قم- آحاد مردم قم برای استقبال از رهبرفرزانه انقلاب و میزبانی هرچه با شکوه تر از فرزند برومند حوزه،لحظه شماری می کنند.

 

از آن زمان که زمزمه های عزیمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به استان قم سینه به سینه منتقل شد،آحاد مردم، مشتاقانه خود را آماده استقبال و پذیرایی هرچه باشکوه تر از آن رهبر فرزانه کردند.
آذین بندیها، فعالیت ستادهای مردمی، نصب بنرها، پلاکاردها، دست نوشته ها، اهتزاز پرچمها و حال هوای معنوی شهر قم، از چشم انتظاری و اشتیاق مردم خبر می دهد.
در هر کوی و برزن با گشت و گذری هرچند کوتاه می توان تکاپوی مردم این دیار را مشاهده کرد که برای روز موعود و استقبال از رهبر فرزانه انقلاب انتظار می کشند.

از سوی دیگر ، خبرهای رسیده حاکیست که علما، مراجع، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه قم نیز برای انجام این سفر لحظه شماری می کنند.
به گفته مقامات و مسوولان استان، رهبر فرزانه انقلاب در سفر به قم، ضمن دیدار با مردم، خانواده های شهدا ، ایثارگران و سایر اقشار، با علما و روحانیون و طلاب نشستها و دیدارهایی خواهند داشت که بخش مهمی از برنامه های این سفر را شامل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین’محمدحسین موسی پور’ استاندار قم به خبرنگار ایرنا گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به قم با مراسم استقبال عظیم مردمی و حضور ایشان در اجتماع مردم این شهر آغاز می شود.
وی دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران، مسوولان اجرایی، نخبگان و دانشگاهیان را از جمله برنامه های این سفر ذکر کرد.
تلاش و تکاپوی عمومی برای استقبال خودجوش و مردمی در قم بگونه ای است که مسوولان استان تدابیری برای جلوگیری ازدحام بیش از حد جمعیت در مراسم استقبال و اجتماع مردم اندیشیده اند.
حجت الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: همه آحاد مردم علاقه مندند که از نزدیک با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند و این امری طبیعی است.
به گفته وی، برنامه هایی با هدف ساماندهی و برقراری نظم پیش بینی شده است که از مشکلات ناشی از تراکم جمعیت کاسته خواهد شد.
این در حالی است که خیلی از مشتاقان دیدار ولی امر مسلمین،پای پیاده از نقاط مختلف و حومه استان حرکت کرده تا برای روز ورود معظم له، خود را به شهر مقدس قم برسانند.
موضوع سفر رهبر معظم انقلاب به قم در میان بزرگان حوزوی و نیز طلاب علوم دینی هم شور و نشاط وصف ناپذیری ایجاد کرده است.
جمع کثیری از روحانیون و حوزویان پیش بینی می کنند که یکی از موارد اهتمام معظم له ، موضوع تحول در حوزه است.
عضو خبرگان رهبری در آستانه سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم تصریح کرد: روابط بسیار مستحکمی بین مرجعیت و رهبری برقرار است.
آیت الله’عباس کعبی’،سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم را سفری تاثیرگذار و تاریخی در عرصه های مختلف عنوان و آن را عامل تقویت انگیزه ها و دمیدن روحی تازه در تحولات حوزه های علمیه توصیف کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همه ما شاهدیم که حوزه علمیه قم، روحانیت و اقشار مختلف مردم ولایت مدار، انقلابی و شهیدپرور استان قم، بی صبرانه منتظر قدوم مبارک معظم له به پایگاه علم و اجتهاد و ایمان هستند.
وی با بیان اینکه سفر رهبرمعظم انقلاب به قم،منشاء خیر و برکت فراوان برای حوزه های علمیه و این استان خواهد بود، پیش بینی کرد، روز سه شنبه شاهد استقبال بی نظیر و تاریخی از رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:حوزویان،روحانیون و عموم مردم قم این سفر را به عنوان یک فرصت تاریخی و تاثیرگذار در سرنوشت نه تنها استان قم و کشور، بلکه تاثیرگذار در دنیای اسلام می دانند.
حجت الاسلام والمسلمین’محسن غرویان’استاد حوزه علمیه،سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم را همراه با برکات و دستاوردهای مهمی در آینده ارزیابی می کند و درباره موضوع تحول در حوزه نیز گفت:ایشان که درمتن مسایل اجرایی کشور و مدیریتی و نیز پیاده سازی احکام اسلامی هستند،بهتر از هر کسی می توانند در تعیین موضوعات درسی و محتوای کتب حوزوی،اثر گذار باشند.
حجت الاسلام ‘احمد مبلغی’رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز این سفر را مایه برکات فراوان برای شهر قم دانست و حضوررهبر معظم انقلاب در میان حوزویان و مباحثی مانند تحول در حوزه را مهم ارزیابی کرد.
حجت الاسلام’مدبر’از روحانیون و مدرسین حوزه علمیه نیز بااشاره به اهمیت سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم تصریح کرد که موضوع تحول در حوزه ، بویژه در بخش تفکر و اندیشه، نیازمند فضای تقابل و تضارب آراء است که ایجاد چنین فضایی در حوزه کار چندان ساده ای نیست که رهبرمعظم انقلاب می توانند این قدم مهم را بردارند.

 

آب زنید راه را ، بین نگار می رسد مژده دهید باغ را، بوی بهار می رسد
راه دهید یار را،آن مه ده چهار را کز رخ نور بخش او نور نثارمی رسد ….

———————————————————————————————————————–

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 18th اکتبر 2010 | ۸۶۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.