آغاز مرحله اول طرح برخورد با اراذل واوباش در تهران
سردارساجدی‌نیااعلام کرد:
برخورد با حدود۸۰ نفرازاراذل و اوباش
اراذل و اوباش یک هفته مهلت دارند تا توبه کنند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همزمان با نخستین شب آغاز عملیات برخورد با اراذل و اوباش در سال ۸۹ از شناسایی حدود ۸۰ نفر از اراذل و اوباش و برخورد با آن‌ها خبر داد. 

 سردار حسین ساجدی‌نیا شامگاه سه‌شنبه همزمان با دومین شب عملیات پلیس پایتخت برای ارتقای امنیت در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مجرمانی که مورد برخورد قرار می‌گیرند در دومین عملیات پلیس اراذل و اوباش هستند که با اقتدار با آن‌ها برخورد می‌شود. وی با اشاره به هماهنگی انجام شده با مجموعه قضایی، گفت: این افراد پس از دستگیری راهی محاکم قضایی خواهند شد. 

 

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که پلیس تهران برابر اعلام قبلی و با توجه به خواست مردم ۹ طرح را در دستور کار خود دارد، گفت: طرح اول که برخورد با مواد فروشان خرد بود، چند شب گذشته آغاز شد، از سوی دیگر طرح‌هایی همچون برخورد با مزاحمان نوامیس، امنیت پارک‌ها، معتادان پرخطر، سرقت، مبارزه با مواد فروشان خرد و مالخران به زودی در تهران آغاز می‌شود.

وی با اشاره به دستور صادره برای برخورد شدید با اراذل و اوباش، گفت: این افراد باید از کارهای قبلی خود پشیمان شده و توبه کنند. اراذل و اوباشی که دیشب با آن‌ها برخورد نشده است، تنها یک هفته فرصت دارند تا ضمن توبه خود را به پایگاه‌های اطلاعاتی پلیس معرفی کنند.

وی تاکید کرد: پذیرش توبه این افراد نیازمند تایید معتمدان محل، روحانیون، مجموعه بسیج و شورایاران خواهد بود، از سوی دیگر این افراد نباید پرونده‌ای در محاکم قضایی داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به اراذل و اوباش هشدار داد: در صورتی که این افراد توبه نکرده و به اقدامات خود ادامه دهند، پلیس طی چند روز آینده با تمامی آن‌ها به شدت برخورد خواهد کرد. وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده این افراد سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته تا ماموران پلیس با حضور در محل نسبت به برخورد و دستگیری این افراد اقدام کنند.

سردار ساجدی‌نیا با اشاره به این که مرحله اول طرح برخورد با اراذل و اوباش در سال ۸۹ در تهران آغاز شده است، گفت: این طرح به زودی در سایر شهرهای کشور نیز اجرا می‌شود. وی خاطر نشان کرد: افرادی که توسط ماموران یگان ویژه در نخستین شب طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش در تهران مورد برخورد قرار می‌گیرند، سطح یک بوده و در سطح دو کلانتری‌ها نسبت به برخورد با این افراد اقدام خواهند کرد.ه گزارش ایسنا، مرحله اول طرح برخورد اراذل و اوباش با کمک ماموران یگان ویژه ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه سه‌شنبه در سراسر تهران آغاز شد.

 

 

در یکی از این عملیات‌ها ماموران یگان ویژه با کمک کلانتری محل ضمن حضور در محله «تولید دارو» سه نفر از اراذل و اوباش محل را دستگیر کردند. به گفته اهالی محل این افراد یک خانه را به عنوان را به عنوان مخفیگاه و خانه فساد خود قرار داده بودند و ضمن آزار و اذیت مردم با عربده کشی به ایجاد رعب و وحشت در منطقه اقدام می‌کردند.

 

 

یکی از اهالی محل در این خصوص با اشاره به این که سال‌هاست این خانه فساد وجود دارد، گفت: متاسفانه این افراد پس از حضور در محاکم قضایی مجددا آزاد شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ یعقوب عبداللهی ـ رییس پایگاه پنجم پلیس امنیت تهران ـ درباره افراد دستگیرشده در این خانه، گفت: یکی از اراذل و اوباش معروف که در آخرین اقدام خود دو نفر را مصدوم کرده بود، این محل را به عنوان مخفیگاه انتخاب کرده بود که خوشبختانه امشب این فرد و تعدادی از همدستانش توسط پلیس دستگیر شدند.

 

 

وی گفت: فرد مذکور حداقل دو شاکی داشته و از شهروندان می‌خواهیم در صورت شکایت از این فرد با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.

 

 

به گزارش ایسنا، سردسته این اراذل و اوباش که شب گذشته دستگیر شد، در گفت‌وگویی به خلاف‌های خود اعتراف کرد و گفت که این محل را به عنوان مخفیگاه انتخاب کرده بود و نسبت به چاقوکشی و قمه‌کشی اقدام می‌کرده است.

 

 

وی گفت: در آخرین اقدامم دو نفر را با سلاح سرد مورد حمله قرار دادم که یکی از آن‌ها هنوز هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

 

 

به گزارش ایسنا، اهالی محل پس از دستگیری این افراد ضمن ابراز خرسندی از اقدام نیروی انتظامی در این خصوص خواستار پلمپ این خانه شدند که رییس پایگاه پنجم پلیس امنیت تهران قول داد که با هماهنگی دستگاه قضایی حکم پلمپ این خانه طی روزهای آینده گرفته شده و خواسته شهروندان عملی شود.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 5th می 2010 | ۱۰۲۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.