های مداربسته مترو و تحقیق از شاهدان صادر شده است.

حال آن که نخستین بررسی‌ها نشان می‌دهد زن جوان قبل از رسیدن قطار به چاله سقوط کرده و واگن‌ها به وی اصابت نکرده‌اند. بنابراین احتمال می‌رود او بر اثر سقوط یا برق گرفتگی ناشی از برخورد با ریل‌ها جان باخته باشد.

به گزارش خبرنگار ما و بنا به گفته دوستان وی، «هما بدر» مادر دو کودک پنج و یک ساله، زنی فعال، شاداب و پرتحرک بود. او فوق لیسانس تاریخ اسلام داشت و در دو دبیرستان تهران تدریس می‌کرد. ضمن این که به حرفه خبرنگاری هم اشتغال داشت. به گفته دوستانش، «هما» یکی از نابینایانی بود که همیشه در طرح‌های مناسب‌سازی شهری برای معلولان با روزنامه‌ها همکاری می‌کرد اما متأسفانه قربانی ناایمن بودن یکی از اماکن رفت و آمد شهری یعنی مترو شد و پس از آن که فرزندانش را به مهدکودک رساند، در ایستگاه متروی خزانه دچار حادثه شد و جان باخت.

احتمال خودکشی این معلم پرتحرک و با نشاط – که توسط مسئولان مترو مطرح گشته-  به گفته دوستانش غیر ممکن است زیرا وی زندگی مشترک خوبی داشته و عاشق فرزندانش بوده است.همچنین یکی از دوستانش در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد این حادثه به ضعف ایمنی اماکن عمومی از جمله مترو باز می‌گردد.

لازم به ذکر است در کشورهای دیگر برای ایمنی بیشتر مسافران در ایستگاه‌های مترو از درهای شیشه‌ای در سکوها استفاده ‌می‌کنند که باعث افزایش ضریب ایمنی در این ایستگاه‌ها می‌شود، این در حالی است که متاسفانه در متروی تهران خط های قرمز قابل لمس برای برای نابینایان نبوده و پهنای لبه برجسته سکو نیز تنها ۴۰ سانتی متر است. به عبارت ساده تر اگر نابینا عصای خود را در پیش از این لبه برجسته به زمین بگذارد ضربه بعدی در خارج از سکو فرود آمده و منجر به حادثه‌ای مشابه حادثه امروز می‌شود.

———————————————————————————————————————-

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 17th اکتبر 2010 | ۹۶۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.