عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رای مثبت این کمیسیون به حذف محدودیت سرعت ۱۲۸ کیلو بیتی برای اینترنتی خانگی خبر داد و گفت: این طرح برای تصویب به کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

 علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در صورت تصویب حذف محدودیت   سرعت اینترنت در کمیسیون تلفیق، این طرح به قانون تبدیل می‌شود گفت: در صورت تصویب   این طرح محدودیت سرعت اینترنت برای کابران خانگی برای همیشه برداشته خواهد شد 

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد رفع محدودیت ارائه پهنای باند اینترنت برای کاربران خانگی نظر مثبت دارند خاطرنشان کرد: این موضوع در دست بررسی کمیسیون تلفیق قرار دارد.

 

به گفته مطهری در صورت تصویب طرح مورد نظر در کمیسیون تلفیق، طرح برای تصویب نهایی در صحن مجلس ارائه می شود که پس از آن به صورت قانون در‌آمده و قابلیت اجرایی دارد.

 

پیش از این نیز مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به مهر گفته بود که این لایحه به افزایش پهنای باند اینترنت، ارائه خدمات به کاربران و سیاستهایی که منجر به اجرای دولت الکترونیک و استفاده از این فناوری در سطوح ادارای و دستگاههای اجرایی می شود مربوط می گردد که با تصویب کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد که نمایندگان مجلس مذاکرات و توافقاتی نیز در این زمینه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته اند.
 
به گزارش مهر، اواخر سال ۸۶ براساس بخشنامه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارائه اینترنت پرسرعت به ‌تمام کاربران کشور با محدودیت مواجه شد. مطابق با این بخشنامه، ارائه اینترنت پرسرعت با ظرفیت بیش از
۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه به تمام کاربران خانگی ممنوع اعلام شد که این مصوبه کماکان اجرا می شود.
 
در همین حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش از پیشنهاد رفع محدودیت سرعت دسترسی به اینترنت تا سقف ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور خبر داده و گفته بود که در صورت موافقت مجلس با این پیشنهاد، محدودیت عرضه اینترنت رفع خواهد شد.

———————————————————————————————————————

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 17th اکتبر 2010 | ۹۷۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.